al
BiH najljepša, ali je rijetki obilaze

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

BiH najljepša, ali je rijetki obilaze

22.07.2014. 09:43 / Izvor: Nezavisne novine

U konkurenciji koju čini sedam najzanimljivijih i najljepših, ali najslabije posjećenih lokacija na planeti, BiH je zauzela prvu poziciju na listi, koju je sastavio australijski informativni portal News.com.au.

"Ova mala zemlja u srcu Evrope najpoznatija je po ratu koji se desio prije dvije decenije, te je ostala jedna od najneistraženijih 'ljepotica'. Ta balkanska zemlja nudi oboje - i kulturna, ali i prirodna bogatstva, a živopisni gradovi poput Banjaluke i Mostara, kao i brojne planine, jesu nešto što svakako treba da posjetite", savjetuje portal News.com.au.

Taj internet medij je izradio listu za turiste koji traže neobičnije, manje poznate destinacije i lokacije za svoja ljetovanja, a odmah iza BiH našao se Uzbekistan, kojeg prate Papua Nova Gvineja, Burundi, Sijera Leone, Salvador i Kolumbija.

Komentarišući ovu listu, Asja Hadžiefendić-Mešić, portparol Turističkog udruženja BiH, podsjeća da ovdje imamo splet više kultura, zbog kojih je ova država posebna.

"Sljedeća stvar kojom se možemo pohvaliti jeste izuzetno prirodno nasljeđe, koje je prilično očuvano, u izvornom obliku", naglašava Hadžiefendić-Mešićeva.

Prema njenim riječima, možemo se pohvaliti i izuzetnom gostoprimljivošću ljudi u BiH.

"Takođe, imamo i neobičan, možda čak i anahron način života u pojedinim dijelovima države, što je izuzetno zanimljivo turistima", ocjenjuje ona, te dodaje da, međutim, postoje i problemi, koji se odražavaju na broj posjeta.

Kako pojašnjava, BiH ima negativan imidž, pa je, ističe, još od 1997. godine bilježen porast broja turista, sve do ove, kada je evidentan pad broja posjetilaca.

"Za pet mjeseci ove godine, u odnosu na isti period prethodne, zabilježeno je 7,3 odsto manje noćenja, kako zbog nepovoljnih vremenskih uslova, tako i zbog političke situacije u BiH", ističe Hadžiefendić-Mešićeva.

Dodaje da se najteže popravlja loš imidž, a turizam je, ističe, veoma osjetljiv i turisti veoma brzo reaguju na bilo koji negativan impuls koji dolazi iz neke sredine.

"Potrebno nam je više lijepe slike, ali i više sredstava za promociju. Neophodno je i razviti svijest o značaju turizma za privredni oporavak", kaže Hadžiefendić-Mešićeva.

Obišao je Amir Hadžić, predsjednik Udruženja hotelijera i restoratera BiH, između 40 i 50 država, a ova u kojoj mi živimo je, ističe on, posebna.

"To je moje skromno mišljenje. Mislim da je ovo posebna država, specifična po različitosti. A naše najveće bogatstvo su ljudi, koji su spremni na druženje i karakterišu ih gostoprimstvo, ljubaznost, susretljivost, kakva nigdje u svijetu ne postoji", argumentuje Hadžić.

Prema njegovim riječima, jedan od magneta je i skromna cijena u BiH, a što se posebno odnosi na hranu.

"Za nas kažu - tamo se dobro jede. Hrana je naš veoma bitan brend", ocijenio je Hadžić.

Da turizam može biti pokretač bh. privrede, svjedoči i zvanični podatak, prema kojem smo lani inkasirali rekordan prihod od turizma, od milijardu i 15,6 miliona KM, što mnogi ocjenjuju kao fantastičan rezultat.

Kapacitete bh. turističkih atrakcija i ranije su prepoznali mnogi, tako da je lista portala News.com.au samo jedna od brojnih na kojima je BiH zauzela visoku poziciju.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti