BiH treba graditi imidž poželjne destinacije

28.06.2013. 07:42 / Izvor: InfoKom
BiH treba graditi imidž poželjne destinacije

Član Skupštine Udruženja za turizam i ugostiteljstvo Vanjskotrgovinske komore BiH Luka Prkačin, direktor hotela Sunce iz Neuma, mišljenja je da se nedovoljno pažnje poklanja gospodarstvu, a naročito turizmu.

Poznati svjetski magazin National Geographic svrstao je prošle godine BiH u vrh najboljih avanturističkih destinacija, posebno preporučivši brdski biciklizam. Sarajevo Olympic Bike Park, kao novi turistički proizvod, zasigurno će oživjeti olimpijske planine tokom ljetnih mjeseci.

Mišljenje mnogih turista koji su posjetili BiH je da su zadivljeni onim što su imali priliku vidjeti, ali isto tako i da na ino tržištu ima malo informacija o bh. turizmu i njegovoj ponudi, odnosno potrebno je poboljšati promidžbu turističkih potencijala u BiH, imati dobro isplaniranu, isfinansiranu i provedenu promotivnu i marketinšku kampanju na ino tržištima.

Udruženje za turizam i ugostiteljstvo Vanjskotrgovinske komore BiH je u tom smislu na zadnjoj Skupštini Udruženja, u maju, razmatralo aktuelnu problematiku u turističkoj privredi BiH i zaključilo da je potrebnno izraditi turističke karte i kalendar sajmova, pokrenuti procedure za skraćivanja roka za dobijanje viza za ulazak u BiH i uvesti općinske turističke zajednice zbog nefunkcionalnosti kantonalnih i entitetskih turističkih organizacija.

Također, neophodan je zajednički nastup turističke privrede BiH na stranim tržištima te smanjenje kamatnih stopa za različite tipove kredita komercijalnih banaka radi ulaganja i obnavljanja turističkih objekata.

Osim toga, potrebno je i pokrenuti proceduru za usklađivanja bh. zakona sa pravilima EU, tj. tretiranje turizama kao izvoza, navodi u novom izdanju Infokom, glasnik Vanjskotrgovinske komore BiH.

Član Skupštine Udruženja za turizam i ugostiteljstvo Vanjskotrgovinske komore BiH Luka Prkačin, direktor hotela Sunce iz Neuma, mišljenja je da se nedovoljno pažnje poklanja gospodarstvu, a naročito turizmu.

Prema podacima Svjetskog ekonomskog foruma, BiH u turizmu zauzima 90. mjesto u konkurenciji 140 zemalja cijelog svijeta, a u Evropi je BiH na samom začelju liste. Od 42 države manje je konkurentan jedino turizam Moldavije.

"BiH po pitanju turističke ponude značajno zaostaje za onim što nudi okruženje. Proračunska izdvajanja za turizam u BiH u postotcima su među najnižima u svijetu. A kako to nije prioritet u razvojnoj strategiji BiH, onda se ne mogu očekivati ni posebni rezultati u ovoj gospodarskoj grani BiH", kazao je Prkačin i dodao da je nesporno da turizam može zauzeti značajnije učešće u ukupnom BDP-u zemlje i time brže i efektivnije djelovati na ublažavanju krize u BiH.

"Da bi se postigli bolji rezultati u turizmu kao gospodarskoj grani potrebno je da Vlada postane svjesna značaja koji turizam može imati na druge gospodarske grane te uloži dodatni napor u izdvajanju sredstava za infrastrukturna ulaganja u cestovne, željezničke i avio-komunikacije. Hoteli na moru i planinama su uglavnom napravljeni davnih 80-ih godina. Mnogi su devastirani, nije ulagano u njihovu obnovu i ne nude ono što današnji gost traži. U mnogim hotelima još nije riješena vlasnička struktura i to je veliki problem za njihovo funkcioniranje. Stoga je potrebno što prije izvršiti privatizaciju", mišljenja je Prkačin, piše Infokom.

Šta vlasti trebaju uraditi

Govoreći o aktuelnim problemima i onome što je potrebno učiniti da bi se isti riješili, Prkačin je kazao da danas u BiH nema skoro nijedna respektabilna turistička agencija koja se bavi dovođenjem stranih gostiju u BiH te da je svima prioritet da našim građanima ponude neku od destinacija u inozemstvu.

"Da bi se turizmu dao veći značaj, koji mu i pripada, potrebno je formirati zasebno ministarstvo turizma na nivou države. Potrebno je izvršiti izmjene u Zakon o turističkim zajednicama, tj. vratiti turističke zajednice gradova, staviti ih na razinu općina te im ostaviti značajan dio prihoda koji se ubire od boravišne pristojbe. Plaćanje pristojbi bi se zasigurno povećalo, a to bi omogućilo unapređenje sustava turizma u mjestu gdje je turistički promet i ostvaren.

Stopa PDV-a za turizam u odnosu na opću stopu PDV-a u svim zemljama našeg okruženja (Hrvatska, Italija, Španjolska, Francuska, Malta, Portugal) je niža i iznosi od 5% do 10%, pa bi i u tom smislu trebalo doći do novih rješenja na razini države u korist turizma.

"Vijeće ministara bi također trebalo prihvatiti inicijativu za priznavanje pružanja turističkih usluga strancima kao izvoz, što uistinu i jest, te bi nam omogućilo veću konkurentnost u odnosu na okruženje. Prihodi države se ne bi smanjili jer bi došlo do smanjenja sive ekonomije i kroz različite vidove potrošnje povećali bi se prihodi od neizravnih poreza. BiH ima pretjerano birokratizirani sustav u odnosu na izravna strana ulaganja koji se očituje u nepreglednosti zakona, propisa i nadležnosti te su potrebne radikalne promjene", kazao je Prkačin.

Bh. more - Neum

Da bi Neum kao grad na Jadranu postao poželjna turistička destinacija za građane BiH i šire potrebno je, prije svega, kako je kazao Prkačin, konačno početi i završiti magistralni put od Neuma prema unutrašnjosti BiH, jer problem dolaska u Neum postat će još veći ulaskom Hrvatske u EU i nemogućnošću prelaska granice bez putovnice.

‘’Mi u Neumu trebamo popraviti fizički izgled samog grada. Potrebno je riješiti vlasničku strukturu i obnovu mnogih prijeratnih odmarališta koji su sada u ruševnom stanju čime se stječe loša slika grada. Svi neumski hoteli koji sada rade također zahtijevaju značajnija ulaganja u obnovu, proširenje kapaciteta i ponude. Pored masovnog turizma, koji je kod nas dominantan, trebamo praviti lagani zaokret i prema alternativnim oblicima turizma koji su usmjereni na ljude i njihovo okruženje.

Skoro 100% turističkog prometa u Neumu ostvari se u ljetnim mjesecima, tako da je ukupna iskoristivost turističkih kapaciteta dosta niska. Nadam se da će se iznaći mogućnosti da nam se pomogne u rješavanju naših problema i da ćemo dobiti odgovarajuću financijsku potporu na nivou države te tako udruženim snagama i inovativnim djelovanjem riješiti problem sezonalnosti turizma, tj. da tijekom cijele godine hoteli budu popunjeni te da turistima prema godišnjem dobu nudimo sadržaje koje će zadovoljiti njihove zahtjeve.

Mišljenja sam da turizmu, koji bi mogao biti u budućnosti respektabilna gospodarska grana u Bosni i Hercegovini, treba obratiti više pozornosti u budućnosti", kazao je Prkačin.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti