Od Kolašina do Berana za pola sata: Euro-Asfalt buši tunel s obje strane

10.08.2019. 09:22 / Izvor: Akta.ba
Od Kolašina do Berana za pola sata: Euro-Asfalt buši tunel s obje strane

Radnici sarajevske kompanije “Euro-Asfalt” probijaće s obje strane tunel na saobraćajnici Jezerine-Lubnice.

Foto: Epa/RICCARDO DALLE LUCHE

Radnici sarajevske kompanije “Euro-Asfalt” probijaće s obje strane tunel na saobraćajnici Jezerine-Lubnice.

Njime će se put od Kolašina do Berana skratiti za četrdesetak kilometara.

Projekat izgradnje puta Jezerine-Lubnice košta 34,7 miliona eura.

Nakon završetka radova, putovanje od jedne do druge seveme opštine trajalo bi nešto više od pola sata. Sada se od Kolašina do Berana stiže za oko sat i po. 

Berane bi se zahvaljujući novom putu približilo i glavnom gradu nakon izgradnje prioritetne deonice crnogorskog auto-puta Smokovac-Uvač-Mateševo, pišu "Vijesti". 

Iz kompanije “Euro-Asfalt” saopštili su da su počeli sa probijanjem tunela i od strane Lubnica, kako bi što pre završili sa izgradnjom tog objekta. 

"Radovi dobro napreduju i očekujemo da ćemo ubrzo moći da objavimo datum kada ćemo probiti cijev", saopštili su "Vijestima" iz Euro-Asfalta, a prenosi Investitor.me. 

Tvrde da još ne mogu da preciziraju datum probijanja, jer je reč o kraškom zemljištu, koje zna da bude nepredvidivo tokom izvođenja građevinskih radova. 

Radovi na tom putu svečano su ozvaničeni u maju 2017. godine, zaustavljeni su nakon nepune godine, kada je tokom probijanja tunela ispod planine Bjelasice pronađena velika količina vode. 

U aprilu prošle godine Direkcija za saobraćaj tvrdila je da se izgradnja puta Kolašin-Berane nastavlja istom trasom, nakon što se gotovo ocijedila voda iz tunela Klisura na Jezerinama. 

Iz Direkcije su više puta saopštili da će nastaviti sa probijanjem tunela, nakon što se voda potpuno povuče i da traže rešenje za ocedne vode, prouzrokovane obilnim padavinama na Bjelasici. 

Priroda opet prekinula radove

Međutim, iz Direkcije su "Vijestima" u novembru saopštili da su radovi u aprilu ove godine prekinuti zbog pojave obilne podzemne vode. 

"Kao što je javnost ranije obaveštena, radovi na izgradnji tunela Klisura su početkom aprila prekinuti uslijed pojave obimne količine podzemne vode, dotoka i do 200 litara u sekundi", saopšteno je. 

Direkcija za saobraćaj dala je nalog da se izvrše dodatna geološka istraživanja, pa je na osnovu rezultata, sredinom juna ove godine, izmijenjen Glavni projekat tunela. 

Pojasnili su da se izmena Glavnog projekta tunela odnosi na “promjenu ranije projektovanog jednostranog na dvostrani podužni pad”. 

U Euro-Asfaltu očekuju da neće mnogo probiti rok kada je reč o izgradnji saobraćajnice, iako se gotovo pola godine nije radilo na toj trasi. 

"Zbog toga smo počeli radove sa obe strane kako bismo ubrzali proces", saopštili su. 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti