Targer Q-Con: Predstavljeni rezultati prvog istraživanja u oblasti upravljanja kvalitetom u BiH

07.07.2022. 11:48 / Izvor: Akta.ba
targer

Istraživanje je provela kompanija Targer Engineering & Consulting u sklopu priprema za premijernu "Q-Con" konferenciju posvećenu totalnom upravljanju kvalitetom koja je danas počela u Sarajevu.

Čak 43 posto kompanija najvećim izazovom smatra mišljenje uposlenika da je kvalitet samo posao onih koji su zaposleni u tom sektoru. Razlog tome je nedostatak stručne radne snage, nedovoljna motivisanost radnika, ali i neupućenost, pokazali su rezultati istraživanja "Kako bh. kompanije upravljaju kvalitetom?".

Istraživanje je provela kompanija Targer Engineering & Consulting u sklopu priprema za premijernu "Q-Con" konferenciju posvećenu totalnom upravljanju kvalitetom koja je danas počela u Sarajevu.

Tarik Kadrispahić, direktor kompanije Targer, kazao je da će danas kroz seriju izlaganja i panel diskusija doći do odgovora zašto kvalitet i kako postići bolji kvalitet u kompanijama, ali i životima.

tarik kadrispahić

"Konferencija o totalnom upravljanju kvalitetu je interaktivna, a posebno je važno višemjesečno istraživanje o tome kako bh. kompanije upravljaju kvalitetom", kazao je on.

Preliminarne rezultate umjesto Bademe Durkić iz Targera koja je radila istraživanje predstavio je Nihad Muhamedagić, lead konsultant kompanije Targer.

U istraživanju je učestvovalo 65 kompanija iz različitih sektora koje su odgovarale na različita pitanja koja se odnose na upravljanje kvalitetom. 

Govoreći o strukturi ispitanih kompanija, radi se o 76 posto kompanija u privatnom vlasništvu, dok je 22 posto njih sa stranim kapitalom. Većina kompanija ima prihode od preko 20 miliona KM i uglavnom su izvozno orjentisane, tačnije 52 posto njih. 

73 posto kompanija odgovorilo je da ima službu kvaliteta i većina ih se sastoji od malog tima koji broji 2 do 5 uposlenika.

"Rijetke su kompanije koje broje preko 20 uposlenika u službama za kvalitet", kazao je Muhamedagić.

Na pitanje kome je povjerena služba kvaliteta, istraživanje je pokazalo da je u 75 posto kompanija ona povjerena uglavnom direktoru, dok je u 13 posto slučajeva ona povjerena šefu proizvodnje ili samom tehničkom direktoru.

Nadalje, kompanije su odgovorile da im je vrlo teško naći stručne uposlenike za službu kvalitete.

"75 posto kompanija kazalo je da imaju probleme u pronalasku stručnog kadra, a struktura uposlenika koju je najteže naći je inženjer i kontrolor kvaliteta, odnosno laboratorijski tehničar", istakuto je.

targer konferencija

 

44 posto odgovora smatra da je prilično teško zadržati kvalitetnog radnika u službi kvaliteta, ali isto tako, 23 posto njih kažu da je našlo recept za zadržavanje kvalitetnog radnika u ovoj službi.

Kada je riječ o budžetu službe kvaliteta, 58 kompanija ga ima, dok 55 posto kompanija evidentira škart kroz sistem upravljanja.

82 posto kompanija je odgovorilo da je oko 80 posto kupaca zadovoljno njihovim proizvodima, tj. procesima. 66 posto ispitanika kaže da imaju definisano istaknuto radno ispustvo na svim pozicijama, a najdominantniji certifikat koje bh. kompanije posjeduju je ISO 9001.

Vrlo osjetljivo pitanje je razlog tog certificaranja, ali je istraživanje pokazalo ohrabrujući podatak. Ulazak na strano tržište i uslov stranih kupaca je glavni razlog kompanija koje uvode certifikate, dok veliki dio njih zaista postupa prema tim normama i preporukama. 

U nastavku konferencije govorit će se o budućnosti upravljanja kvalitetom, a u fokusu je razvoj i uspostava sistema upravljanja kvalitetom u proizvodnim kompanijama. Kako da ISO 9001 i slični standardi zaista i žive u kompanijama je pitanje na koje će se pokušati dati odgovor u prvoj panel diskusiji.

Kako bi kvalitet živio u kompanijama neophodno je da svi zaposlenici u kompaniji zaiste žive kvalitet, kako je moguće doći do ovakvog rezultata govorit će se u drugom dijelu konferencije.

Panelisti i izlagači su akademski stručnjaci i stručnjaci iz realnog sektora koji se u svakodnevom radu bave ovim pitanjima.

Organizatori premijerne Q-Con konferencije poručili su da će nastojati da ona preraste u tradicionalnu. U planu je da se konferencija održava jednom godišnje, ili jednom u dvije godine. Namjera je da se struka iz upravljanja kontrole kvalitetom ima mjesto za okupljanje, razmjenu i sticanje novih znanja i iskustava.

 S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti