Branković: Tunel Prenj kvalitetnije pozicionira BiH u evropske tokove
Nedžad Branković izjavio je da je tunel Prenj u tehničkom, investicionom i građevinskom smislu jedan od najvećih izazova pred kojima se nalazi naše društvo.
Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu Nedžad Branković izjavio je da je tunel Prenj u tehničkom, investicionom i građevinskom smislu jedan od najvećih izazova pred kojima se nalazi naše društvo. Branković je podsjetio da smo sa našim tehničkim, inžinjerskim kapacitetima i znanjima i građevinskom operativom zadnji veliki objekat, dakle tunel, izgradili početkom ’90-tih godina prošlog vijeka. Bio je to tunel Križevići na pruzi Tuzla – Zvornik, dužine oko pet kilometara.
Napomenuo je da je željeznički tunel u profilu i opremi jedostavniji od autocestovnog profila, te da smo tada imali kapacitete i znanja da svojim potencijalima izgradimo takav kompleksan objekat.
"U fazi građenja tog objekta desio se incident kakav se rijetko dešava u tunelogradnji kada je došlo do eksplozije metana i nanesena je šteta. To sve govori da, koliko god smo sigurni u svoja znanja, trebamo imati karaktera i kapaciteta da čujemo iskustva iz prijateljskih država od eminentnih eksperata koje je danas okupio naučno-stručni skup posvećen izazovima izgradnje tunela Prenj na autoputu Koridora Vc", dodao je Branković.
Naglasio je ulogu naučne i stručne zajednice, donosioca ovakvih kapitalih odluka, kao i implementatora ovakvih projekata, da se postigne najkvaliteniji omjer utroška investicionih sredstava i efekata koje trebamo dobiti građenjem takvog objekta.
"Ovaj projekt osim što pothranjuje godišnji GDP, on kvalitetnije pozicionira našu državu BiH u mreži transportnih tokova ovog dijela Evrope. Također, povećava konkrentnost luke Ploče jer je najveći dio roba u tranzitu, koji ustvari donose najviše prihoda našoj društvenoj zajednici, generiran na relaciji koridora od Ploča do Budimpešte. To su neki od benefita koji se očekuju, ali da bi došli u tu fazu moramo biti sigurni da ćemo izgraditi po troškovima optimalan i po karakteru korištenja veoma konkurentan objekat, te da se novac koji je odobren, sa puno odgovornisti i najviše efekata uloži i dobijemo najkvalitetniji objekat", kazao je Braković.
Naučno-stručni skup o izazovima građenja tunela Prenj na Koridoru Vc održava se danas u Sarajevu u organizaciji Građevinskogg fakulteta Univerziteta u Sarajevu, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu, a implementator skupa je Udruženje inženjera geotehničara u Bosni i Hercegovini.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
Građevinski fakultet Sveučilišta u Mostaru - BRISAN RADI PRIPAJANJA SVEUČILIŠTU U MOSTARU
Matice hrvatske bb. 88000 Mostar -
FAKULTET ZA SAOBRAĆAJ I KOMUNIKACIJE SARAJEVO
ul. Zmaja od Bosne br. 9 71000 Novo Sarajevo -
Građevinski fakultet Univerziteta u Sarajevu
Patriotske lige 30 71000 Sarajevo -
UŠIT FBiH Sarajevo
Zagrebačka broj 20 Zgrada Šumarskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu - Kancelarija broj 313/III sprat 71000 Sarajevo