Brendiranjem tradicionalnog "Blidinjskog doručka" štite se lokalni proizvođači

04.07.2018. 09:55 / Izvor: Akta.ba
Brendiranjem tradicionalnog 'Blidinjskog doručka' štite se lokalni proizvođači

Uspostavljanje Blidinjskog doručka jedna je od inicijativa u okviru kampanje "Priroda ne poznaje otpad", koju provodi Udruženje u saradnji sa EU ProLocal programom.

Turistička ponuda Parka prirode Blidinje uskoro će biti bogatija zahvaljujući jedinstvenom tradicionalnom doručku sačinjenom od domaćih proizvoda lokalnih proizvođača ovog područja.

Marija Vukoja, predsjednica Udruge "Visit Blidinje", koja je incijator ove ideje, kazala je da je sama ideja bitna i značajna jer će se njome zaštiti lokalna proizvodnja a ujedni o obogatiti turistička ponuda cijelog Parka.

"Koncept ´Blidinjskog doručka´ jedan je od noviteta kojim želimo osnažiti turističku ponudu samog Parka. Ovaj doručak poseban je po tome što je pripremljen od isključivo lokalno proizvedenih i uzgojenih proizvoda i predstavlja dio podrške lokalnim proizvođačima ovog područja. On je zamišljen da u prvom redu u njemu budu zastupljeni lokalni proizvodi, zatim da taj sam doručak bude vizuelno drugačiji sa mnoštvom prirodnih detalja i da u samoj ponudu tog doručka prema gostu, na neki način, privučemo sve one turističke atrakcije koje gost može isprobati kada dođe u Park", kazala je Vukoja.

Značaj zaštite okoliša je ogroman, pogotovo u zaštićenom području kao što je Park prirode Blidinje, Vukoja kaže da je iz tog razloga i ovaj doručak sam po sebi jednstven i uklapa se u zaštitu okoliša, jer po svom sastavu ovakav doručak proizvodi mnogo manje otpada, nego standardni.

"U okiviru same zaštite želimo standardizirati i ´Blidinjski doručak´ koji je sastavljen od lokalnih proizvoda proizvedenih u samom srcu Parka. Na ovaj način štitimo domaću proizvodnju i domaće lokalno stanovništvo zastupajući domaće proizvode  koji su pakovani u manjim ili većim teglicama producira se mnogo manje otpada. Sa ovim doručkom želimo doprinjeti i brendiranju destinacije, želimo imati prepoznatljiv doručak na stolu, prirodu na stolu sa kvalitetnim i provjerenim proizvodima koje će svaki gost ponjeti sa sobom kao lijepu uspomenu na svoj boravak na Blidinju", rekla je Vukoja.

Surađuju sa različitim domaćim proizvođačima koji djeluju na području Blidinja. Svi on njeguju tradicionalni način proizvodnje svojih proizvoda pa su time i značajniji. Tu su proizvođači kozijeg i kravljeg sira, meda, meda od borovih iglica zatim razni poljoprivredni i mesni proizvodi čime zaokružujemo tu priču doručka. Imaju i dosta proizvođača ljekobilja čiji se proizvodi mogu koristiti i u prodaji i u prehrani. Tu je još poznato Blidinjsko raževo brašno koje se radi na stari tradicionalni način,ali i prerađevine od voća i povrća kao što su džemovi i kisele salate.

Jedan od ciljeva ovog doručka jeste da se uvozni džem, med, puter, tost i čaj zamijene visoko kvalitetnim lokalnim proizvodima.

U sprovedbi ove ideje stoje i prepreke koje se provlače kroz sve segmente poslovanja u našoj zemlji.

Vukoja kaže da je to nedostak neusklađenosti određenih pravnih okvira, zatim jako tradicionalna proizvodnja određenih proizvoda, ljudi koji nisu spremni za promjene ali i nedovoljne analize.

"Mi znamo da imamo super proizvode, ljudima se sviđaju međutim za 100 postotno puštanje hrane u promet je zaista neophodno da proces proizvodnje, bilo da je riječ o proizvodima životinjskog porjekla ili biljnog, bude u potpunosti zadovoljen da bi svi u lancu bili sigurni u kvalitet i ispravnost. Mislim da smo mi na dobrom putu da taj problem riješimo, proizvođači su prihvatili sve naše ideje, i nadamo se da ćemo u finalu doći do konkretnih rezultata", govori Vukoja.

Ona kaže da sami koncept doručka nije jednostavan za primjeniti kao jedan standard različitim ugostiteljskim objektima.

Ono što je postavljeno kao krajnji cilj jeste da ovaj tradicionalni doručak imaju svi ugostiteljski objekti ili ponuđači bilo kakve turističke usluge na Blidinju.

"Nadamo se da ćemo uspjeti, ako ne u potpunosti stanardizirati jedinstven koncept doručka, onda da bar napravimo prepoznatljiv doručak sa 70 – 80 posto lokalnih proizvoda", rekla je Vukoja.

Uspostavljanje "Blidinjskog doručka" jedna je od inicijativa u okviru kampanje "Priroda ne poznaje otpad", koju provodi Udruženje u saradnji sa EU ProLocal programom.

U okviru svih aktivnosti kampanje a koje se odnose na jačanje lokalne privrede kroz razvoj turističkog sektora u Hercegovini, EU ProLocal program pruža podršku promoviranju Blidinja kao atraktivne prirodne turističke destinacije.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti