Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Dobar program treba znati implementirati i biti na usluzi i poslije

17.04.2018. 11:12 / Izvor:

Kompanija Špica Systems d.o.o. Sarajevo je sinonim za sisteme za evidenciju radnog vremena u regiji jugoistočne Europe, a vodeći su tržišni ponuđač opreme, sistema i rješenja za logistiku i automatsku identifikaciju, te imaju opsežno znanje i široku bazu instalacija. Aktivno rade na razvoju vlastitih rješenja gdje nude rješenja za naprednu evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa kroz rješenje Time&Space sa jedne strane, i napredna rješenja u polju vođenja i inventure osnovnih sredstava, automatizovanih rješenja za vođenje skladišta, te podršku prodaji na terenu, kao i Zebra i Honeywell opremu u polju barkod identifikacije.

"Špica je u prethodnom periodu doživjela restrukturiranje gdje je obnovljen kompletan kadar, kako na tehničkom, tako i na komercijalnom dijelu kompanije. Ove godine pravimo malo agresivniji nastup na tržištu kada je u pitanju sistem za evidenciju radnog vremena Time&Space, gdje nam je cilj dobiti što veći broj klijenata koji su vezani za nas jačom vezom", kazao je za Akta.ba Hilmija Arnautović, Business Development Manager u kompaniji Špica Systems.

Dobra baza

Ističe da su uhvatili dobar zamah u prošloj godini te su snažno i agresivno krenuli na tržište gdje su pripremili dobru bazu za ovu godinu kada planiraju još veći porast i proširenje baze klijenata kako na polju Workforce menadžementa – evidencije radnog vremena i kontrole pristupa, tako i na Supply Chain menadžment dijelu na kojem imaju izuzetno dobar Warehouse Management System (WMS), odnosno rješenje za automatizaciju skladišta sa bar kodom.

"Kada je u pitanju Supply Chain Management tu sve više pokušavamo u ovoj godini izgraditi WMS - automatizaciju skladišta. Jedan od naših klijenata u tom segmentu je Jajce Alloy Wheels, kompanija koja radi većinom izvoz. Tu smo implementirali naš warehouse sistem i oni su jedan od primjera kako to funkcioniše i kako ovi sitemi u BiH mogu dobro funkcionisati uz preporučenu integraciju na ERP sisteme što je vrlo bitno", objasnio je Arnautović.

Špicino rješenje za evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa – Time&Space je većinom orijentisano prema kompanijama koje imaju složeniji način rada, kao što su kompanije koje imaju rad u smjenama, kompanije u proizvodnji, te one koje žele da imaju malo bolje  i adekvatnije izvještavanje u HRM-u.

"U segmentu evidencije radnog vremena i kontrole pristupa razvili smo određena rješenja i za manje firme, tako da nam je cilj približiti se i manjim firmama kojih ima sve više na tržištu. BiH je proizvođačka zemlja, radimo sve više za strana tržišta, a stranci traže da imamo posložene sisteme i da znaju koliko je radnik radio u kojem dijelu. Važno je napomenuti i da mi naša rješenja ne testiramo na našim kupcima, nego im nudimo gotove proizvode", objasnio je Arnautović.

Špica također ima i modul u Time&Space-u za registraciju radnog vremena preko računara ili mobilnog uređaja, uz Android i iOS aplikacije koje dolaze također kao već gotovo rješenje koje se samo prilagodi novom kupcu.  

"Online registracijama se dosta uštedi, prvenstveno jer se ne mora kupovati terminal za registraciju koji je dosta skup. Ovdje usposlenik ima mogućnost da se uloguje sa svojim podacima i da se evidentira, a takav sistem evidencije koriste  i neke banke, obzirom da imaju značajan broj poslovnica širom države", rekao je Arnautović, te dodao da je posebno interesantno to što kod mobilne aplikacije, sistem bilježi i GPS lokaciju kod svake registracije.

Ciljna grupa

Dodao je da na samu evidenciju radnog vremena imaju nadogradnju na obračun plata, gdje se sve vrši automatski. Pored toga, imaju i modul koji je posebno bitan HR službi, gdje uposlenici sami rade najave svojih odsutnosti elektronski kroz aplikaciju, a  sve je uvezano sa mail serverom, tako da obavještenja u realnom vremenu stižu na mail i sam proces odobravanja odsustava je ubrzan i olakšan.

Također, imaju i Cloud rješenje, tzv. AllHours (www.allhours.ba) gdje su ciljna grupa manje kompanije koje su orijentisane na mobilne uređaje, na računare i gdje se evidencija radi preko modernih tehnologija, a postoji mogućnost i proširenja na terminal sa karticama, tamo gdje je to potrebno. AllHours je specifičan po tome i što ne zahtijeva velike inicijalne investicije u sistem, već se plaća mjesečno po broju uposlenika.

Što se tiče velikih projekata, u prošloj godini ih je bilo dosta, ističu iz ove kompanije. NLB banka je pojačala saradnju sa njima, a neki od novih klijenata su Gadžo Comerc, Grawe osiguranje, Krka, Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica,  Business Magazine, dok su u ovoj godini grupi naših zadovoljnih klijenata već prišli i Plamingo, Meggle Mljekara Bihać, Diamedic/Prolab.

"Također veliki zamah smo imali na polju praćenja osnovnih sredstava za inventure preko bar koda i tu imamo veliki broj klijenata, između ostalog i Centralnu banku BiH, Igman d.d. Konjic, Filozofski fakultet u Sarajevu, Unitic, ASA banku, Union banku, Tarčin Forest Resort te mnoge druge. Prošle godine organizovali smo prvi Stručni seminar o popisu osnovnih sredstava koji je imao iznenađujuće veliku posjećenost, tako da smo u ovoj godini planirali organizovati dva slična seminara, i to jedan u Sarajevu a drugi vjerovatno u Tuzli. Frontman Assets je jedan sistem prihvatljivog iznosa i cijene, a zaista rješava puno problema na godišnjim inventurama osnovnih sredstava", kazao je Arnautović.

Biometrijski sistem

"Kartica je najčešća, a u našoj ponudi postoji i jedan dio biometrije, identifikacije preko otiska prsta gdje je nemoguće zavarati sistem i napraviti situaciju da ljudi otkucavaju svoje kolege umjesto njih", dodao je Arnautović.

Budući da je Špica međunarodna kompanija, koja radi dosta i na Bliskom Istoku, ističu da je tamo biometrijski sistem dosta zastupljen.

"Oni čak rade i sa sistemima prepoznavanja lica, što kod nas još uvijek nije ni zaživjelo. Što se tiče otiska prsta, imamo dosta upita na bh. tržištu, a ono što je bitno jeste voditi računa da sve bude usklađeno sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka. Špica u tom segmentu ima jedan svoj dio koji može ispoštovati, a isto tako postoji i dio određenih procedura koji treba da ispoštuje i poslodavac", pojasnio je Arnautović.

Kada su u pitanju cijene, korištenje kartice je dosta jeftinije nego biometrijski način  registracije događaja i to vrlo često bude presudno kod klijenata. Naglašavaju da Špica Sarajevo prati sve ono što radi Špica Interntional u Ljubljani u Sloveniji, tako da sve što je novo u Sloveniji, dolazi i u BiH. Što se tiče bh. tržišta koje u pojedinim segmentima zaostaje za tržištem EU, Špica Systems doprinosi inovativnosti tržišta i prenosi sve ono što se dešava u EU u BiH.

Planovi

"Mi smo jedna mlada ekipa i što se tiče zapošljavanja, sigurno smo uvijek raspoloženi za kvalitetne mlade kadrove, a posebno nam je bitan IT segment. Generalno bh. tržište ima dosta programera, a ono što je nama potrebno su ljudi koji na već razvijene programe mogu da odgovore sa dobrim znanjem kod održavanja, implementacije i prilagođavanja kupcima tih sistema. Ako imate program koji može štošta, a niste ga dobro implementirali, onda nemate ništa", poručio je Arnautović.

U planu je i izlazak na tržište sa jednim novim proizvodom koji je domaćeg, bh. razvoja a tiče se lojalnosti kupaca preko personalizovanih kartica i modernih aplikacija, koji će biti namijenjen svim maloprodajama, neprofitnim organizacijama i drugim organizacijama koje žele učvrstiti vezu sa svojim članovima i stalnim kupcima. Sa ovime će Špica Systems Sarajevo ponuditi i tržištu regije nešto što je domaći proizvod.

M.R.R.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti