Ejub Kučuk za Akta.ba: Sa BTLBook platformom idemo osvojiti EU

28.07.2017. 09:27 / Izvor: Akta.ba
Ejub Kučuk za Akta.ba: Sa BTLBook platformom idemo osvojiti EU

Ejub Kučuk i tim profesionalaca sa iskustvom iz MITA Group pokrenuli su najveću platformu za spajanje dobavljača i klijenata u oblasti promocije i različitih vrsta evenata.

Ejub Kučuk i tim profesionalaca sa iskustvom iz MITA Group pokrenuli su najveću platformu za spajanje dobavljača i klijenata u oblasti promocije i različitih vrsta evenata. Na projektu su radili 15 mjeseci - tačku po tačku, dio po dio, ideju po ideju...Sada, nakon svega, smatra da samo ludi, previše samovjereni i iznimno hrabri ljudi smiju uložiti sve što imaju, izaći iz zone komfora, mijenjati cijelu jednu industriju i krenuti u osvajanje regije, pa EU, a za par godina i cijelog svijeta. Tek ako uspiju, ljudi kažu da su genijalni. 

U intervjuu za Poslovni portal Akta.ba osnivač  jedinstvene BTL Book platforme govori o tome po čemu je platforma posebna, kome je namijenjena, kako je najbolje iskoristiti, te o planovima za širenjem i osvajanjem novih tržišta.

Kada i kako ste došli na ideju da krenete sa realizacijom ovakvog projekta?

- Organizovanje različitih evenata, proslava, godišnjica, vjenčanja, Bellow The Line promocija ili rođendana je veoma komplikovan posao koji oduzima jako mnogo vremena čak i profesionalcima iz te oblasti, a pronalaženje pravih dobavljača podrazumijeva web, social media pretragu i traženje preporuka od prijatelja.

20 godina se bavimo ovim poslom i opet ne znamo dosta toga u navedenoj industriji. Problema je više:

- Kako i gdje pronaći sve, a pogotovo nove dobavljače ukoliko niste zadovoljni postoječim dobavljačima za privatni ili poslovni event (rasvjeta, razglas, muzičari, zabavljači, moderatori, dekorateri, catering…)?

- Kako pronaći dobavljače za promocije, evente i zabave u manjim mjestima ili mjestima u kojim niste nikada bili, smanjiti troškove transporta i organizacije? Ovi problemi su još veči na velikim tržištima i u velikim državama.

- Kako pronaći veliki broj provjerenih i kvalitetnih hostesa, promotera i koordinatora? Kako uraditi zamjenu kada dođe do smjene generacija?

- Kako uporediti cijene ili dostupnost dobavljača obzirom da ti podaci često nisu dostupni, kako pronaći nove dobavljače ukoliko ugovoreni odustanu u posljednjem trenutku? 

Intenzivno smo tragali za rješenjima, a pošto u Evropi nismo našli ništa slično, odlučili smo se da promijenimo cijelu industriju i da povežemo dobavljače iz ove industrije sa zainteresovanim kupcima. Ukoliko uspijemo u toj namjeri, btlbook.com bi postao centralno mjesto za ugovaranje takvih poslova, klijentima bi olakšavao pretragu, a dobavljačima bi smanjio broj kanala na kojim se promoviraju. Prije svega, ovdje mislim na društvene mreže koje su dobre za reputation management ukoliko neko zna za vas, ali su užasne za pretragu ukoliko neko ne zna za usluge koje pružate. 

S kojim ste se izazovima i problemima susretali u radu?

- Kao i svaki drugi “marketplace” početni problem je nagovoriti suppliere (dobavljače) da se registruju prije nego što obezbijedimo veliki broj kupaca, te nagovoriti kupce da se registruju prije nego što se dovoljan broj dobavljača registruje. To je problem koji su imali i AirBnB, Uber, a poznat je pod nazivom “chicken or the egg” (šta je starije, kokoš ili jaje). Vjerujemo da smo uspješno riješili taj problem animirajući naše poslovne partnere, ali i kreirajući kritičnu masu profila prema bazama podataka koje imamo.

Obezbijediti da nema lažnih profila, lažnih imena (nicknames), da onemogućimo lažna ocjenjivanja i klevetanje je drugi veliki problem i izazov s kojim smo se susreli. Ljudi su umorni od lažnih profila, obećanja, klevetanja, pa nijedan profil na BTLBook.com nije javan dok ne provjerimo informacije i odobrimo ga putem posebnog admin panela. Nijedna ocjena i review nisu javni dok ne provjerimo da li je postojao poslovni odnos i da li je tvrdnja istinita.

Kako pronaći kadrove koji nam mogu pomoći prilikom lansiranja i rada platforme jer ne postoje uspješni “marketplace” projekti u regionu.

Na koncu i najvažnije, platforma mora zadovoljavati sve standarde ovog doba, biti atraktivna, a User Interface i User Experience moraju omogućiti sve na šta su ljudi danas navikli kroz rad na društvenim mrežama (jednostavo pokretanje i uređivanje profila, upload fotografija i videa, chat/messaging sistem…)

Platforma je zamišljena tako da spaja dobavljače i klijente na jednom mjestu. Recite nam koje su sve njene specifičnosti i prednosti?

- BtlBook.com sadrži detaljan pregled dobavljača po kategorijama i podkategorijama, na transparentan način predstavlja dobavljače i omogućava klijentima da ih na jednostavan način pronađu, kontaktiraju i regrutuju za ono što im je potrebno. Korištenje je jednostavno a omogućava svima:

1. Jednostavnu pretragu – pronađite sve dobavljače iz određene oblasti u mjestu gdje želite organizovati event, pregledajte fotografije i videa, 

2. Poređenje - uporedite kvalitet i cijene s drugim dobavljačima, pročitajte preporuke klijenata koji su radili s tim dobavljačima, odaberite one koji najbolje odgovaraju vašim zahtjevima,

3. Komunikaciju - Kupac je vidljiv isključivo kroz poruke i to samo dobavljačima koje kontaktira za određene potrebe. Moguće je razmjenjivati informacije, dokumente, fotografije,

4. Ocjenu suradnje s dobavljačem, ali i ocjenu prodavca od strane kupca – Pohvalite, ocijenite, izrazite nezadovoljstvo uslugom, podijelite s nama i svim ostalim članovima zajednice svoje iskustvo

5. Kontinuirano poboljšanje kvalitete usluga – Svi dobavljači i kupci moraju paziti na ocjene i reputaciju. Mi nećemo dozvoliti rad preko platforme neozbiljnim partnerima koji ne odgovaraju na poruke i ne ispunjavaju preuzete obaveze.

Najvažnije od svega, BTLBook.com omogućava:

NEOVISNOST – U samo par jednostavnih klikova i bez posrednika svako može pronaći najbolje članove tima za promocije/evente, prostor za održavanje eventa, zabavljače, moderatore i opremu koja je potrebna za promocije, zabavljače. 

TRANSPARENTNOST - Sve cijene su transparentne i omogućavaju brzi izračun cijena budućeg eventa ili promocije. Sve ponude su na jednom mjestu, nema potrebe za dugim pretragama dobavljača na internetu i po različitim društvenim mrežama i platformama

Troškovno isplative promocije – Velika ponuda i transparentne cijene omogućavaju odabir najpovoljnijih dobavljača za različite potrebe

ODABIR PROVJERENIH DOBAVLJAČA – Svi dobavljači su provjereni od strane BTLBook tima prije nego što je njihov profil odobren na BTLBook platformi. Provjerite reviews kako bi bili sigurni da angažujete najbolje timove. 

SVE VAŠE PONUDE SU NA MJESTU GDJE IH KUPCI TRAŽE - Sve ponude koje imate online, sada promovirate samo na jednom mjestu, tamo gdje su vaši kupci.

- Spominjete kompleksnost platforme, 350 zanimanja…nabrojte nam neka od njih?

- Sva zanimanja su podijeljena u 18 glavnih kategorija koje ćemo vjerovatno širiti, a u sklopu svake kategorije je veliki broj podkategorija koje dobavljači mogu odabrati kao GLAVNU PROFESIJU (moguće je odabrati samo jednu glavnu profesiju) i DODATNE USLUGE koje može pružiti (10 podkategorija). Veoma je važno napomenuti da posebno napravljeni search na stranici pretražuje i izlistava sve dobavljače i prema glavnoj profesiji, ali i po podprofesijama. U prevodu, to znači da Fotograf može odabrati kao glavnu profesiju “Wedding Photographer”, a u “Available for" sekciji odabrati još “Family Portrait Photography, Event Photographer…”.

Neke od glavnih profesija na platformi su; hostese, event menadžeri, promotori, fotografi, event planeri, wedding planeri, dekorateri, zabavljači (bendovi, pjevači, Djs, klovnovi…), barmeni, kuhari, catering usluge, slastičari, krojači, kongresne dvorane, hoteli, restorani i ostali prostori u kojim je moguće organizovati događaje, privatne i poslovne zabave…

Koliko ljudi je bilo angažovano na realizaciji platforme i koliko je trajao proces izrade?

- 15 mjeseci nam je trebalo od prve ideje i definisanog “wireframe" do verzije za lansiranje, a najmanje još 2-3 mjeseca nam treba da okončamo sve što smo zamislili. Na platformi je radio veliki broj fenomenalnih programera iz Ant Colony, te pet profesionalaca sa iskustvom iz MITA Group. Nisam siguran da bi ušli u ovaj projekat da smo znali šta nas čeka :-), ali smo i mi i programeri oduševljeni ovim, 100% domaćim proizvodom koji je bolji od svih dosad viđenih rješenja u USA, Kanadi i Australiji. Kao baza podataka, izuzetno je vrijedan projekat i neke međunarodne kompanije su već bacile oko na njega :-).

Kako ocjenjujete trenutno stanje u BiH kada je u pitanju kreativnost i inovativnost u BTL kampanjama?

- Iako jedno od najmanjih tržišta u Evropi, BiH se može pohvaliti velikim brojem inovativnih promocija, događaja, koncerata i zabava. Mi smo veseo narod koji voli "dernečiti" tako da za platformu itekako ima prostora. Mali broj ljudi zna kontakt dobrih tamburaša za privatnu zabavu :-), klovnova za proslavu dječijih rođendana, inovativnih i interesantnih prostora za održavanje zabava, profesionalnih zabavljača za poslovne događaje. S druge strane, BIH je tržište s kojeg krećemo i gdje je naše sjedište, ali mi istovremeno lansiramo projekat na tržištima Srbije i Hrvatske, a nakon testne faze (od jeseni) planiramo lansiranje i na druga tržišta.

Platforma je zvanično počela s radom. Kakva su očekivanja i planovi?

- Od 26.08.2017. smo online, u prvih 24 sata imamo 420 posjeta i prve registrovane profile, konverzija je u prosjeku branše i veoma smo zadovoljni analitikom. Imamo dosta iskustva s međunarodnim startupima, ovo nam je treći, pa ovaj put imamo realne planove. Očekujemo stabilan organski rast koji bi nam omogućio da vodimo računa o kvaliteti dobavljača i kupaca, da predvodimo trendove, da budemo relevantan i pouzdan partner korisnicima. U narednih godinu dana planiramo pokriti region, od početka 2018. proširiti se na centralnu i jugoistočnu Evropu, te u drugoj polovici 2018. krenuti na zapadna tržišta. Vjerujem da ćemo krajem 2018. godine pokrivati svoje troškove, a najkasnije za 3 godine biti pouzdan i prepoznatljiv ključni dobavljač u industriji i ostvarivati blagi profit. Ukoliko uspijemo u tim namjerama, vjerujemo da ćemo osvojiti međunarodno tržište. Za ove planove imamo ljudske i materijalne kapacitete, a ukoliko se udružimo s agencijama sa drugih tržišta (ne mislimo otvarati svoje urede, nego se širiti putem franšiznih i partnerskih ugovora), vjerujemo da će hiljade mladih ljudi pronaći interes i angažman u promocijama, da ćemo omogućiti mnogim profesionalcima da dodatno zarade, povećaju broj angažmana i profit, a klijentima osigurati transparentnu ponudu i smanjenje troškova.

Let’s make successful stories :-)

Razgovarala: Seida Bijedić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti