Gras je dužan 333 miliona maraka, radi se na poboljšanju stanja

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Gras je dužan 333 miliona maraka, radi se na poboljšanju stanja

14.02.2020. 10:47 / Izvor: Faktor

Kantonalno javno komunalno preduzeće GRAS zaključno sa 31. decembrom 2019. godine duguje oko 333 miliona maraka, kazao nam je vršilac dužnosti direktora preduzeća Jakub Kubur.

Ovaj iznos odnosi se na direktne i indirektne poreze oko 227 miliona KM, od čega su kamate i troškovi prinudne naplate oko 117 miliona KM, a preostale obaveze oko 106 miliona KM – kazao je Kubur u razgovoru za Faktor.

S obzirom na loše finansijsko stanje i poslovanje GRAS-a u proteklom period, Kubur ističe da je Vlada KS u saradnji sa upravljačkim strukturama GRAS-a odlučila da nizom planiranih projekata izvrši sanaciju preduzeća.

Planirano je infrastrukturno i finansijsko poboljšanje poslovanja preduzeća koje je neophodno za nesmetano obavljanje osnovne funkcije samog preduzeća, a to je svakako prijevoz putnika u Kantonu Sarajevo. Nedavno su Vijeće ministara BiH i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) potpisali ugovor o zajmu za Projekat javnog prevoza u Sarajevu koji se odnosi na kupovinu novih trolejbusa i rezervnih dijelova za ova vozila, te rekonstrukciju tramvajske pruge od Ilidže do Marijinog Dvora, a uskoro se očekuje početak realizacije ovih projekata – priča Kubur.

Ističe da je EBRD već raspisao javni poziv za nabavku 25 novih trolejbusa što će koštati oko 20 miliona KM.

Također je urađen projekat trolejbuske mreže za Vogošću i radovi bi trebali početi u ovoj godini što će koštati oko 10 miliona KM i biti realizovano sredstvima EBRD-a i EIB-a. Modernizacija trolejbuskog saobraćaja i proširenje trolejbuske mreže prema Vogošći su izuzetno značajni projekti sa ekološkog aspekta u smislu smanjenja zagađenja zraka, manje potrošnje električne energije, te će biti poboljšana kvaliteta usluga prijevoza jer bi se na dnevnoj bazi omogućio prijevoz oko 24.000 putnika – kazao je Kubur.

Kazao je da je raspisan javni poziv za rekonstrukciju pruge od Marijinog Dvora do Ilidže, a početak realizacije ovog projekta očekuju u ovoj godini što će koštati 40 miliona KM, za što su sredstva osigurana kreditom EBRD-a.

Ministarstvo saobraćaja KS i Općina Ilidža potpisali su Sporazum o realizaciji projekta izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica čija je vrijednost 40 miliona KM. Početak izgradnje pruge za Hrasnicu je planiran ove godine iz kreditnih sredstava Evropske investicijske banke (EIB). Predviđeno je da se krajem ove godine raspiše javni poziv za nabavku 20 tramvaja, a za isto će biti potrebno izdvojiti oko 40 miliona KM sredstvima iz kredita EBRD ili EIB. Ovo su izuzetno značajani projekti sa ekološkog aspekta i bolje usluge tramvajskog saobraćaja. Napominjemo da će to biti prva nabavka novih tramvaja i modernizacija tramvajskog saobraćaja nakon gotovo 40 godina – pojašnjava Kubur dodajući i da je u toku nabavka 10 novih minibusa u saradnji s UNDP-om.

Kazao je da su osigurana i sredstva za nabavku minibusa.

Očekujemo da ćemo veoma brzo unaprijediti minibuski saobraćaj i pružiti adekvatnu uslugu građanima koji žive u padinskim dijelovima grada. Nedavno je u svim tramvajima postavljen videonadzor, a bit će postavljen i na 20 novih tramvajskih stajališta sa kontrolisanom naplatom čija je izgradnja planirana u 2020. godini. Videonadzor će biti praćen iz saobraćajnog centra čije je uspostavljanje planirano ove godine. Pogodnost je da će u vozilima i na stajalištima biti postavljen panik-alarm kako bi u slučaju eventualnih problema policija mogla brzo reagovati – kaže Kubur.

Kubur je, također, kazao da je nabavljeno 14 trolejbusa i 10 zglobnih autobusa sa pogonom na plin, te da je preduzeće u 2019. godini isplatilo sve poreze, indirektne i direktne poreze.

Radnicima su isplaćene dvije zaostale plaće, te su se stekli uvjeti da se uposlenicima vrati dio plaće kojeg su se odrekli 2015. godine zbog lošeg stanja poslovanja preduzeća. Krajem prethodne godine promijenjen je način sufinansiranja naših građana za javni prijevoz, a što će značajno olakšati poslovanje preduzeća u narednim godinama – navodi.

Kubur je dugogodišnji zaposlenik ovog javnog preduzeća, te smo ga upitali šta je dovelo do ovakvog stanja u GRAS-u.

Najveći problemi u preduzeću su posljedica neadekvatnog tarifnog sistema i to što su subvencije za prijevoz povlaštenih kategorija korisnika najvećim dijelom padale na teret poslovanja preduzeća GRAS, a kao posljedica istog akumulirao se gubitak u poslovanju preduzeća. Također zbog loše finansijske situacije veoma malo se ulagalo u nabavku vozila, kao i u infrastrukturu što je imalo za posljedicu nemogućnost kvalitetnog obavljanja osnovne funkcije preduzeća, a to je prijevoz putnika. Upravo uvođenje novog tarifnog sistema, te ulaganje u infrastrukturu i nabavku vozila prije svega će omogućiti redovniji i kvalitetniji prijevoz putnika, bolje finansijsko stanja preduzeća i uvjete rada radnika – zaključuje Kubur.

PODIJELI:

TAGOVI:

Gras

dug

Jakub Kubur

EBRD

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti