Harun Bavčić, voditelj digitalnog odjela UpTrenda: Mnogo kaskamo za svijetom

06.06.2018. 11:44 / Izvor: Akta.ba
Harun Bavčić, voditelj digitalnog odjela UpTrenda: Mnogo kaskamo za svijetom

Harun Bavčić, voditelj digitalnog odjela u marketinškoj agenciji UpTrend, te ekspert za digitalni marketing govori o trendovima u marketinškoj industriji

Harun Bavčić, voditelj digitalnog odjela u marketinškoj agenciji UpTrend, te ekspert za digitalni marketing govori o trendovima u marketinškoj industriji kada je digitalni marketing u pitanju, o novim alatima, GDPRu i njegovom uticaju na EU tržište, te da li će se neke njegove odrednice osjetiti i na tržištu BiH.

Tokom studija na Burch univerzitetu menadžment agencije UpTrend upoznao je Haruna i ponudio mu mogućnost studenske prakse u agenciji, na što je i pristao, prije toga ovaj mladi ekspert je radio praksu u Telegraphu, New Jersey. Odmah po završetku studija dobija posao u UpTrendu, a nakon iskazanog interesa za online svijetom, drštvenim mrežama, web stranicama i praćenju trendova u svijetu digitale i njenih alata, Harun postaje Facebook i Google certificirani ekspert. Ubrzo nakon licenciranja počinje voditi prve projekte, klijente i kampanje.

Jako ste mladi, a izrazito uspješni i jako dobro vladate vodama kojima plovite. Nekako ljudi Vaših godina još su ili na fakultetu, ili još nisu našli prvi posao, koja je Vaša poruka za njih?

- Kada jedan mladi čovjek ima volju i želju da se u nečemu usavršava, još za to ima podršku od strane roditelja, okoline u kojoj egzistira ili u mom slučaju menadžmenta kompanije nemoguće je ne napraviti neki uspjeh. Ja sam imao sreću da upoznam ljude iz UpTrenda i tada sa svoje 22 godine vodim jako velike i veoma zahtjevne projekte, na koje bi moji vršnjaci čekali godinama, a da nije bilo UpTrenda i njihovog povjerenja koje su mi ukazali vjerovatno ne bi bilo ni mojih kvaliteta, na tome sam im jako zahvalan. Poruka za ljude koji su u mojim godinama jeste da odrede životne ciljeve, da se specijaliziraju za određenu oblast i da nikada ne odustaju od svojih snova.

Obzirom na posao kojim se bavite, a svi znamo da naša država kaska u digitalnim tehnologijama, kakva je situacija na tržištu, da li su kompanije/institucije upoznate sa digitalom i s kakvim se problemima susrećete?

- Mnogo kaskamo za svijetom, iako imamo iste mogućnosti tj. iste tehnologije su nam na raspolaganju. Postoji jako puno kompanija, pogotovo onih koje su internacionalnog karaktera, koje su u skladu sa načinom poslovanja grupe u čijem su sastavu naučile sve trendove, ima i domaćih kompanija koje jako dobro vladaju svime. Međutim, postoji veliki broj kompanija, konkretno direktora, koje svakodnevno morate ubjeđivati i obučavati ih o novim tehologijama. Žalosno je što mnogi ne vide dalje od oglasa u dnevnim novinama, a suštinski vidljivost tog oglasa i neke digitalne kampanje ne može se porediti, a kamo li mjeriti. Drago mi je što uviđam da mlađi ljudi koji se nalaze na direktorskim pozicijama, uspjevaju svoje staromodne vlasnike ili direktore kompanija ubijediti u moć koju internet donosi svake minute. Naša (mislim na kolege iz digitalnog svijeta) borba za obukom tih ljudi trajat će dugo, ali mislim da ćemo uspjeti.

Kakvo je stanje u našoj zemlji kada su u pitanju društvene mreže i internet. Koliko su podaci dostupni. Šta naši ljudi najčešće traže na internetu. Koje su to društvene mreže najzastupljenije?

- Prema posljednim podacima u našoj državi imamo oko 2,6 miliona Internet korisnika. Najposjećenije stranice su: Google.ba, Youtube.com, Olx.ba, Facebook.com itd. Zanimljiva činjenica je da aktivan broj korisnika društvenih mreža u BiH iznosi oko 1,7 miliona korisnika, od čega je čak 95% Facebook korisnika, 2,5% Instagram, te 0.79% YouTube i 0,63% Twitter korisnika.

Kakvo je vaše mišljenje kao jednog mladog čovjeka vezano za GDPR koji je od prije nekoliko dana zvanično usvojen.

- BiH je tržište čije će uređenje trajati jako, jako dugo. Nažalost to je tako jer postoji više faktora koji donose odluke i svako želi dati svoje mišljenje. Očigledno je da se nećemo baviti pretjerano GDPRom, osim ukoliko ne budemo došli u situaciju za saradnju sa nekom internacionalnom kompanijom, u čijoj je matičnoj zemlji usvojena ova regulativa. U tom slučaju morat će se poštovati i ispuniti svi uslovi koje GDPR zahtijeva. Mislim da su lični podaci veoma škakljiva stvar i da je napokon došlo vrijeme da se neko pozabavi time. Ipak, neko će morati dobiti vaše odobrenje da na vaš mail pošalje bilo kakvu informaciju....a da ne pričamo o korištenju vašeg imena i prezimena, JMBG-a ili ako je u pitanju kompanija OIB-a, e-mail adresa, imena uposlenika i slično. Promatrat ćemo kako će se situacija razvijati u BiH, koja ipak jako puno posluje sa evropskim tržištem.

Recite nam još ukratko kakvi trendovi nas očekuju u narednom periodu?

- Moja predviđanja su da će Snapchat nastaviti ogroman rast uprkos tome što ih Facebook/Instagram kopira, iz razloga što Snapchat ima unikatnu platformu na kojoj se korisnici «ne takmiče» za lajkove, reakcije i broj pratioca. Pored pomenutog u 2018. nas svakako očekuje dominacija video marketinga, chat botova i rast cijena oglašavanja. 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti