Iako još nije izabrana institucija koja može davati certifikat za ugradnju plinske instalacije: Više od 40.000 auta na plin
Procjenjuje se da u BiH ima više od 40.000 vozila koja koriste plin kao gorivo, iako ni jedna firma nema certifikat za ugradnju plina u automobile. Izjavio je ovo Fuad Klisura, direktor Instituta za privredni inžinjering u Zenici.
Zbog nepostojanja certifikacijske kuće, kako ističe, u slučaju nezgode niko ne snosi odgovornost.
"Na državnom nivou nema nijedne institucije koja firmama može davati certifikat da su ovlaštene za ugradnju plinske instalacije u auta. Svi koji se bave ovim poslom dovode svoje klijente u nezgodnu situaciju, jer im se po postojećoj zakonskoj legistlativi to ne može unijeti u saobraćajnu dozvolu, pa su takva vozila tehnički neispravna", objasnio je Klisura.
Ministarstvo transporta i komunikacija BiH u junu 2008. godine objavilo je Pravilnik za certifikaciju, a tri mjeseca nakon toga je trebalo da bude izbrana institucija koja će urediti oblast certifikacije i atestiranja.
Klisura smatra da se u uređenje ove oblasti umiješala politika, a Dario Bušić, šef Odsjeka za cestovni i željeznički promet u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH, kaže kako bi javni natječaj uskoro trebalo da bude objavljen.
"Ne znam zašto kasni. I Pravilnik o certificiranju vozila i uvjetima koje organizacije za certificiranje vozila moraju ispuniti trebalo je da bude objavljen prije godinu i po, a objavljen je tek u septembru prošle godine. Tačno je da u BiH ne postoji evidencija o firmama koje imaju dozvolu za ugradnju plina u auta, ali je i tačno da ima firmi koje imaju odobrenje od Instituta za standardizaciju i mjeriteljstvo", istakao je Bušić.
Prema njegovim riječima, Institut za privredni inžinjering trebalo bi da kontroliše da li firme imaju dozvole i ko ih je izdao u stanicama za tehnički pregled vozila.
Klisura navodi kako firme koje se bave ugradnjom plina imaju sklopljen ugovor o zastupanju proizvođača plinske opreme.
"Imaju certifikat da su ljudi bili na edukaciji i osposobljavanju za ugradnju plina, navodno u Hrvatskoj, Italiji, Srbiji. Upitno je da li su stvarno i bili na edukaciji. Od naših institucija nijedna firma nema certifikat i to hitno mora biti riješeno", upozorio je Klisura.
U sarajevskoj firmi "Meser", koja se bavila ugradnjom plina u automobile, kažu kako to više ne rade zbog neuređene zakonske regulative, ali i cijena ugradnje ovog sistema.
"To više ne radimo, jer niko ne može da plati kvalitet. Kod nas ne postoji ni zakon koji bi regulisao ovu oblast", istakli su u ovoj firmi.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.