Inicijativa za postizanje uzajamnosti vraćanja inostranog PDV-a

02.09.2013. 12:24 / Izvor: eKapija.ba
Inicijativa za postizanje uzajamnosti vraćanja inostranog PDV-a

Imo Junior d.o.o. Orašje uputilo je Ministarstvu finansija i trezora BiH Inicijativu za izmjenu čl. 94 pravilnika o primjeni PDV-a i postizanje uzajamnosti povrata PDV-a iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Švajcarske, Turske, Italije, Mađarske, Slovačke, Češke.

Imo Junior d.o.o. Orašje uputilo je Ministarstvu finansija i trezora BiH  kao i Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje Inicijativu za izmjenu čl. 94 pravilnika o primjeni  PDV-a i postizanje uzajamnosti povrata PDV-a iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Švajcarske, Turske, Italije, Mađarske, Slovačke, Češke.

Kako navode iz ove kompanije, postojeće rješenje te tačke onemogućava vraćanje inostranog PDV-a bh. firmama iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Švajcarske i drugih država.

"Bosanskohercegovačke kompanije na godišnjem nivou gube cca. 100 miliona KM  zbog nemogućnosti inostranog PDV-a (ova cifra je izračunata po međunarodno priznatoj metofologiji). Naime, izmjenom Čl. 94 Pravilnika trebala bi da se briše tačka D koja je apsolutno nelogična i u praksi neprimjenjiva, koja je "van vremena" i koju ne "poznaje" poreska regulativa niti jedne države EU niti ijedne države Ex Yu.

 Tačka D glasi: "dostaviti dokaz o izvozu dobara". To u praksi znači:

  • za transportne kompanije da dokažu da su gorivo koje su tankovali u BiH „izvezli“ u svoju državu, a Zakon o saobraćaju BiH poznaje međunarodno priznat princip „pravilo kabotaže“ koje podrazumijeva da inostrano vozilo koje vozi robu na destinaciju „A“ u BiH mora robu istovariti na toj destinaciji bez mogućnosti da u toj destinaciji „A“ natovari drugu robu koju će voziti na destinaciju „B“ u Bosni. To je strogo zabranjeno i u BiH i u državama EU i Ex YU. To vozilo koje je istovarilo robu na destinaciji „A“ u BiH  mora napustiti teritoriju BiH. Potpuno je jasno da je gorivo koje je eventualno to vozilo tankovalo u BiH „izvezeno“ u državu u kojoj je registrovano. Niti jedna poreska uprava EU niti Ex Yu ne traži ovu vrstu dokaza jer jednostavno to nije moguće dokazati, jer se podrazumijeva samim posjedom računa o kupnji goriva iz kojeg se vidi da je bh. PDV obračunat i naplaćen,
  • Ili, kako, na koji način strani kamion može dokazati da je putarina koju je platio u BiH izvezena?
  • za hotelski smještaj stranca u hotelu u BiH nemoguće je na neki poseban način dokazati da je u pitanju „izvoz“ usluge. Samim tim što je stranac je apsolutno dovoljan dokaz da je u pitanju „izvoz“ usluge. Za ovu uslugu, takođe niti jedna poreska uprava EU niti Ex Yu traži poseban dokaz „o izvozu“ nego se sama činjenica da stranac posjeduje račun hotela iz druge države u kojem je obračunat i iskazan PDV smatra za validnim dokazom da je u pitanju usluga za strano lice.

Brisanjem ove tačke D Čl. 94 Pravilnika omogućilo bi se uspostavljanje uzajamnosti sa gore pomenutim državama, a to bi bh. kompanijama omogućilo vraćanje PDV-a na ime troškova goriva i putarine, ali i za razne druge troškove kao što su: hotelski smještaj, roming usluge, sajmovi, seminari, reklame, marketinške usluge, obrada i dorada proizvoda i dr.

Dakle, kako se navodi u inicijativi, potrebna je samo promjena Pravilnika o primjeni PDV-a a ne i samog Zakona, a za sve izmjene i dopune Pravilnika kao podzakonskog akta nadležan je isključivo Upravni odbor UIO čije sjednice se održavaju vrlo često.

Uspostavljanjem uzajamnosti neto efekat samo po osnovu PDV-a plaćenog za putarinu u korist bh. privrede bio bi u odnosu na Hrvatsku veći za 14 puta (ne posto nego 14 puta jer Hrvatska ima 1000 km autoputeva na kojima se plaća cestarina, a BiH samo 70 Km), a taj efekat u odnosu na Sloveniju bio bi veći za 6 PUTA (Slovenija ima 400 km puteva na koje se plaća cestarina a BiH 70) , dok bi u u odnosu na Italiju bio veći za 50 puta.

"Posebno treba istaći značaj postizanja uzajamnosti sa Slovenijom koja je izuzetno važna za mobilne operatere iz BiH pošto bh. operateri ne obračunavaju PDV na roming usluge, a slovenački obračunavaju. Po ovom osnovu postoji značajan neto odliv sredstava iz BiH u korist Slovenije.

Pored štete koju trpe bh. privrednici zbog Čl. 94 tač.D, štetu trpi i Uprava za indirektno oporezivanje BiH.

Naime, analizirajući postojeću situaciju u oblasti Zakona o PDV-u i podzakonskih akata u BiH, a i poznavajući postojeću praksu, Imo Junior došao je do zaključka da država Bosna i Hercegovina tj. Uprava za indirektno oporezivanje BiH ima negativan saldo odnosno tekući odliv sredstava po osnovu povrata PDV-a za strana pravna lica kada su u pitanju troškovi sajmova pošto UIO vraća PDV po osnovu sajmova pravnim licima iz svih država uključujući i Hrvatsku i Sloveniju i Italiju, ali bh. kompanije ne mogu izvršiti povrat iz ovih država zbog nepostojanja uzajamnosti koju je nemoguće realizovati zbog Čl. 94 tač ) Pravilnika.

Inicijativu za izmjenu pomenutog člana podržali su VTK BiH, Udruženje poslodavaca FBiH, Gospodarska komora FBiH, Unija udruženja poslodavaca Republike Srpske, Privredna komora Republike Srpske.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti