Jačanje kapaciteta lokalnih zajednica za privlačenje investicija

19.09.2017. 14:22 / Izvor: Akta.ba
Jačanje kapaciteta lokalnih zajednica za privlačenje investicija

Uspjeh lokalne zajednice zavisi prvenstveno od njene sposobnosti prilagođavanja tržištima.

Cilj današnje obuke općina/opština i kantona, članica saradničkih mreža u Bosni i Hercegovini, je pružanje tehničkih osnova za pripremu i realizaciju ciljanih kampanja privlačenja potencijalnih investitora (outreach) i definisanje načina proaktivne postinvesticione podrške postojećim investitorima (aftercare) usklađenih sa najboljim svjetskim praksama.

Uspjeh lokalne zajednice zavisi prvenstveno od njene sposobnosti prilagođavanja tržištima što podrazumjeva strateško planiranje lokalnog ekonomskog razvoja, poboljšanje uslova za investitore i povećanje konkurentnosti lokalnih privrednih subjekata.

Kroz projekte LIFE (Poboljšanja lokalnog okruženja za investiranje) i ICAM (Poboljšanje investicione klime i pristupa tržištima), koje implementira Grupacija Svjetske banke u saradnji sa Britanskom ambasadom u BiH, stvaraju se uslovi za definisanje strateškog planiranja nastupa na domaćim i stranim tržištima te ostvarenje najvažnijeg cilja svakog ekonomskog razvoja – povećanja broja zaposlenih na teritoriji lokalne zajednice.

"Obukom se proširuju znanja o načinima privlačenja novih investitora i nastavak su rada sa jedinicama lokalne samouprave koji je do sada bio fokusiran na program postinvesticione podrške postojećim investitorima u našoj zemlji", istakao je Tarik Šahović, menadžer projekata LIFE i ICAM.

"Namjera nam je potaknuti proaktivan rad te promociju investicionih potencijala i lokacija za ulaganje u BiH kroz samoinicijativne outreach kampanje koje mogu realizovati uz pomoć entitetskih i BH institucija", zaključio je Šahović

Općina Žepče, kako je kazala direktorica Razvojne agencije Žepče Branka Janko, na vrijeme je prepoznala da jačajući svoje kapacitete može odgovoriti potrebama privlačenja investicija.

"Smatram da je privlačenje investicija proces koji još traje, a ovakvi projekti mogu samo da ubrzaju aktivnosti što se tiče edukacija, osposobljavanja ljudi koji rade u općinama, a isto tako da pomognu u promociji potencijala koji postoje u općinama. Često nismo svjesni koji su to potencijali koje imamo i nismo svjesni na koji način te potencijale razvijati da ih unaprijedimo, a s druge strane kako da se izborimo sa svojim slabostima. Najčešće je naša slabost to što nemamo dovoljno osposobljene ljude da rade na poslovima privlačenja investicija", navela je.  

Rad s investitorima, kako je kazala, može se uporediti s prodajom gdje u principu treba prepoznati koja je potreba investitora i odgovoriti na njegov zahtjev.

"Ono što ćemo raditi jeste da ćemo početi raditi na specijalizaciji tih usluga koje nudimo. Registracija, porezi, fiskalna politika su opće informacije, međutim, vrlo često investitori dolaze s konkretnim zahtjevima, kao što su detašmani, radna snaga, rješavanje određenih pitanja poreza. Mislim da se od općina traži da odgovore tim specijalnim zahtjevima i moraćemo na neki način kroz ove projekte raditi na našoj specijalizaciji", dodala je.  

Od 2013. do danas, saradničke mreže u BiH su okupile 55 članica (općina/opština, gradova, kantona i Distrikt Brčko), zajedno sa predstavnicima entitetskih i BiH institucija. Svrha saradnje svih nivoa vlasti je, kroz međusobnu saradnju i svaki iz svoje nadležnosti, rješavanje otvorenih pitanja s kojima se susreću postojeće kompanije u svom poslovanju ili procesu reinvestiranja. Cilj je riješiti otvorena pitanja u što kraćem roku i pokrenuti reforme kako bi se omogućio rast i razvoj kompanija a time i doprinos održivom ekonomskom razvoju lokalne zajednice.

Zajedničke posjete kompanijama, institucija vlasti sa više nivoa, su način da se spoznaju otvorena pitanja kompanija i ponudi podrška u njihovom rješavanju. Također, posjete su i osnova za analiziranje realizovanih i planiranih investicija te kredibilna baza za pripremu prijedloga  unapređenja poslovne klime u BiH i uslova za investiranje u našu zemlju.

U periodu od januara 2016. do juna 2017. godine, posjećena je 131 kompanija kojom prilikom je identificirano 327 otvorenih pitanja. Do sada ih je 20% u potpunosti rješeno kroz rad mreža, dok je 30% u postupku rješavanja. 

Za ostala otvorena pitanja investitora potrebno je sprovesti sistemske reforme koje prevazilaze modalitet saradničkih mreža. Mehanizam rješavanja otvorenih pitanja u ovom periodu je rezultirao reinvestiranjem 13 kompanija i kreiranjem novih radnih mjesta, dok je ukupan iznos reinvesticija za ovaj period 15.308.171 KM.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti