Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Jašarspahić: Vrijeme je za "agresivniju" kampanju u promoviranju domaćih proizvoda

07.07.2021. 14:14 / Izvor: Akta.ba

Dosadašnje iskustvo govori kako svijest građana još uvijek nije na zadovoljavajućem nivou kada je riječ o kupovini domaćih proizvoda, iako Bosna i Hercegovina zasigurno ima jako dobrih, kvalitetnih pa i brendiranih proizvoda i usluga koje može ponuditi, kako domaćem, tako i ino-tržištima, istaknuto je na završnoj press konferenciji Privredne/Gospodarske komora Federacije BiH u okviru akcije "Kupujmo domaće – gradimo BiH" i "Kupujmo domaće – posjećujmo lokalno".

Akciju je pokrenula Privredna/Gospodarska komora Federacije Bosne i Hercegovine, a u saradnji sa partnerima do sada se akcija održala u Zenici, Mostaru, Bihaću, Širokom Brijegu, Goraždu, Orašju i Travniku.

U sklopu kampanje Komora priprema potrebnu dokumentaciju za Projekt vizualnog označavanja kvalitetnih domaćih proizvoda putem kojeg će se domaćim proizvodima dodjeljivati znakovi "BH kvaliteta" i "Izvorno domaće" koji bi trebali da garantuju kvalitetu proizvoda, ulijevati povjerenje kod potrošača i osiguravati tim proizvodima lakši prodor na ino tržišta.

Potpredsjednik PKFBiH Mirsad Jašarspahić još jednom je ukazao na temeljne pravce institucionalne zaštite domaće proizvodnje, uključujući imperativ smanjenja vanjskotrgovinskog deficita.

"U FBiH u prvih pet mjeseci ove godine deficit iznosi gotovo dvije milijarde KM i to prvenstveno u robama široke potrošnje", upozorio je on, navodeći da je samo mlijeka uvezeno više od deset miliona KM, jogurta osam miliona, te vode u vrijednosti od gotovo 50 miliona KM.

"Ako se ovom dinamikom nastavi jačanje 'uvoznih lobija' postaje upitno punjenje budžeta, uključujući i školstvo, zdravstvo i svu druga infrastrukturu", naglasio je Jašarspahić, 

Ističe da se moramo svi zalagati za agresivniju, pa i drskiju, kampanju u promoviranju domaćih proizvoda i usluga.

"Svi smo odgovorni u ovom procesu i nema onih kojih se ovo ne tiče i niko nema pravo da komentariše uređenost školstva i zdravstva dok u svoju kuću unosi proizvode druge države", kategoričan je on, dodajući da moramo koristiti domaće proizvode i uslugu.

Naglasio je kako je zajedničkim angažmanom privrednih i obrtničkih komora, domaćih tržnih centara i nadležnih vlasti, neophodno ustrajati na stvaranju ambijenta u kojem će biti moguće izbalansirati vanjskotrgovinsku razmjenu, prvenstveno, sa susjednim zemljama, ali i šire.      

Na značaj inicijativa koje je PKFBiH pokrenula u oblasti zaštite domaće proizvodnje i promoviranja domaćih usluga i proizvoda, ukazali su predsjednici Privredne i Obrtničke komore Kantona Sarajevo Muamer Mahmutović i Naser Idrizagić.

Oni su također govorili o važnosti i bitnosti kupovine domaćih proizvoda i značaju inicijative koju je pokrenula PKFBiH.

"PKKS je u svom pravcu djelovanja uvijek promovisala domaće proizvode i usluge. Problem je što često imamo institucije koje ne razumiju dubinu problema i što svojim odlukama i ponašanjem uzrokuju puno veće štete nego koristi", kazao je Mahmutović.

Istakao je da sve što realizujemo na domaćem tržištu, višestruko se multiplicira u svim budućim aktivnostima, kroz plate, punjenje budžeta itd. 

Naglasili su kako je "na terenu" još prisutno nerazuzmjevanje i nedovoljno odgovorno ponašanje u kontekstu davanja prednosti domaćim proizvodima i uslugama, a što se imperativno nameće, posebno u situaciji pada privrednih aktivnosti što je posljedica aktuelne pandemije Covid-19.

Kako su kazali, potrebno je djelovati u dva pravca, odnosno jačati svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda, te planski osigurati uvjete domaćim proizvođačima za plasman njihovih proizvoda i usluga na domaćem i inotržištu.  

Ocijenili su kako je neophodno djelovati na svijest građana kako bi se otklonili stereotipi o tome da je "ono što je uvezeno bolje", te kako bi se ojačalo povjerenje u kvalitet vlastitih proizvoda i usluga.

O većoj zastupljenosti u sklopu trgovinskih lanaca i projektima koji se realiziraju u organizaciji PKFBiH pozdravile su predstavnice domaćih trgovinskih lanaca - Robot komerc i Hoše-komerc,  podsjećajući na napore koji se ulažu na planu jačanja domaće ekonomije, uključujući saradnju s domaćim proizvođačima, štampanje kataloga, te organiziranje raznih promocija i akcija.

S.B.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti