Još nema dogovora za trasu autoputa Beograd-Sarajevo
Teško da ćemo se u Bosni i Hercegovini uskoro dogovoriti i o jasnom stavu o budućoj trasi izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd.
Teško da ćemo se u Bosni i Hercegovini uskoro dogovoriti i o jasnom stavu o budućoj trasi izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd, inače najznačajniijeg međunarodnog projekta koji će povezati dvije zemlje.
Povezivanje dviju zemalja sačekat će pokušaj dogovora o trasi autoputa. Uprkos podijeljenosti mišljenja, Turska je spremna aktivno učestvovati u izgradnji autoputa Sarajevo - Beograd.
"Smatram da je na ovom teškim geografskim područjima moguće i napravit će se putevi", poručio je turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan prilikom nedavne posjete Srbiji.
Dok u BiH ne uspijevaju postići dogovor ni u vezi s trasom, u Srbiji je manje-više već sve poznato - prema generalnom projektu autoputa saobraćajnog instituta iz Srbije kojim će biti povezani Požega i Užice, trasa sa Sarajevom nastavlja se preko Kotromana, kao nastavak Koridora 11, koji polazi od Beograda ka Crnoj Gori i Raškoj, tako bi cesta Sarajevo - Beograd zapadnom stranom u BiH ušla na području Višegrada.
"Narednih mjeseci ćemo krenuti u izradu projektne dokumentacije za autoput Požega - Boljare, želimo spojiti ove krajeve s Beogradom, Sarajevom i Podgoricom", rekao je srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić u Novom Pazaru.
Trasu preko Višegrada ranije je zagovarala i vlast Republike Srpske. "Iz Srbije da ide preko Vlasenice, Sokoca, poveže Rogaticu, Višegrad i da to bude tretirano kao jedinstvena trasa", izjavio je entitetski predsjednik Milorad Dodik.
Sa druge strane, Bijeljina, Tuzla i Brčko računaju da trasa autoputa Sarajevo - Beograd ide preko sjeveroistočnog dijela BiH. Ranije studije izvodljivosti dokazale su da upravo na ovoj trasi postoji potpuna ekonomska opravdanost izgradnje autoputa.
Kontradiktornosti i u Vladi RS-a - podrška stiže od predsjednika NSRS-a Nedeljka Čubrilovića: "Grad Bijeljina je jedno od najvažnijih mjesta u RS-u, čvorište koje je na svega 20-ak kilometara od Srbije, Hrvatske i granice s Federacijom."
I bijeljinski gradonačelnik Mićo Mićić istaknuo je da bi više od milion i po stanovnika bilo povezano trasom od Sarajeva preko Žepča, Tuzle, Brčkog i Bijeljine.
Čelnici tri grada ranije su najavili da, ukoliko ne uspiju postati dio najavljene izgradnje autoputa, zajednički će nastaviti da traže investitora. Jedno od novih, mogućih riješenja - tvrde - jeste i gradnja obiju trasa.
"Došlo je skoro do svađe - ili jedno ili drugo, a turski predsjednik Erdogan nas je obradovao izjavom da treba da idu obje varijante", naglasio je gradonačelnik Tuzle Jasmin Imamović.
Sjeveroistočni dio BiH ostvaruje desetine miliona eura prihoda od izvoza u Srbiju - oživljavanje riječne luke u Brčkom razlog su više da ova trasa bude dio mreže puteva koji treba da se grade u BiH.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
GRAD TUZLA
Zavnobih bb 75000 Tuzla -
Vlada Republike Srpske
Trg Republike Srpske 1 78101 Banja Luka -
Služba predsjednika Republike
Ul. Bana Milosavljevića br.4 78101 Banja Luka -
Vlada Turske Ankara
Atatürk Bulvarı No:153 06543 Bakanlıklar - ANKARA -
Predsjednik Republike Srbije
Andrićev venac 1 11000 Beograd