Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

JP "Centralno grijanje" izdvojilo 50.000 KM za izradu web portala!

12.12.2020. 09:58 / Izvor: BHRT

Javno preduzeće "Centralno grijanje" Tuzla nedavno je na javnom tenderu prihvatilo ponudu tuzlanske informatičke firme da izrade web portal za 50.000 KM.

Ova firma bila je jedina koja se prijavila na tender, a niko se nije žalio na tendersku odluku. Jedan tuzlanski informativni portal je ovaj tender ocijenio kao sumnjivu javnu nabavku, a stručnjaci smatraju da je ova cijena za web portal skandalozno visoka.

Menadžment Centralnog grijanja Tuzla, svoju odluku da izdvoji 50 000 KM za izradu novog web portala, pravda namjerom da poboljša komunikaciju sa korisnicima svojih usluga. Smatraju da postojeća web stranica ovog preduzeća, za čije održavanje godišnje izdvajaju 1.800 KM, to ne omogućava. Direktor kaže da on nije stručan procijeniti da li novi web portal vrijedi 50,000 KM.

"Može se reći da je to puno kad kažete 50 000 KM, ali treba reći svaka čast i CG koje i u ovim teškim uslovima misli kako da poboljša i unaprijedi svoje poslovanje. Pa nek kaže neko da je to velika cifra pa da sklopimo s nekim ugovor za 30 000 KM. Što neko od tih stručnjaka koji kaže da je to puno što se nisu prijavili? Što nisu postavili pitanje? Ponavljam, mi smo otvoreni da dodje bilo kakva kontrola", izjavio je Nevres Arnautović, direktor JP “Centralno grijanje”, Tuzla

Za sve IT stručnjake, od kojih smo tražili komentar, cijena novog web portala Centralnog grijanja bila je iznenađujuće visoka za potrebe javnog komunalnog preduzeća. Stručnjaci pojašnjavaju da danas na tržištu IT usluga postoji velika konkurencija i da su cijene tih usluga u stalnom padu.

"Reakcija je da je cifra enormna s obzirom da je 50.000 KM obično vrijede start up projekti koji kasnije donose radna mjesta desetinama ljudi, znači, veliki broj start up projekata koji su pokrenuti s tom sumom na kraju zaista i opravdaju ta ulaganja.", kaže Sanel Hodžić IT stručnjak, Tuzla

Dr. Admir Čavalić, “IT akademija”, Tuzla, naglašava da nema uvid u projektnu dokumentaciju, ne zna o kakvom projektu je riječ.

 "Ali razumijevajući potrebe Centralnog grijanja i inače komunikaciju sa korisnicima, to bi moglo da kažem za pet ili deset puta nižu cijenu da se uradi.“

Menadžment Centralnog grijanja je, smatra Čavalić, morao imati ove činjenice u vidu i zatražiti nezavisnu stručnu analizu. U Centralnom grijanju Tuzla to nisu uradili.

"Sad trenutno nismo tražili, tražli smo normalno kad smo ispitivali tržište za raspisivanje javne nabavke i pošto se to mijenja sve, niko mi nije rekao konkretno, i nisam tražio zvaničnu ponudu, nego smo pričali otprilike kako bi to koštalo i na osnovu toga smo i napravili taj neki budžet", ističe Slaven Šaran, šef IT sektora u JP “Centralno grijanje”, Tuzla

Ovaj slučaj je samo dio problematičnog sistema javnih nabavki u Bosni i Hercegovini koji mora doživjeti temeljitu reformu ako se želi spriječiti bacanje novca građana. Sporadično otkrivanje ovakvih slučajeva neće to postići.

"Zbog razvijenog IT sektora u Tuzli iz čitave ove priče je nastao skandal jer, da se to možda desilo u nekom drugom gradu, gdje nemamo razvijen IT sektor i gdje nemamo ljude koji se bave ovim stručno, naučno, praktično, onda bi ovo možda prošlo neopaženo i ljudi bi prihvatili tu cijenu kao takvu", dodaje Čavalić.

Menadžment Centralnog grijanja još nije potpisao ugovor o izradi novog web portala ovog javnog preduzeća.

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti