Kako su avio-kargo kompanije pomogle planeti tokom Korona krize

14.05.2020. 08:27 / Izvor: Akta.ba
Kako su avio-kargo kompanije pomogle planeti tokom Korona krize

Globalni prijevoz tereta odjednom se našao pred povećanjem obima, manjkom ljudstva i globalnim usporenjem. Najbrži način i dalje je zrakom.

Od početka Korona krize prijevoz tereta (kargo) avionima bio je vitalna, često jedina i najbrža stavka isporuke prijeko potrebne medicinske zaštitne opreme, respiratora, lijekova i drugih materijala u do sada nezabilježenoj globalnoj borbi protiv "nevidljivog neprijatelja". Globalni lanci snabdijevanja morali su i dalje da funkcionišu, a prijevoz avionom jedini je način za vremenski-kritično dobavljanje. Da li su u pitanju bili kargo avioni, putnički avioni koji su koristili ili svoje teretno spremište ili su se kutije slagale unutar putničke kabine po sjedištima, globalna avio-industrija brzo je pronašla rješenja.

Kako je to sve izgledalo iza scene, koje su specifičnosti avio-prijevoza tereta i šta nose posljedice uzrokovane Koronom, za Tango Six priča Jo Feiks, direktor korporativnog produkt-menadžmenta u jednoj od najvećih globalnih kargo kompanija cargo-partneru.

Kako se vaša kompanija snašla u ovoj krizi? 

- Kao i prije krize, mi smo uvijek blizu tržišta, u konstantnom kontaktu sa našim korisnicima, agentima i avio-kompanijama partnerima. To nam pomaže da reagujemo brzo što se njihovih potreba i poteškoća tiče, kao i da ponudimo kompetentna rješenja.

COVID-19 smo počeli da anticipiramo u njegovoj veoma ranoj fazi. Počeli smo sa pripremama na strani dobavljača i počeli smo, krajem januara, da informišemo naše korisnike o tome koliko će se u skoroj budućnosti kapaciteti smanjiti.

Konsolidovali smo naše usluge iz Kine i Hong Konga ka našim glavnim evropskim habovima na vrijeme što nas je stavilo korak ispred. Sve ovo ćemo održati sa našim kapacitetima koliko god da bude moguće i potrebno a kao dodatak obavljamo i kompletne čarter „point-to-point“  usluge kao odgovor na specifične potrebe klijenata za drugačijim rutama, kako na Zapad, tako i na Istok zemljine kugle.

Trenutno je najizazovnija situacija sa kapacitetima ka Latinskoj Americi, Južnoj Africi i Okeaniji, što se reflektuje u ekstremno skupljim cijenama za obavljanje avio-kargo prijevoza.

 

Došlo je do povećanja potražnje za medicinskim materijalom i igračkim konzolama. E-commerce je procvjetao / Foto: cargo-partner 

Mi pored avio-prijevoza također nudimo i kombinovane usluga „Road/Air“ rješenja iz Kine preko Hanoja, „Sea/Air“ rješenja iz Azije kao i naša rasprostranjena rješenja prijevoza željeznicomizmeđu Evrope i Azije, kako na Zapad tako i na Istok.

Da li su obimi tradicionalnog karga pali ili porasli tokom krize?

- Primjetno je pomjeranje u smislu da se neke ključne sirovine sada više prevoze zrakom. Također, prisutna je povećana potražnja za svim vrstama medicinske opreme, lijekova, potrošne robe uključujući opremu za pakovanje, rezervne i dijelove za održavanje kao i igračke konzole. Došlo je i do značajnog povećanja u e-komercu.

Šta je početna faza Korona krize uradila avio-kargo prijevozu i kako predviđate da će uticati na njega u nekoliko sljedećih mjeseci?

Nesrazmernost krize je nevjerovatan izazov za globalne lance snabdijevanja, budući da svaka zemlja na planeti ima svoj model i vrijeme restartovanja proizvodnih linija. Ti različiti rasporedi „otvaranja“ su najveći problem.

Također, grupisanje i monopoli proizvodnje u – Kini, proizvoda kao što su solarne jedinice, LED kitovi, da ne pominjemo zaštitne/hirurške maske za lice, u – Indiji, farmaceutskih proizvoda sada oživljavaju. „Just in time“ i „just in sequence“ modeli modernog snabdijevanja otkrili su ponovo zavisnost na koncentrisane proizvodne linije i adekvatno posloženu logistiku.

Samo kao primer, ono što se meni dogodilo. Hitno je trebalo da servisiram svoj auto i servis je morao da odloži radove na njemu do kraja maja budući da su ostali bez jednostavnih filtera za ulje u cijeloj Evropi, budući da se dobavljaju samo iz jedne jedine fabrike koja se nalazi u Aziji. Radi se o vodećem globalnom proizvođaču automobila, ne nišnom igraču.

Mnoge kompanije sa putničkim letjelicama reagovale su brzo na pad kargo kapaciteta i prebacile su putničke letjelice u kargo operacije / Foto: cargo-partner 

Da li je avio-kargo bio profitabilan za avio-kompanije, tradicionalne i cargo-only za vrijeme Korone?

Budući da je većina putničkih aviona na zemlji, više od milion globalnih letova je otkazano do kraja juna, što je sve izbacilo veliki dio kapaciteta iz tržišta, ne smijemo zaboraviti da oko 50% globalnog kargo prijevoza počiva na putničkim avionima.

Znamo da je ova kriza dovela kompanije kao što su na primer Cargolux i ABC (Airbridge Cargo) sa cargo letjelicama u posebnu poziciju. Mnoge kompanije sa putničkim letjelicama reagovale su brzo na pad kargo kapaciteta i prebacile su putničke letjelice u kargo operacije koristeći spremnike tereta. To su prije svih uradili: United Airlines, Lufthansa, LOT, Turkish, Air Canada, Air France/KLM, Etihad i drugi.

Također, avio-kompanije su u svojim putničkim letjelicama počele da stavljaju kutije na sjedišta, neke su počele da sklanjaju putnička sjedišta iz njihovih širokotrupnih letjelica koje nisu letjele kako bi povećali volumen svog kargo kapaciteta. Odgovor avio-kompanija koje se nisu na tom nivou bavile kargo prevozom je impresivan i one su bile ključne da se medicinska oprema, potrošna oprema i druge potrepštine efikasno distribuiraju globalno. Do sada, „road-feeder“ lanci ovih avio-prevoznika, kao i naše usluge prijevoza putevima, teku glatko.

Veliki kargo habovi, kao što su Lajpcig, Luksemburg, Lijež i Doha, trenutno pate od velikog zaostatka u pokretljivosti tereta zbog limitirane raspoloživosti osoblja, smanjenjih operacija carina i potcjenjivanja očekivanog povećanja sveukupnog kargo volumena.

Kao odgovor na ovu situaciju, slot-ograničeni aerodromi kao što je na primjer Amsterdam, povećali su svoj kargo kapacitet i otvorili su slotove air-cargo operaterima kako bi odgovorili tražnji.

Svi govore o nastupajućoj globalnoj recesiji, da li će kargo kompanije nju osjetiti prve? Koje su vaše projekcije za vaš sektor, da li će biti konsolidacija u sektoru? 

Jasno predviđanje o tome šta će se dogoditi u ljeto i jesen/zimu je teško moguće u ovoj fazi i ekonomisti imaju različite procjene. Što se nas u cargo-partneru tiče mi ćemo uraditi sve što je moguće da osiguramo da se lanci snabdijevanja naših korisnika nesmetano kreću.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti