Kako su poduzetnice odgovorile na Covid krizu?
Svaka kriza je šansa i prilika, ne dozvolite da vas strah od neupsjeha paralizira.
Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine i Sektorska grupa za žensko preduzetništvo Evropske preduzetničke mreže (WEG), zajedno sa suorganizatorima i partnerima iz Evropske preduzetničke mreže, organizuju veliki hibridni događaj pod nazivom: "Žensko preduzetništvo-inovacije i odgovori na pandemiju COVID-19".
Plenarne sesije i virtualni (online) poslovni susreti počeli su danas, 25. 05., i trajat će do sutra 26.05.20201. u hotelu Hills, Ilidža, Sarajevo, a u organizaciji Evropske preduzetničke mreže.
"Žensko preduzetništvo-inovacije i odgovor na pandemiju COVID-19" okuplja govornike i stručnjake iz nadležnih institucija i ministarstava, preduzeća, akademske zajednice i nevladinih organizacija iz Bosne i Hercegovine i regiona.
Tako smo danas imali priliku čuti nekoliko priča "iz prve ruke", uspješnih poduzetnica, među kojima su one koje su tek započele svoje biznise, u jeku pandemije, ali i one koje su u biznisu skoro dvije decenije. Poruka je, uglavnom, ista - treba se osloboditi straha od pokretanja vlastitog biznisa i iskoristiti krizu za uspjeh.
Azra Atagić - Ćatović, vlasnica kompanije Eurokapija i poslovnog portala Akta.ba, u biznisu je jako dugo. Objasnila je kako su se nosili s pandemijom, zabranama rada, i svega ostalog što je "novo normalno" donijelo. Međutim, uprkos preprekama, saglasna je s konstatacijom da je i tokom pandemije bilo dosta mogućnosti za napredovanje, ponajviše u procesu digitalizacije.
" Svaka kriza je prilika i to je velika istina. Mišljenja sam da još nije kasno da BiH krene ukorak s ostatkom svijeta i iskoristi upravo pandemiju i nove načine poslovanja za proces digitalizacije", poručila je Ćatić-Atagić.
Sličnog mišljenja je i Ivana Radić, vlasnica marketinške tvrtke iz Zagreba.
" Svijet je stao i morali smo nešto poduzeti, mijenjati navike, razmisliti ko su sada naši potrošači, unijesti inovacije, približiti se klijentima i njihovim potrebama. Mnoge žene su upravo u momentima krize, poput ove, ali i one 2008. godine, pokrenule svoje biznise i danas su jako uspješne", rekla je Radić.
Alma Mušić, također iz svijeta marketinga i komunikacija, odnedavno i sama poduzetnica, kaže da je strah od neuspjeha najveći neprijatelj.
" Nakon prvog šoka i neke paralize, u strahu za egzistenciju, bebu koja dolazi (a koji je srećom jako kratko trajao), usmjerila sam se na borbu i iznalazak novih ideja i rješenja. Nakon evo godinu dana, mogu slobodno reći da sam ustvari bila jako produktivna: ostvarila sam regionalne saradnje i potpisala ugovore sa jako velikim klijentima, uočila sam moguće rješenje za domaće kompanije – a to je razvoj franšiznog poslovanja, aktivno radila na promociji te poslovne strategije, te zajedno sa klijentima razvila nekoliko franšiznih modela koji se jako brzo i uspješno šire u BiH", rekla je Mušić.
Među današnjim panelisticama je i Mersiha Husejnović, koja je napustila siguran posao i rukovodeću poziciju i uplovila u vode biznisa s nekrentninama.
" Za mene nije postojao neupsjeh, samo uspjeh. Nisam se osvrtala na neizvjesnost. Ako se jedna žena odvaži i pokrene svoj biznis, ja ću biti presretna", kazala je, između ostalog, Husejnović.
Sam događaj je hibridnog i regionalnog karaktera, kao najbolja kombinacija “off/on-line” sadržaja, a fokus je na ženskom preduzetništvu.
Glavni cilj događaja je promocija ženskog preduzetništva i njihovog inovativnog pristupa, kako kod internacionalizacije njihovog poslovanja, tako i kod traženja rješenja, kao odgovora na novonastale poslovne uslove uzrokovane pandemijom COVID-19.
Događaj se sastoji od plenarnih sesija s prezentacijama i obraćanjima, nakon čega slijede dva panela i dvodnevni virtualni (online) b2b sastanci.
B.K.
.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.