Karim Rashid: Radite ono što volite i ne obazirite se na prepreke

01.06.2018. 18:40 / Izvor: Akta.ba
Karim Rashid: Radite ono što volite i ne obazirite se na prepreke

U svom nastupu na osmoj Branding konferenciji, koju organizira agencija Via Media, prisutnima je kazao da svijet u kojem živimo postaje efikasniji u svakom smislu.

Da bi bili u mogućnosti da oblikujemo i stvaramo budućnost po svojoj mjeri, prvo moramo biti u stanju preoblikovati svoju sadašnjost, rekao je to danas u Sarajevu,  jedan od najvećih svjetskih stručnjaka u svijetu dizajna, Karim Rashid.

U svom nastupu na osmoj Branding konferenciji, koju organizira agencija Via Media, prisutnima je kazao da svijet u kojem živimo postaje efikasniji u svakom smislu iz minute u minutu, te da bi opstali i ostali na tržištu, brendovi, bili oni veliki ili mali, posebnu pažnju moraju posvetiti diferencijaciji, inovaciji i potrebama potrošača. 

"Ja sam sebi rekao prije 20 godina, Karime ili dizajniraj ili umri, danas je potpuno jasno šta sam odabrao. Dizajn je zapravo promjena i tako ga trebamo prihvatati. Za mene kao dizajnera jako je bitno znati šta klijent želi. Međutim svi moramo biti svjesni  trenutka, jer vremena se mijenjaju i oni koji od nas nešto zahtjevaju, kao od nekoga ko će stvoriti budući brend, projekt ili tome slično, trebaju uzeti u obzir i naše savjete i vrijeme u kojem živimo", rekao je Rashid.

Kazao je kako svi jako vjeruju u historiju, prošlost ali to je sve samo jedna  priča nije realnost, ali vrijeme u kojem živimo je sad i tu. Uvijek vjerujemo da je prošlost nešto što je bilo bolje ili bitnije, ali ne, to je pogrešno jer ništa se ponovo ne događa, ništa nije statično tako ni dzajn on se pomjera neprestano.

"Cijeli svijet jako brzo napreduje i razvija se u svim segmentima. Ovo su energična, hipertrofična vremena, a potrošači očekuju konstantnu stimulaciju i uzbuđenje. To su posljedice digitalnog doba. Prije 30 i više godina da ste išli sa razvojem današnjih ideja vjerovatno bi bili ukopani. Poduzetnik današnjice jako percepira trenutnu situaciju. Kada je riječ o dizajnu, ja iako sam poznat, dosta klijenata i poslova sam izgubio, jer kada im pokažem rad, oni jednostavno pobjegnu glavom bez obzira, ali kada uradim nešto što je banalno oni se oduševe, to nije ono čemu trebamo težiti. Jer ako ste došli meni, dobit će te mene takvog kakav jesam, jer to sam ja", govori Rashid.

Rashid kompanijama pruža diferencijaciju, inovaciju i približava sve njihove potrebe i želje. Sve je to neophodno u današnjem poslovanju jer bez toga, brendovi ne bi mogli da opstanu na današnjem konkurentnom globalnom tržištu, koje se konstantno sužava.

Rekao je da on sve svoje “pipke” kojima dotiče trenutke u kojem živi i diše pokušava da objedini u jedan proces kako bi pokazao sliku trenutnog vremena.

Spomenuo je veliki uspjeh švedskih brendova.

"Pitate li se kako su uspjeli biti tako globalni Volvo, IKEA, H&M i drugi.. .Jednostavno, riječ je o slobodi, ona je ta koja im je to omogućila. Ako ste u glavi slobodni možete generirati divne stvari i to je jedini način za uspjeh", kaže Rashid.

Kreativnost je interesantan fenomen, rekao je Rashid, jer nam je neko dao tu priliku i strukturu čelija u nama, da nešto stvaramo. Jer samo ako stvaramo postojimo. Kreativno stvaranje nas čini živima i prisutnima. Naša motivacija treba da se fokusira na svjesno kolektivno pamćenje i želju da ga popunimo idejama koje spajaju umjetnost i život.

Zato nađite svoj način kako ćete stvarati, poručuje Karim.

"Svijet jeste pun preprereka, zanemarite ih, zaboravite na njih, stvarajte ono što volite. Zaboravite na hobije, neka vaš hobi budet vaš posao. Zašto da živite u svijetu hobija, da možete reći da imate svoj slobodan dan, i opet tu nađete neke druge razloge npr. da čistite stan ili perete veš, i tu sve nestaje. Budite fotograf, skijaš, sportista, dizajner ili nešto drugo ali neka vam to bude posao, jer jedino će te na taj način to stvarno raditi dobro i sa srcem", kaže Karim.

Rekao je i da ne vjeruje u brendiranje, jer da bi ste to bili, morate imati dvije vrijednosti a to su transparentnost i iskrenost.

"Ako hoćete biti brend treba vam velika transparentnost prema vašim potrošačima. Jasno je da je to jako teško postići i uvijek se koriste razni trikovi kako bi se ona postigla, međutim to nije iskreno. Zato kada izgubimo granice i ograničenja sve će nam biti jasnije i slobodnije, zato razmišljajte lokalno jel to je ustvari globalno djelovanje", rekao je Karim.

Karim Rashid je poznati industrijski dizajner koji je osvojio preko 300 nagrada za dizajne, kojih ima više od 3,000. Radio je u više od 40 zemalja i u većini njih ima i svoje prodavnice. 

Među njegovim nagradama našle su se i one za enterijer čuvenog "Miromoto" restorana, hotele "Philadelphia" i "Semiramis", kao i izložbe za Audi i Deutsche Bank.

U njegov dizajnerski opus spada sve, od cipela i odjevnih predmeta do namještaja i detalja za kuću.

Zanimljive činjenice u vezi sa ovim dizajnerom su da on nema neko svoje omiljeno mjesto, već sebe smatra građaninom svijeta.

Njegovi radovi se nalaze u stalnoj postavci u 14 muzeja širom svijeta, a on sam je vanredni profesor industrijskog dizajna već 10 godina i vrlo rado viđen gost na konferencijama širom svijeta i na univerzitetima iz oblasti dizajna. U svojoj prestižnoj kolekciji nagrada ušuškao se i počasni doktorat na Corcoran College of Art & Design u Washington.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti