Kompanija Knjaz Miloš dobila novog vlasnika

21.08.2019. 09:38 / Izvor: RTRS
Kompanija Knjaz Miloš dobila novog vlasnika

Kompanija Knjaz Miloš u Aranđelovcu postala je dio porodice američkog Pepsika i češkog proizvođača bezalkoholnih pića Motoni 1873.

Kompanija Knjaz Miloš u Aranđelovcu postala je dio porodice američkog Pepsika i češkog proizvođača bezalkoholnih pića Motoni 1873. U kompaniji Knjaz Miloš, koja je prije nekoliko godina promijenila vlasnika, 800 zaposlenih proizvodi 30 marki pića, a poslije ovog preuzimanja, aranđelovačka mineralna voda prodavaće se u 200 zemalja.

Kompanija Knjaz je od juče u familiji Pepsika u čijem sastavu je i Starbaks sokovi, Granini, čips Leis.

Ugovor o prodaji, u ambasadi Češke u Beogradu, potpisali su vlasnik kompanije Knjaz Andrej Јovanović, direktor Motonija Alesandro Paskval i potpredsjednik Pepsika Kristof Gij. Od preuzimanja prije četiri godine od fonda Mid Јurop partnersa, aranđelovačka firma je postala dva i po puta efikasnija i profitabilnija.

Postala je regionalni igrač i došlo je vrijeme da bude u društvu najjačih firmi na svijetu. Baš kao nekada fabrika čipsa koja je prodata Pepsiku.

"Kad pričamo da se odričemo naših brendova na policama u Srbiji da to prelazi u strane ruke. Evo vam odgovor na to. Јa sam sa Marbom u Hrvatskoj bio 11. brend na polici koja je billa vezana za čipseve i slične proizvode. Oni su zvanično na poziciji broj jedan", rekao je Andrej Јovanović, vlasnik Mid Europa partners.

Doskorašnji vlasnik kompanije Knjaz, Mid Јurop partners najavljuje da će novac od prodaje reinvestirati u Imlek i napraviti od njega najmoderniju mljekaru u svijetu.

Kupovina iz trećeg pokušaja

Da je kompanije Knjaz Miloš dobro radila i bila tražen brend, potvrđuje podatak da su ga sadašnji vlasnici kupili tek iz trećeg pokušaja.

"Vidite da je logo Knjaza Miloša na vrhu naših proizvoda u svijetu jer je brend koji kvalitetom to zaslužuje. Kupili smo slične firme u Bugarskoj, Slovačkoj, Mađarskoj i trideset puta uvećali proizvodnju. Kada je riječ o broju radnika nema otpuštanja, već samo većeg obima posla i više zaposlenih", naveo je Alesandro Paskvale, vlasnik Matoni 1873.

Prema riječima direktora Pepsika, Kristofa Žilija, ta kompanija prodaje milijardu komada proizvoda dnevno širom svijeta.

"Knjaz Miloš je bio regionalno najpoznatija mineralna voda. Neki regionalni brendovi ostaće regionalni, ali od danas će mineralna voda biti svjetski poznata, kao što je Pepsi maks kao i ostali inovativni proizvodi", istakao je Žili.

Kompanije Knjaz je godišnje prihodovala 75 miliona eura.

Novi vlasnik se obavezao da će nastaviti, ne samo proizvodnu već i ulogu u razvoju lokalne zajednice.

"Kompanija Knjaz Miloš svake godine uplati, prošle godine je uplatila u budžet Republike Srbije 11 miliona eura. Ove godine, ako se ne varam, to će biti i više", rekao je predsjednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež.

Kupovina kompanije Knjaz Miloš prethodi posjeti predsjednika Češke Miloša Zemana Srbiji, koji u septembru dolazi sa predstavnicima 50 velikih kompanija. Češka je, kaže ambasador Tomaš Puhta, četvrti investitor u Srbiji a robna razmjena dvije zemalje je oko milijardu eura godišnje.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti