Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Konferencija o drvnoprerađivačkoj "(post)pandemiji" ispunila očekivanja

18.05.2021. 14:48 / Izvor: Akta.ba

Online "Konferencija drvnoprerađivačkog sektora: odgovor na izazove u (post)pandemijskom vremenu" kao centralni događaj "Prvog bh. online sajma namještaja" u potpunosti je opravdala očekivanja i okupila na jednom mjestu učesnike iz privatnog i javnog sektora koji su razmijenili iskustva o mogućnostima unapređenja ovog sektora.  

Potvrdili su to i učesnici ovog događaja koji su jučer govorili na konferenciji u organizaciji Simperfect agencije za marketing i promociju i namjestaj.shop platofrme, prve bh. online platforme za prodaju i promociju namještaja.

Drvnoprerađivačka grana svijetao je primjer bosanskohercegovačke privrede u kojoj su izvozni trendovi, uprkos pandemiji i zatvorenosti, ostali pozitivni. Ministar privrede Kantona Sarajevo, Adnan Delić, ukazao je na značaj sličnih događaja koji za cilj imaju umrežavanje poslovne zajednice.

"Godine pandemije i izoliranosti naglasile su nužnost umrežavanja i iznalaženja drugih vidova saobraćanja i poslovanja. U tom smislu, sama organizacija ovakvog događaja historijski je momenat", kazao je Delić tokom konferencije.

Pored ministra Delića, učešće na konferenciji uzeli su i Ahmet Egrlić, predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH, Mirsad Jašarspahić, potpredsjednik Privredne komore FBiH te Sead Kopić, pomoćnik ministra Federalnog ministarstva raseljenih osoba i izbjeglica u Sektoru za razvojne projekte.

Poseban dio konferencije posvećen je zaposlenicima u drvnoprerađivačkom sektoru u kojem se govorilo o važnost marketinga i (re)brendiranja, potrebama za (do)kvalifikacijama i dugoročnim obrazovanjem odraslih te nužnosti optimizacije radnih procesa.

Kompanijama potrebna konkretna pomoć

Selma Bašagić, ekonomski stručnjak i predstavnik Asocijacije drvne industrije i šumarstva pri Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine predstavila je statistiku drvnoprerađivačkog sektora iz prethodne tri godine.

"Usprkos pandemiji, pozitivna je linija izvoza. Da bi se takvom i održala, potrebna je pravovremena i na svim nivoima vlasti sinhronizirana akcija države. Naši važni dokumenti ne smiju ostati slovo na papiru, zatureni u nekoj ladici! Proizvođačima, kompanijama potrebno je mnogo više sluha nadležnih – potrebne su korisne, konkretne akcije podrške", istakla je Bašagić.

Mirsad Hubanić, sekretar Udruženja prerade drveta pri Privrednoj komori Federacije BiH skrenuo je pažnju na potrebu praćenja posljedica pandemije.

"Vjerovatno će i ovaj sektor osjetiti negativne posljedice pandemije. U tom smislu Privredna komora podržava pozitivne inicijative kakva je i ‘Prvi bh. online sajam namještaja’ i ova Konferencija. Potreban nam je, uvjetno rečeno, agresivniji pristup i promocija. Neka država učini svoje, ostalo ćemo mi", kazao je Hubanić.

Vuković: Umrežavanje daje rezultate

Drvna industrija i proizvodnja, odnosno, prodaja namještaja u Bosni i Hercegovini raste iz godine u godinu a raste i broj zaposlenih u ovom sektoru. Uslijed nedostatka adekvatno osposobljenog i stručnog kadra javlja se i potreba za stručnim i praktičnim obučavanjem.

Upravo ovim bavi se banjalučka Ustanova za stručno obrazovanje odraslih WMTA, koja je i srebreni sponzor Sajma. Direktor ove ustanove, Zoran Vuković, kaže kako umrežavanje daje rezultate.

"Ustanova za stručno obrazovanje odraslih WMTA Banja Luka kroz svoj je decenijski rad pokazala da umrežavanje stručnih pojedinaca s višegodišnjim praktičnim iskustvom te saradnja s preduzećima, obrazovnim institucijama i lokalnim upravljačkim strukturama na konceptima kvalitetnog osposobljavanja i zapošljavanja u domaćima preduzećima daje najbolje rezultate", istakao je Vuković.

Brendiranje i težnja ka izvrsnosti moraju biti imperativ

Maja Arslanagić-Kalajdžić, vanredna profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu govorila je o važnost brendiranja u industriji namještaja te procesu izgradnje brenda.

"Prije nego li se krene u izgradnju brenda potrebno je izvršiti segmentaciju tržišta, targetiranje i pozicioniranje, odrediti se za globalni ili lokalni pristup. Isporukom vašeg brenda vi isporučujete funkcionalnu, emocionalnu i socijalnu vrijednost", kazala je Arslanagić-Kalajdžić.

Prisutnima se na konferenciji obratio i Tarik Kadrispahić, suosnivač i direktor Targer E&C. Kadrispahić je govorio o lean metodi kao načinu i mogućnostima povećanja produktivnosti u industriji namještaja.

"Može biti od presudne važnosti rukovoditi se lean metodom u svom poslovanju. Lean filozofija u prvi plan stavlja principe: vrijednost koju isporučujemo klijentu, uklanjanje zastoja, čekanja i kašnjenja te težnja ka izvrsnosti. Na kraju lanca usluge stoji klijent. Vrlo je važno optizmizirati radne procese jer time unaprijeđujemo kompletno poslovanje", kazao je Kadrispahić.

Međusobna podrška te umrežavanje pojedinaca, kompanija i ustanova u oblasti sektora namještaja, vladinih institucija te ustanova formalnog i neformalnog obrazovanja rješenje je u izazovnim vremenima, jednoglasan je zaključak učesnika Konferencije.

"Važno je da vladine institucije pravovremeno i adekvatno reagiraju, pruže bolju podršku te je i ova Konferencija svojevrstan poziv u tom smjeru", opetovana je poruka poslata s Konferencije.

Podsjećamo "Prvi bh. online sajam namještaja" održava se na platformi https://sajamnamjestaja.com/ i svi zainteresirani ponudu izlagača, njih više od 60, mogu pogledati do 23. maja ove godine kada se sajam i službeno zatvara.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti