Kulturna ruta Kosača turistički će brendirati Hercegovinu

23.11.2021. 13:26 / Izvor: Fena
Kulturna ruta Kosača

U Mostaru je započeo četverodnevni trening za sudionike projekta Smart Heritage. Ujedno je predstavljena kulturna ruta Kosača.

U Mostaru je započeo četverodnevni trening za sudionike projekta "Održivo upravljanje i promicanje zajedničke kulturne baštine" ("Smart Heritage") čiji je cilj promocija, valorizacija i zaštita kulturne baštine na jadransko-jonskom području.

Teme prvog dana treninga obuhvatile su turistički menadžment, upravljanje događajima i vještine pripovijedanja (storytelling). Ujedno je predstavljena kulturna ruta Kosača.

Prorektorica za međunarodnu suradnju SUM-a Sanja Bijakšić kazala je da ovaj projekt, osim općeg cilja zaštite kulturne baštine i povezivanja zemalja Jadransko-jonske regije (ADRION mreža) ima i cilj smanjenje sezonalnosti turizma i stvaranja kulturne rute "Smart Heritage" (pametna baština).

"Kulturna ruta "Pametna baština" u budućnosti bi trebala biti proširena na područje članica ADRION mreže i njeno uspostavljanje, s ostalim aktivnostima, omogućilo bi stvaranje nove usluge kojom bi se umanjili efekti sezonalnosti turizma te istodobno doprinijelo jačanju pozicije turizma koji u posljednje dvije godine trpi velike gubitke zbog koronavirusa", istaknula je Bijakšić.

Ona se osvrnula i na posljedice koje je koronavirus ostavio na turizam, ali i na problem kako odgovoriti na potrebe sve zahtjevnijih turista koji u ovako specifičnim uvjetima traže nešto novo.

"Svjesni smo da suvremeni konzumenti turističkih usluga imaju specifične zahtjeve u vremenu brojnih ograničenja i mjera koje je prouzročila pandemija. Brendiranje regije, korištenje suvremenih kanala komuniciranja i primjenjivanje znanja iz marketinga svakako može dovesti do jačanja pozicije turizma u budućnosti", rekla je Bijakšić.

Vrijednost projekta "Smart Heritage" je 1,1 milijun eura, a partneri na projektu su Razvojna agencija Evia (Grčka), Albanski fond za razvoj, javna agencija (Albanija), općina Forlì (Italija), općina Gerace (Italija) i Sveučilište u Mostaru (SUM).

Projektni tim SUM-a odlučio se za kreiranje digitalne rute čiji je naglasak na velikaškoj obitelji Kosača.

Po riječima projekt menadžera Ilije Muse, kroz mapiranje, fotografiranje, kreiranje i tekstualno opisivanje rute i njezinih 200 dobara, formirat će se jedinstven turistički proizvod.

"Svi digitalizirani izlošci podijeljeni su u pet skupina: kulturno-povijesna baština, prirodna baština, aktivni turizam, eno-gastro i smještaj. Okosnicu ove rute predstavljaju tvrđave u Mostaru, Ljubuškom i Stocu te srednjovjekovna nekropola Boljuni (Stolac)", rekao je Musa.

Dodao je kako tom prostoru pripada i čitav niz drugih arheoloških nalazišta, kao i ostali raznorodni potencijali koje Hercegovina može ponuditi kroz aktivni turizam u kombinaciji s kulturnim i prirodnim znamenitostima, kao što su paraglajding iznad tvrđave u Ljubuškom, kanu safari, zip-line i druge slične aktivnost, a sve to uz gastro i vinsku ponudu te proizvode domaće radinosti.

U okviru projekta bit će uređena i multimedijalna galerijska dvorana u Rodoču koja će obogatiti turističku ponudu.

"Kruna ovog projekta bit će predstavljena sredinom prosinca u posebnom paviljonu Sveučilišne galerije u Rodoču gdje se uređuje dvorana opremljena suvremenom tehnikom u kojoj će se moći upoznati s novonastalom kulturno-turističkom rutom putem digitalnih tehnologija, pa će i na taj način ponuda Mostara i Hercegovine biti obogaćena jednim potpuno novim sadržajem", kazao je Musa.

Vanjski suradnik Odjela za arheologiju SUM-a Mirko Rašić dodao je kako će se kroz formiranje nove kulturne rute popisati i mapirati razasuta baština.

"Nukleus te rute je obitelj Kosača, odnosno, lokaliteti na kojima su ostavili trag s posebnim naglaskom na srednjovjekovne tvrđave. Nažalost, jedini ozbiljni projekti preko kojih mi možemo sačuvati pojedina arheološka nalazišta su europski projekti prekogranične suradnje", istaknuo je Rašić.

Drugog dana treninga sudionici će biti upoznati s prezentacijskim vještinama, upravljanjem kvalitetom u turizmu te kulturnim turizmom. Novine trećeg dana treninga uključuju turistički marketing i turističko brendiranje, a četvrtog dana, na samom kraju treninga uz postojeće teme bit će predstavljen i razvoj kulturnog turističkog proizvoda.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti