Lakše do pasoša za robu

16.02.2018. 11:06 / Izvor: InfoKom
Lakše do pasoša za robu

Online ATA karnet aplikacija koju je razvija VTKBiH olakšava način dobijanja ATA karneta.

Osluškujući potrebe privrednika korisnika ATA karneta, Vanjskotrgovinska komora BiH je razvila online ATA karnet aplikaciju kojom se olakšava način dobijanja ATA karneta.

Aplikacija je napravljena tako da se u nekoliko koraka pošalje zahtjev i ATA karnet je automatski spreman za preuzimanje. Jedino o čemu se treba voditi računa jeste da preuzimanje bude u toku radnog vremena Komore.

Aplikacija se može popuniti u bilo koje doba dana ili noći, ali preuzimanje je moguće prvog radnog dana u kancelariji koju je korisnik ATA karneta naveo u aplikaciji. Dakle, prva prednost aplikacije je kraći rok izdavanja.

Druga prednost je jednostavnost, jer se popunjavanje zahtjeva putem aplikacije vrši odgovaranjem na pitanja koja sadrže primjer u zagradi.

Korisnik sam sastavlja popis robe unošenjem stavki koje sačinjavaju robnu listu. Prilikom prvog izvoza korisnik mora nositi svu robu sa spiska, dok za svako naredno putovanje sa robne liste može izabrati samo ono što mu je potrebno. Na taj način uklonjen je problem sa kojim su se korisnici ATA karneta konstantno suočavali na graničnim prelazima, što je, ujedno, treća prednost aplikacije.

Kako aplikacija izgleda?

Prilikom registracije korisnik će napraviti svoj nalog i moći će mu pristupiti kad god želi.

Na početnoj stranici nalaze se četiri prozora, odnosno Podaci o korisniku, Novi ATA karnet, Dodatni listovi i Pregled unesenih zahtjeva.

Klikom na željeni prozor korisnik odgovara na pitanja i na taj način daje podatke koji će u konačnici sačiniti ATA karnet. Prilikom izrade korisnik se može vrati na početak i provjeriti da li je sve ispravno uneseno. Kada se uvjeri da je sve ispravno popunjeno, potvrđuje zahtjev i on se automatski šalje u naš sistem na izradu, a korisnik automatski dobija e-mail sa jasnim uputama koji su njegovi slijedeći koraci.

U aplikaciji se nalaze i dodatne informacije koje korisnika mogu zanimati, kao što su: cijena, uputstvo za popunjavanje aplikacije ili kontakt telefoni kancelarija u kojim se štampaju ATA karneti.

"Da Komora ide u korak sa vremenom i potrebama korisnika dokaz je i ova aplikacija. U skladu sa tržišnim promjenama, tj. potrebama korisnika da završe posao elektronskim putem, papirne zahtjeve smo zamijenili elektronskim, a telefonsku komunikaciju onom koja se vrši putem e-mail. Na taj način gradimo bolji odnos između Komore i krajnjih korisnika", kažu u VTKBiH.

Takođe, Komora kao garantno udruženja ATA karneta je u stalnoj komunikaciji sa Međunarodnom trgovinskom komorom (International Chamber of Commerce- ICC) koja je tvorac ATA karneta, ali i sa svim zemljama koje su u ATA lancu.

"Razmjenjujemo iskustva, iznosimo probleme i tražimo najbolja rješenja kako bismo korisnicima omogućili lakše korištenje ATA karneta. Tako korisnici dobijaju informacije koje su im vrlo korisne za putovanje, budući da se pravila korišćenja ATA karneta mogu razlikovati od zemlje do zemlje", navode u Komori.

Njihov  primarni cilj kažu više nije da naprave ATA karnet, to sad korisnik radi sam kroz aplikaciju, njihov cilj je da informišu korisnika o pravilima ponašanja sa ATA karnetom i načinu korišćenja kako bi mu putovanje bilo što lakše i ugodnije.

"To smo i da im skrenemo pažnju na specifičnosti zemlje u koju planiraju ići i da im pomognemo ukoliko naiđu na problem. Ako dođe do problema, u trenutku kad nam se korisnik obrati za pomoć njegov problem postaje naš i kroz ATA sistem ga rješavamo."

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti