Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Marinko Tomić, direktor EuroExpressa: Kvalitet mjeren svjetskim standardima

Izbor EuroExpress-a za jedinog licenciranog zastupnika FedEx-a za tržište BiH potvrda je kvaliteta.

11.10.2016. 09:49 Izvor: / Akta.ba

Kompanija EuroExpress našla se na list "100 najvećih kompanija" u Bosni i Hercegovini i to sasvim zasluženo. U kompaniji je zaposleno skoro 400 ljudi, a više o osmogodišnjem poslovanju kompanije u našoj državi kazao je Marinko Tomić, generalni direktor EuroExpressa.

Kompanija EuroExpress brza pošta uspješno posluje u BiH osmu godinu za redom. Kako biste opisali period od početka vašeg poslovanja i šta biste izdvojili kao posebne parametre za uspjeh?

Osam godina ne zvuči kao posebno dug period kada poredimo sa kompanijama koje djeluju 50 i više godina. Međutim, pokrenuti kompaniju u samom jeku tadašnje svjetske ekonomske krize je bio poseban izazov koji je zahtjevao istovremeno savladavanje prepreka svakog početka, kao i nestabilnosti ekonomije i sredine u kojoj se posluje. Ubijeđen sam da bez jasne strategije, stručnog i kvalitenog kadra, i prije svega konstante u visokom kvalitetu usluga ne bismo postigli uspjeh kakav danas imamo. EuroExpress je vodeća kompanija u pružanju usluga brze pošte u BiH, sa razgranatom i razvijenom mrežom, jedanaest distributivnih centara i flotom koja danas broji oko 200 dostavnih vozila, čime ostvarujemo 100 odstotnu pokrivenost BiH.

S obzirom da su usluge brze pošte nešto što je tekovina modrenog doba, koliko su domaći korisnici upoznati sa samim procesom kao i sa načinima i oblicima slanja pošiljaka?

Dostava pošiljaka od vrata do vrata u roku od jednog dana ili u roku od 24 časa je postala moguća tek sa razvojem modernih tehnika i tehnologija. U svijetu definiciju brze pošte su postavile kompanije sa sjedištem u SAD, poput UPS-a i FedEx-a. Izmjene načina života gdje vrijeme postaje najdragocjenija roba, uslovile su da se brza pošta razvije i u ostatku svijeta, uključujući i BiH. Mi nastojimo da u svakom trenutku ispunjavamo zahtjeve tržišta, i da izlazimo u susret potrebama kako privrednika tako i svih građana. U početku je bilo potrebno uložiti dodatne napore u samu edukaciju i u objašnjavanje principa po kojima brze pošte djeluju. Danas, iako imamo na hiljade dugogodišnjih korisnika koji su svakako vrlo dobro upoznati sa svim procesima rada, i dalje postoji potreba da se pravila poslovanja i principi rada prenose, ali vremenom sve je više edukovanih korisnika.

Poznato je da držite konstantu kada je u pitanju visok stepen profesionalizma u radu i obavljanju radnih zadataka u svim fazama poslovanja. Koliko ulažete u stručne timove?

Svaki korisnik naših usluga, bez izuzetka, cijeni, prepoznaje i vrednuje profesionalnost koju smo utkali u svaki detalj našeg poslovanja. Sa rastom i razvojem kompanije, sa usložnjavanjem strukture zaposlenih i sa povećanjem obima posla, povećala se i potreba za uvođenjim dodatnih snaga, a prije svega, visokokvalifikovanog kadra. Bez znanja i kombinovanja stečenog iskustva sa energijom mladih obrazovanih ljudi ne bismo na ovako efikasan način uspjeli da ispratimo sve novonastale promjene. Ponosan sam na činjenicu da je u našoj kompaniji priliku da se pokažu i da zajedno sa kompanijom rastu dobio upravo domaći kadar. Danas su to mladi ljudi sposobni da na sebe preuzmu odgovornost rukovodećih funkcija, motivisani i ambiciozni da nadograđuju i unapređuju EuroExpress. Kroz interne i eksterne stručne edukacije, učešća na seminarima, konferencijama i sl. svako ima priliku da dalje razvija vještine i usvaja nova znanja.

Planirate li ove godine uvođenje nekih novih usluga i proširenja distributivne mreže?

U sklopu prepoznavanja zahtjeva tržišta uporedo razvijamo više projekata, a jedan od njih je i uvođenje transporta temperaturno osjetljivih pošiljaka u koje u prvom redu se ubrajaju medicinska sredstva mada to može biti i svaka druga pošiljka koja zahtjeva da tokom transporta bude na tačno definisanoj temperaturi. Moram naglasiti da smo mi prva brza pošta koja je uvela ovaj oblik transporta koji se odvija u specijalizovanim rashladnim uređajima, gdje naručilac transporta u svakom trenutku ima mogućnost da utvrdi precizno temperaturu okruženja u kojem je pošiljka transportovana. Uz ovaj, istakao bih i projekat razvoja paket shopova. Riječ je o mreži stacioniranih lokacija u urbanim zonama, gdje korisnici mogu da dostave pošiljku kao i da je preuzmu. Trenutno imamo četiri paket šopa u Sarajevu, Tuzli, Bijeljini i Vitezu, dok je u planu u narednih godinu dana otvaranje novih. Svakako, noviteti se ne završavaju na ovome, svakodnevno iznalazimo nove načine da pratimo tehnološki razvoj, da automatizujemo procese rada, a u sklopu ovih napora uveli smo i sistem PDA uređaja i mnoge druge „na oko“ nevidljive novine.

U kojim segmentima poslovanja vidite mogućnost dodatnog unapređenja kvaliteta usluga, kakve su vaše procjene razvoja kompanije?

Ispunjavanje očekivanja korisnika kao i izlaženje u susret zahtjevima, fleksibilnost i prilagođavanje tržištu su stalna zadaća. U uslužnoj djelatnosti kakva je naša, ne postoji tačka na kojoj se možete zaustaviti i reći „to je taj nivo“. Bitno je osluškivati potrebe korisnika, pratiti trendove i blagovremeno reagovati na promjene. Nakon niza prethodnih godina kada se rast i razvoj kretao ubrzano prema vrhu, sada fokusiramo snage i resurse na očuvanje kvaliteta i pozicije lidera.

Kompanija Euro-Express doo osnovana je 2007. godine a danas je lider u BiH u djelatnosti pružanja usluga brze pošte. Licencirani je zastupnik FedEx-a za tržište BiH, dok u sklopu grupacije djeluje i EuroExpress šped koji pruža usluge carinskog posredovanja u uvozu i izvozu robe, kao i u svim drugim carinskim postupcima.  Distributivnu mrežu čini jedanaest centara putem kojih se vrši dostava na cijeloj teritoriji BiH. Za više informacija na raspolaganju je besplatni info telefon 0800 51 100 ili web stranica www.euroexpress.ba

EuroExpress je od 1. septembra 2014. godine postao ekskluzivni predstavnik kompanije FedEx za tržište Bosne i Hercegovine. Ovim zastupništvom potvrđen je vaš ranije postignut svjetski nivo kvaliteta. Koliko je ovo čast a koliko je izazovno sarađivati sa globalnom kompanijom poput FedEx-a?

EuroExpress, kao domaća kompanije, ugradila je u  temelje svog razvoja svjetske standarde i trendove kako u oblasti pružanja usluge brze pošte, tako i u svim pratećim segmentima poslovanja. Ovakav pravac razvoja nastavljamo i dalje da pratimo i razvijamo. Svakako da je izbor EuroExpress-a za jedinog licenciranog zastupnika FedEx za tržište BiH potvrda već dostignutog kvaliteta. FedEx je veliki sistem koji danas zapošljava na desetine hiljada radnika širom globusa, posjeduje u svojoj floti preko 700 aviona i koji ima definisane procedure i korporativni identitet i imidž koji izgrađuje 45 godina. Zaista, tradicija i uspjeh vrijedan poštovanja. Smatramo da smo i mi radu FedEx-a u BiH dali novu snagu i kvalitetnu pozicioniranost, te da uspješno partnerstvo prepoznaju i naši korisnici. Zahvaljujući ovom zastupništvu samo jednim telefonskim pozivom možete poslati pošiljku u preko 220 zemalja širom svijeta sa rokom dostave od 2 do 6 radnih dana. Da, danas se svijet zaista okreće 200 na sat.

Ove godine odlučili ste se za generalno pokroviteljstvo manifestacije „Izbor 100 najvećih kompanija u BiH“. Šta vas je motivisalo i koliko pažnje poklanjate promociji i društveno-odgovornom poslovanju?

EuroExpress brza pošta danas broji skoro 400 zaposlenih, a stasala je na temeljima domaćeg kadra i na kvalitetu usluge koju pruža. „Izbor 100 najvećih kompanija“ je prirodni nastavak naših aktivnosti da aktivno učestvujemo i budemo podrška razvoju domaće privrede. U  svakodnevnim naporima svih privrednih sektora koji djeluju u BiH, bitno je prepoznati i odati priznanje onima koji su uspjeli da postignu najbolje rezultate, kako bismo podstakli i inspirisali ostale na slične korake. Velika kompanija, u koju je EuroExpress brza pošta izrasla, treba uvijek da ima sluha i želje da pomaže kako u oblasti socijalnih ili recimo kulturnih projekata, tako i u oblasti sporta i razvojnih privrednih projekata. Njegovanje tradicije, profesionalnost, odgovornost i kvalitet su osobine po kojima se prepoznaje manifestacija „Izbor 100 najvećih kompanija u BiH“ , a to su i strateška načela na kojima razvijamo naš domaći brend EuroExpress.

Intervju objavljen u specijalnom izdanju Poslovnih novina "100 najvećih u BiH"

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti