Menadžeri Standarda usvojili znanja iz Švajcarske

20.09.2016. 13:25 / Izvor: Blic

Oni su bili dio prve generacije ljudi iz drvnog sektora u BiH koji su završili obuku Razvoj liderstva i vještina u industriji namještaja i prerade drveta u BiH.

Kako uspješno spojiti teoriju i praksu u industriji namještaja, onako kako to rade u Švajcarskoj, nedavno su imali priliku da nauče četvero menadžera prnjavorske fabrike „Standard“.

Oni su bili dio prve generacije ljudi iz drvnog sektora u BiH koji su završili obuku „Razvoj liderstva i vještina u industriji namještaja i prerade drveta u BiH“. Ovaj program kreiran je u saradnji sa Švajcarskom razvojnom agencijom SDC, te Agencijom za razvoj malih i srednjih preduzeća RS upravo za potrebe proizvođača namještaja iz BiH. Obuku provodi Centar za razvoj i saradnju Univerziteta za primjenjene nauke iz Berna, zajedno sa Centrom za specijalističku edukaciju „Format“ iz Sarajeva, a finansijsku podršku pružila je Vlada Švajcarske. Inicijator pokretanja ovakvog programa bio je predsjednik UO „Standarda“ Edin Dacić.

"Imamo ekspanziju drvoprerađivačkih kapaciteta u BiH i bila je velika potreba da se organizuje ovakav trening, da se amortizuje jaz koji imamo između visokoškolskih ustanova i potreba privrede. Njihov sistem obrazovanja je potpuno drugačiji, gdje studenti provode sigurno 50 odsto vremena u laboratorijama i školskim radionicama i to je ono što razlikuje njih od nas.

Još jedna bitna stvar je pristup profesora prema studentima, ležernija atmosfera i pristupačnija-  rekao je tehnički direktor „Standarda“ Ognjen Jevđenić tokom ceremonije dodjele diploma polaznicima, koja je upriličena u Banjaluci.

Dodjeli je prisustvovao i ministar prosvete i kulture RS Dane Malešević, koji je kaže da je obuka značajna jer RS nije mogla da radnicima u ovom sektoru ponudi znanja koja su od njih očekivana. Rukovodilac komercijalne službe „Standarda“ Dragana Repić ističe da je program bio odlična prilika da vidi kako funkcioniše obrazovni sistem Švajcarske, koji je baziran na praksi i zahtjevima privrede.

"Najveća razlika u tome što je kod nas obrazovni sistem tako koncipiran da se bazira više na teoriji, dok ne stičemo praktična znanja. Za četiri godine studija nikada nisam posjetila nijednu firmu da steknem utisak kako to što učimo izgleda u praksi. Dok je naravno ovaj program mnogo drugačiji. U Švajcarskoj su bazirani na praksu, na ekonomiju, na privredu i sistem obrazovanja se bazira na zahtjevima privede. Oni prvo anketiraju preduzeća koje su njihove potrebe i na osnovu toga formiraju programe obuke. Kod nas je mnogo drugačije. Meni je to bilo bogato iskustvo, naučila sam i mnogo toga što se ne tiče možda direktno mog posla, ali sam naučila mnogo o jednom proizvodnom sistemu, sve njegove funkcije, kako su povezane, kako utiču jedna na drugu i mislim da je to jako važno za svaku osobu koja je dio određenog menadžmenta. Sve što su profesori rekli, odmah je pratio primjer iz prakse, iz drvnog sektora, i sve je primjenjivo u praksi", kaže Dragana Repić.

"Standard" zapošljava oko 400 ljudi, a jedan od najvećih izazova je pronalazak kvalitetnog kadra, kaže rukovodilac službe ljudskih resursa Veliša Malobabić, te dodaje da u Švajcarskoj to drugačije rade - privrednici finansiraju obrazovni sistem, te kreiraju programe i odabiraju ciljne grupe studenata tako da dobiju gotovu radnu snagu, spremnu da uđe u posao i da se izbori sa svim izazovima.

"Spoj teorije i prakse smo u Švajcarskoj gledali svaki dan i to je najveći doprinos ove obuke", kaže referent za zaštitu životne sredine „Standarda“ Marinka Popadić.

Obuka je trajala od septembra 2015 do juna 2016. godine, a sastojala se od četiri modula koji su provedeni u BiH, te završnog koji se odvijao u Švajcarskoj i trajao je 15 dana. Drugi ciklus obuke, sa novim polaznicima, već je počeo.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti