Mozaik promovirao sedam novih investicija za biznise mladih

25.04.2019. 19:50 / Izvor: Akta.ba
Mozaik promovirao sedam novih investicija za biznise mladih
OTVORI GALERIJU

Ovogodišnji fond za investiranje u društvene biznise iznosi čak 700.000 KM, zahvaljujući Švicarskoj vladi koja se pridružila grupi od preko 50 finansijera Mozaikove strategije.

Fondacija Mozaik je u Swissotelu u Sarajevu organizovala Demo Day 2.0, događaj na kojem je 28 mladih društvenih poduzetnika i poduzetnica predstavilo svoje poslovne poduhvate koji služe kao primjer i inspiracija za druge mlade ljude u Bosni i Hercegovini.

Ovogodišnji fond za investiranje u društvene biznise iznosi čak 700.000 KM, zahvaljujući Švicarskoj vladi koja se pridružila grupi od preko 50 finansijera Mozaikove strategije.

Neki od uspješnih biznisa su oni koje vode Armin iz Jelaha, Tamara iz Zvornika, Sandi iz Cazina, Rajko iz Banja Luke, Ensar iz Tešnja, Danka iz Zvornika, Almir iz Bosanske Krupe, Izabela iz Sarajeva i Aleksandar iz Vlasenice koji su ovom prilikom s ponosom su predstavili poslovne rezultate iz prošle godine.

U njihovim preduzećima je uposleno ukupno 25 osoba i imali su godišnji prihod od 196.319KM.

Njihovim stopama od danas su krenuli i Zoran iz Čapljine sa svojim projektom hologramskog marketing oglašavanja sa firmom Holomedia, Enver iz Tuzle sa projektom studentskog servisa StudenTime, Vlado iz Brčkog sa idejom proizvodnje ulja iz košpice šljive u sada svojoj firmi Euroseed, Minela iz Sarajeva sa agencijom Premium Agentura, Naida iz Vogošće sa eko-idejom prerade plastičnih kesa u firmi Kesa d.o.o, Tarik iz Sarajeva sa idejom jedinstvenog registra za posredovanje pri zapošljavanju Jobox, te Azra i Hamdo iz Mostara koji su se dosjetili potrebe za pranicom veša i svoju firmu nazvali Lahor.

Svi oni su testirali svoje prototipe na tržištu i potvrdili da su spremni za registraciju preduzeća.

Dobili su investiciju u ukupnom iznosu od 139,935KM i dodatnu podršku od Mozaika kroz jak tim za prodaju, marketing, finansije, računovodstvo i pravo.

Ovi mladi ljudi su uzor drugima, pa se u Mozaikovom inkubatoru već testiraju ideje novih 12 društvenih poduzetnika i poduzetnica iz svih krajeva naše zemlje.

Zoran Puljić, direktor Fondacije "Mozaik" istakao je da se u nove biznise ulaže do oko 40 hiljada KM.

Naida Pandžić, osnivačica firme Kesa d.o.o. Vogošća i idejni tvorac projekta reciklaže platičnih kesa koje se nalaze u okolišu kaže da su trenutno, nakon tri mjeseca od registracije u fazi dizajniranja nekoliko proizvoda iz svoje ponude poput cekera, torbi, kabanica i sl. te da su „neplanski“ imali veliku narudžbu cekera i da su ih izradili u roku.

 

 

"Osim što bih pohvalila činjenicu da Mozaik finansijski pomaže naše projekte, istakla bih taj dio monitoringa koji traje cijelo vrijeme realizacije, jer mi je to lično mnogo značilo tokom nailaženja na prepreke. To sama ne bih mogla i zato, mislim da je Mozak jako dobro uskladio i finansijski i monitoring aspekt.", izjavila je Pandžić.

Zoran Dodig iz Čapljine je kao magistar mašinstva aktuelno marketing oglašavanje na bh tržištu ocijenio siromašnim i neinovativnim stoga je svoju ideju usmjerio ka njegovom usavršavanju i poboljšanju te se, kaže, nada da će projekat biti uspješan obzirom na reakcije oduševljenja svih koji su imali priliku vidjeti gotov proizvod koji nudi, a koji još nije viđen na našem tržištu.

 

 

"Taj način oglašavanja se odlikuje tim da svaki proizvod koji neko nudi na tržištu putem reklame, mi „stvaramo“ u prostoru. To je 3D marketing koji je ustvari dio hologramskog marketinga.", izjavio je Dodig, osnivač firme Holomedia d.o.o.

Euroseed d.o.o. u Brčkom je firma koja će se baviti proizvodnjom ulja iz košpice šljive što će na bh tržištu takođe biti jedinstven proizvod a Brčko kao grad koji obiluje šljivom sigurno će olakšati posao ove firme.

"Iako još nismo startali sa proizvodnjom, već smo dogovorili prve kupce i onoliko koliko smo istražili bh tržište, mislimo da će proizvod biti tražen, mada ćemo naravno imati i izvoz, jer se ovo ulje koristi i u industriji parfema, tako da će nam tržište Francuske biti jedno od važnijih.", izjavio je Vlado Damjanović, osnivač Euroseed d.o.o.

 

 

Svi projekti su kroz podršku dobili kombinaciju investicije i mentorstva u čemu se Mozaik trudi biti fleksibilan potrebama aplikanata.

"Jako je važna ta finansijska podrška ali je još važnija podrška mentorstva i direktne koordinacije za sve njihove pravne, marketinške potrebe i razna certificiranja i sl.", izjavio je Puljić.

Na pitanje da li su kroz dosadašnje iskustvo, mada mahom pozitivno, imali i iskustvo zatvaranja neke osnovane firme odnosno prekid nekog projekta u kontekstu nepostojanja mogućnosti za samoodrživost biznisa, Puljić kaže: "Imamo jedan takav slučaj u polju marketinga. Na žalost i nas i osnivača morali smo zatvoriti njihovu firmu u Travniku jer nisu imali dovoljno prometa za dalji razvoj. Mi smo na kraju tu firmu preuzeli, riješili sva dugovanja, riješili imovinsko-pravne odnose, poreze i sve drugo te ideju "vratili" u naš inkubator gdje čeka neke nove investitore."

Puljić je takođe istakao da ovi mladi ljudi kreiraju dobru ekonomiju u našoj zemlji jer pored uspjeha na tržištu i kreiranja novih radnih mjesta, svi oni žele 51% svog neto profita vratiti u društveni razvoj i tako sigurno stvaraju bolju budućnost, ali i sadašnjost ove zemlje.

Ovakve prezentacije zasigurno su motiv svima koji imaju ideju za realan i realizatoran projekat. Mozaik svakako pomaže na putu ostvarenja oficijelnog poslovanja, ali i pored takve podrške, važno je prevashodno ocijeniti dugogodišnju samoodrživost nekog projekta na bh tržištu.

 

N.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti