Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Nacrt zakona o taksi prijevozu u KS: Svi će moći koristiti taksi stajališta

Nacrtom je predviđeno da će svi prijevoznici, koji ispunjavaju uvjete iz novog zakona, ubuduće moći koristiti taksi stajališta kao i da će taksi oznake važiti pet godina.

15.10.2013. 10:03 / Izvor: eKapija.ba

Tijekom jučerašnje javne rasprave o "Nacrtu zakona o taksiprijevozu u Kantonu Sarajevu" Mersin Olovčić iz Ministarstva saobraćaja KS-a istakao je da su najveće razlike koje su predviđene ovim nacrtom, u odnosu na važeći, promjena odnosa broja stanovnika i taksivozila s jedan prema 700 na jedan prema 500, što bi značilo 900 vozila u KS-u.

Osim toga, dodao je da je predviđeno da će svi prijevoznici, koji ispunjavaju uvjete iz novog zakona, ubuduće moći koristiti taksi stajališta kao i da će taksi oznake važiti pet godina. Bivši ministar saobraćaja KS-a Haris Lulić rekao je da 95 posto ovog nacrta predstavlja tekst koji je sačinjen u njegovom mandatu, te da ga treba podržati jer je to u interesu grada Sarajeva a postojećim propisima ova oblast nije dovoljno uređena.

Naglasio je da se njegove zamjerke odnose na to da pojmovi "samostalni taksi prijevoznik" i "taksi prijevoznik fizičko lice" nisu dobro definirani i razdvojeni u smislu izmirivanja poreza i doprinosa državi te na produženje trajanja taksioznake na isti period kao i licence, čime ona gubi svoj smisao.

Lulić je podsjetio da se, zbog nepostojanja propisa koji regulišu ovu oblast, u prethodnom periodu dešavalo da pojedinim prijevoznicima budu izdate licence a da im potom bude odbijeno izdavanje taksioznaka uz obrazloženje da je broj tih oznaka ograničen, te da u ovom nacrtu nije posvećeno dovoljno pažnje tim situacijama.

Direktor kompanije "Žuti taxi" Vahid Zajko kazao je da ograničenje broja taksi vozila brojem stanovnika ne postoji ni u jednom gradu u Evropi osim u Sarajevu te da je Odluka o taksi prijevozu u Sarajevu iz 1991., koju je radilo 14 eksperata iz oblasti saobraćaja, bila bolja od svih narednih.

- Ovdje neki 20 godina favorizuju udruženje "Sarajevo taksi" koje nije porezni obveznik već članovi pojedinačno plaćaju paušal u iznosu 50 KM, a mi od 500 do 1.000 KM. Mi tražimo jednak tretman, ne tražimo da njima povećaju namete ali neka onda i nama naplaćuju po 50 KM - naveo je Zajko.

Predstavnici Holand Company Taxija imali su primjedbe na dio Nacrta koji predviđa da ako se rent-a-car vozilo iznajmljuje na manje od 24 sata smatra se taksivozilom i mora imati odgovarajuću dokumentaciju, što smatraju nonsensom.

Raspravi nisu prisustvovali predstavnici udruženja "Sarajevo taksi".

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti