Vijesti

Nakon saglasnosti Vlade FBiH da cijena prevoza za GIKIL bude snižena: Prihod Željeznica FBiH manji za 3,9 mil. KM

22.06.2009. 12:08 / Izvor: Nezavisne novine

Niža cijena željezničkog prevoza uglja i koksa za koksaru GIKIL Lukavac, za koju je Vlada FBiH dala saglasnost, umanjiće prihod "Željeznica FBiH" za 3,9 miliona KM, rekao je Nail Šećkanović, ministar prometa i komunikacija FBiH.

Istakao je da je sniženje cijene prevoza sa 21,3 KM po toni uglja i koksa na 17,8 KM manje zlo nego da "Željeznice" nikako ne voze, čime bi izgubile 17 miliona KM.

Smajo Salketić, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora "Željeznica FBiH", tvrdi da su pregovori s kombinatom GIKIL još u toku, te da cijena prevoza neće biti ispod 20 KM po toni.

"Cijene su još na nivou prošlogodišnjih. Imamo preporuku Vlade šta se može napraviti, jer je ozbiljno ugrožen hemijski kombinat od kojeg zavise dvije fabrike koje imaju 3.000 do 4.000 radnika. Važno jeste da GIKIL radi, ali postoje tržišni uslovi. GIKIL je tražio deset dolara po toni i mi to ne damo. Cijena od 17,8 KM je bila jedna od opcija", dodao je Salketić.

Šećkanović je kazao da je GIKIL tražio da cijena bude snižena za 30 odsto, odnosno na 14,86 KM po toni, jer zbog pada cijene koksa ne mogu da budu na granici rentabiliteta.

"Kroz pregovore je postignuta kompromisna cijena od 17,8 KM po toni. Ona znači umanjen prihod za 3,9 miliona KM, ali to nije gubitak. Šta ako ne budemo nikako vozili? Onda ne bismo imali 17 miliona KM za taj posao prevoza 1,3 miliona tona uglja i koksa. Birali smo između dva zla, a sniženje cijene je manje zlo", smatra Šećkanović.

Dodao je da se sniženjem cijene prevoza spasava GIKIL, te da nije bitno što je to privatna firma, jer je državni interes da u toj koksari ostane 1.100 radnika, da primaju plate i da se pune fondovi.

"Kada bismo tamo ugasili proizvodnju, za pokretanje proizvodnje bile bi potrebne desetine miliona KM. Dobili smo pismo od GIKIL da su s postignutom cijenom prevoza na putu da očuvaju proizvodnju", rekao je Šećkanović.

Kompaniju GIKIL osnovali su Koksno-hemijski kombinat Lukavac i indijski GSHL, koji nije ispunio obavezu ulaganja još oko 46 miliona KM.

Na pitanje da li je opravdano dati nižu cijenu prevoza firmi čiji suosnivač nije ispunio svoje obaveze, Šećkanović je ponovio da je to manje zlo nego da prevoza nema nikako, te da je ova privatizacija u nadležnosti Tuzlanskog kantona.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti