Negativno mišljenje revizora u svijetu znači smjenu rukovodstva, a kod nas "pojeo vuk magarca"

03.09.2021. 08:38 / Izvor: Akta.ba
Negativno mišljenje revizora u svijetu znači smjenu rukovodstva, a kod nas 'pojeo vuk magarca'

Dva mjeseca je zakonski rok da se implementiraju revizorske preporuke.

Šta za određenu instituciju ili javno preduzeće predstavlja izvještaj o poslovanju koji im uredno dostave revizori Ureda za reviziju FBiH - Ništa.

Naime, u želji da saznamo gdje završe izvještaji koji dobiju negativno mišljenje revizora, a to znači da su uočene brojne nepravilnosti u poslovanju, finansijskom i drugom, da li postoji rok u kojem se moraju implementirati preporuke revizora, da li iko snosi posljedice i tako dalje, kontaktirali smo Ured za reviziju FBiH. 

Objašnjavaju da negativno mišljenje znači da su utvrđene značajne i prožimajuće nepravilnosti u finansijskim izvještajima ili u poslovanju subjekta.

"Uzrocima i posljedicama se trebaju baviti pored rukovodioca institucije, organi upravljanja i Parlament FBiH, s ciljem otklanjanja istih.Ured za reviziju Izvještaje u kojima je revidiranim institucijama dato negativno mišljenje u praksi prosljeđuje nadležnim tijelima za provođenje zakona. Na osnovu raspoloživih informacija, možemo reći da rijetko rukovodioci snose posljedice za negativna mišljenja, dok je praksa u svijetu obično smjena rukovodioca institucije, smanjen budžet ili neke druge odgovarajuće sankcije", kazali su za Aktu iz ovog Ureda. 

Revizorske preporuke je potrebno implementirati. Implementacija preporuka koje Ured za reviziju daje u svojim izvještajima obaveza je i odgovornost rukovodilaca nadležnih institucija, a iste imaju za cilj uspostavljanje sistema internih kontrola, odgovorno upravljanje javnim sredstvima, pravilno finansijsko izvještavanje i poslovanje u skladu sa zakonima.

Praćenje realizacije datih preporuka redovan je proces u provođenju revizija.

Kada je riječ o finansijskoj reviziji, Ured za reviziju provodi prethodnu reviziju tokom finansijske godine, uključujući praćenje primjene preporuka iz prethodnih revizija i analizu mjera poduzetih temeljem tih preporuka. Ukoliko nadležna institucija nije implementirala date preporuke, one se ponavljaju u sljedećem izvještaju ukoliko su i dalje relevantne, a mogu i uticati na dato mišljenje.

Kod revizije učinka vrši se revizija tzv. praćenja postupanja po preporukama, na osnovu koje se izrađuju posebni izvještaji o praćenju realizacije preporuka, u kojima se daju procjene u kojoj mjeri su pojedinačne preporuke realizirane, te analiza procesa realizacije datih preporuka.

"Pored revizorskih izvještaja, Ured za reviziju sačinjava godišnji revizorski izvještaj o najvažnijim nalazima i preporukama iz obavljenih finansijskih revizija i revizija učinka za prethodnu godinu, kojeg dostavlja Parlamentu FBiH. Na osnovu Zakona o reviziji institucija u FBiH, Parlament FBiH može na osnovu nalaza i preporuka iz izvještaja Ureda za reviziju smanjiti budžet jedne ili više budžetskih institucija ili poduzeti druge korektivne radnje", ističu. 

Govoreći o zakonskom roku da institucija/preduzeće/ustanova implementira preporuke, iz Ureda kažu da je do 60 dana. 

Naime, Zakonom o reviziji institucija u FBiH definiran je rok do 60 dana od dana zaprimanja revizorskog izvještaja u okviru kojeg je institucija dužna poslati Uredu za reviziju odgovor u kojem se navode radnje koje su poduzete od te institucije radi prevladavanja slabosti, neregularnosti i prekršaja koji su identificirani u revizorskom izvještaju.

Ko je nadležan?

Izvještaji Ureda za reviziju u redovnoj zakonskoj proceduri dostavljaju se revidiranim institucijama, Parlamentu Federacije BiH, Vladi Federacije BiH, kao i predsjedniku Federacije BiH, a mogu se dostaviti i svakoj drugoj nadležnoj instituciji. Izvještaji se po dostavljanju nadležnim institucijama objavljuju na zvaničnoj internet-stranici Ureda za reviziju, kako bi bili dostupni cjelokupnoj javnosti.

" Također, Ured za reviziju dužan je, nakon što informiše rukovodioca revidirane institucije, obavijestiti nadležna tijela za provođenje zakona kada postoje indicije o postojanju značajnih kršenja zakona. Na kraju revizorskog ciklusa, Parlamentarna komisija odgovorna za reviziju održava rasprave sa rukovodiocima institucija, i upućuje zaključke Parlamentu FBiH koji imaju za cilj otklanjanje nepravilnosti i implementaciju preporuka, a rasprave također ponekad održavaju i zakonodavni organi nižih nivoa vlasti (praksa nije uspostavljena u cijeloj FBiH)", pojasnili su nam revizori. 

B.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti