Neophodna podrška institucija: Za brendiranje domaćih proizvoda treba novca, energije i znanja

25.06.2021. 09:31 / Izvor: Fena
Neophodna podrška institucija: Za brendiranje domaćih proizvoda treba novca, energije i znanja

Mališević je ocijenio poražavajućom činjenicu da je samo u prvih pet mjeseci deficit u Federaciji BiH iznosio dvije milijarde maraka.

U prvih pet mjeseci ove godine u Federaciju BiH uvezena je roba, u vrijednosti od pet i pol milijardi maraka, dok je izvoz iznosio tri i pol milijarde, kazao je direktor sektora za industriju i usluge Gospodarske komore Federacije BiH Almin Mališević, na konferenciji održanoj u Travniku, u okviru akcije 'Kupujmo domaće - gradimo BiH'. 

Mališević je ocijenio poražavajućom činjenicu da je samo u prvih pet mjeseci deficit u Federaciji BiH iznosio dvije milijarde maraka.

U ovom periodu su, kako je kazao, uvezeni lijekovi u vrijednosti od 153 milijuna maraka, prehrambeni proizvodi od 58 milijuna, goveđe meso 53 milijuna, te čokolada u iznosu 47 milijuna maraka.

Uvezena je voda za 46 milijuna maraka, deterdženti za 37 milijuna, te kruh, peciva i kolača za 33 milijuna, dok je uvoz mlijeka i vrhnja iznosio blizu 11 milijuna, a jogurta u vrijednosti osam milijuna maraka.

"Ovo su podaci koji su poražavajući sa aspekta nas koji vodimo računa i pokušavamo razvijati domaću proizvodnju, jer se 20 godina povodi akcija 'Kupujmo domaće'. Unatoč blagom poboljšanju u ovoj oblasti, podaci govore da svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda i dalje nije na tako visokom nivou, što znači da trebamo svi intenzivnije djelovati i našim kupcima objasniti šta to znači", kazao je Malušević.

Uz potrebu rada na podizanja svijesti građana, poduzetnica iz Travnika Snježana Koepruner istaknula je nužnost potpore institucija vlasti procesu brendiranja domaćih proizvoda i povećanja njihove konkurentnosti na domaćem i inozemnom tržištu.

"Ne možemo dati sve na same kupce...Za brendirati domaći proizvod treba novca, energije i znanja, koje domaći proizvođači često ne posjeduju. Nemaju možda ni odgovarajuću tehnologiju i tu im treba pomoć. Brend BiH bi trebao biti organska hrana i ti proizvodi bi sigurno dobro prošli i vani, ali za to treba dobra promocija, a u to se ulaže novac. Poražavajuće je kad vidimo koliko se uvozi vode i mesa, a imamo tu domaće firme... Dakle, netko na vrhu treba osmisliti strategiju brendiranja, te povećanja kvaliteta i konkurentnosti", kazala je Koepruner.

Premijer Srednjobosanske županije (SBŽ) Tahir Lendo istaknuo je važnost edukacije stanovništva koje, kako je kazao, treba biti motor u kupovini domaćih proizvoda.

"Naravno da trebamo što više proizvoditi i važnost toga se pokazala osobito u kriznim situacijama. I ova pandemija koronavirusa je, unatoč svim problemima, dala šansu afirmaciji domaće proizvodnje koju svi trebamo podržati", kazao je Lendo, koji je najavio formiranje resursno-razvojnog centra u SBŽ-u koji će se, uz ostalo, baviti navedenim pitanjima.

Konferenciju u Travniku, u okviru akcije 'Kupujmo domaće - gradimo BiH' i 'Kupujmo domaće - posjećujmo lokalno', organizirala je Gospodarska komore Federacije Bosne i Hercegovine, u suradnji s Asocijacijom organskih proizvođača SBŽ-a.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti