Nikola Burić: i-Platform ulazi u treću fazu projekta koja će trajati do 2023.

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Nikola Burić: i-Platform ulazi u treću fazu projekta koja će trajati do 2023.

27.05.2020. 08:04 / Izvor: Akta.ba

Nikola Burić, već četvrtu godinu živi u Bernu gdje obavlja funkciju izvršnog direktora iPlatforme, projekta koji osnovan od strane organizacije iDijaspora. 

S obzirom na brojnu švicarsku dijasporu koja čini ogroman potencijal za razvoj BiH Švicarska vlada je u potpunosti finansijski podržala ovaj projekat u nadi da bi oni mogli mobilisati resurse i doprinijeti razvoju naše zemlje.

Shodno tome, iPlatforma podržava i podstiče razvoj BiH kroz uvezivanje bh. dijaspore u Švicarskoj, prikupljanju i razmjeni informacija, povezivanju aktera iz obje zemlje, stvaranju sinergija, promoviranju inicijativa koje daju doprinos razvoju socijalnih, ekonomskih i kulturnih procesa u BiH. 

Postoje već tri godine i iza njih je već nekoliko značajnih projekata. U razgovoru za Akta.ba govorio je njihovim trenutnim aktivnostima, kao i planovima za naredni period.

Prije svega, recite nam koji su izazavi bili pred Vama prihvatanjem pozicije izvršnog direktora i-Platforme?

- Najveći izazov je svakako tranzicija projekta iz tzv. II faze, koja je trajala od 2017-2019. godine, u III fazu projekta, koja će trajati od 2020-2023. godine sa značajno manjim resursima. Npr. prije 2 godine smo imali 5 osoba u Desk office-u, a trenutno sam ostao samo ja, kao stalno zaposleno lice. U prethodnoj fazi je izgradnja našeg projekta bila isključivo finansirana od strane Švicarske agencije za razvoj i saradnju, a u sljedećoj fazi moramo pokazati zrelost i mobilisati resurse koje smo izgradili i transformisati naš model poslovanja. U I i II fazi projekta smo radili na izgradnji organizacije i-dijaspora, koja je nosilac projekta i-platform, zatim sticanju legitimiteta i kredibiliteta, lansiranju samog projekta i-platform, razvoju mreže saradnika i saradnica, organizaciji biznis foruma, i ostalih događaja, a u sljedećoj fazi će pored finansiranja biti izazov i održati nivo i način poslovanja na kom smo trenutno. Uz podršku velike mreže volontera i volonterki, nadamo se da ćemo u tom cilju i uspjeti. 

U protekle tri godine realizovali ste puno projekata. S kakvim ste planovima ušli u 2020. godinu?

- U 2020. godinu smo ušli veoma ambiciozno, ali cjelokupna situacija sa Koronom nas je omela da realizujemo Biznis forume sa fokusom na IT i Metal sektor, kao i 2 Studentske razmjene u saradnji sa Fakultetima iz Basela i Tuzle, ali i organizacijama koje se bave zaštitom životne sredine u Neuchatel-u i Travniku. U pripremi je i jedan veći projekat sa krovnom organizacijom za mlade u Švicarskoj, koji bi pomogao omladinskom sektoru u BiH, ali i cijeloj regiji. U pripremi je i realizacija jedne Crowdfunding kampanje, koja će nam pomoći prikupiti sredstva za osnivanje dopunske škole na našem jeziku za 2. generaciju BiH državljana, rođenih u Švicarskoj. 

Tokom pandemije, u saradnji s VTK BiH, organizovali ste seriju uspješnih online radionica. Kakav je njihov odjek i hoćete li nastaviti s ovim aktivnostima?

- Tokom pandemije nas je prepoznala kao strateški bitnog partnera direktorica Sektora za edukaciju VTK BiH, gdja. Elma Kovačević Bajtal, kojoj smo jako zahvalni i uz njenu inicijativu i podršku organizovali smo niz radionica na temu "Kako poslovati bolje koristeći online alate". Posjećenost je bila veoma visoka, a u međuvremenu smo vidjeli da ima puno potencijala i za nastavak saradnje te planiramo i niz drugih tematskih radionica. 

U Švicarskoj živi oko 60.000 ljudi porijeklom iz Bosne i Hercegovine što čini ogroman potencijal za razvoj BiH. Postoji li primjeri ( poput gdin. Dacića ) koji planiraju, ili razmišljaju o pokretanju biznisa u BiH?

- Naravno, gdin. Edin Dacić je svakako jedan od najprepoznatljivijih i najuspješnijih preduzetnika u Švicarskoj sa naših prostora, ali mi smo objavili seriju intervju-a na našoj platformi pod nazivom"Uspješne priče" te ja pozivam Vaše čitaoce i čitateljke da pročitaju ove sjajne intervjue i dobiju inspiraciju te nam se jave, ukoliko imaju želju da saznaju više o našem radu. 

Koliko im vaše djelovanje u tome pomaže?

- Naš cilj i jeste omogućavanje i podrška kompanijama iz BiH da se probiju na švicarsko tržište i u tom kontekstu im mi pomažemo u pronalaženju partnera, biznis anđela, kao i mentora za mlade start-up-e. Prethodnih godina smo uspješno realizovali biznis forum na temu tzv. housing sektora, sa fokusom na drvnu i prerađivačku industriju, a i uspjeli smo izlobirati da na Sajmu turizma u Cirihu, BiH bude zemlja gost sajma i na počasnom štandu predstavimo našu kulturnu baštinu, kao i prirodne ljepote te promovišemo turističke organizacije iz BiH, uz pomoć novinara i novinarski iz najvećih švicarskih medija, koji su posjetili našu domovinu i koji su napisali prelijepe reportaže o svom putovanju po BiH. 

Prema vašoj procjeni, da li se stvari mijenjaju kada je riječ o interesu bh. dijaspore u Švicarskoj za BiH. Da li je kod njih prisutan interes kao kod starijih generacija?

- Svakako, stoga smo i pokrenuli ovaj projekat i imamo veliku podršku, kako same švicarske vlade, tako i našeg Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice, kao i Ambasade BiH u Bernu, ali i Ambasade CH u Sarajevu. 

Budući da su poslovni forumi koje ste organizirali imali značajan uspjeh za povezivanje bh. privrednika i švicarskih investitora, je li u planu njihovo ponovno održavanje? Na kojim pripremnim aktivnostima radite u oblasti ekonomije?

- S obzirom na novonastalu situaciju sa vanrednim stanjem i zabranom organizovanja većih manifestacija, većinu svojih događaja smo prebacili u virtuelni prostor i većina događaja se odvija online te svakako planiramo par iznenađenja, o kojima ćete biti naravno i vi i vaši čitaoci na vrijeme obaviješteni. 

S.B.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti