Nova perspektiva zapošljavanja: Prva bh. platforma Beecreative povezuje freelancere i poslodavce

04.10.2021. 10:38 / Izvor: Akta.ba
Nova perspektiva zapošljavanja: Prva bh. platforma Beecreative povezuje freelancere i poslodavce

Cilj platforme Beecreative je dati mladim ljudima novu perspektivu o zapošljavanju.

Centar za edukaciju i istraživanje Nahla je nakon dugogodišnjeg organizovanja obuka i rada sa mladim ljudima, kako bi im olakšao pronalazak posla osnovao Beecreative platformu.

"Nakon dugogodišnjeg organiziranja obuka za (samo)zapošljavanje u CEI Nahla, uvidjeli smo da tu ima vrlo kvalitetnih početnika kojima je potrebna asistencija u pronalasku prvih saradnji sa kompanijama. S druge strane, Nahlina poslovna zajednica koja okuplja veći broj poduzetnika/ca često dobija upite za preporuku stručnjak iz oblasti grafičkog dizajna, fotografije i marketinga. Obično preporučimo naše polaznice obuka, što rezultira odličnim, često i dugogodišnjim saradnjama. Došli smo na ideju da ustvari sav taj proces pojednostavimo i digitaliziramo po uzoranu na svjetske platforme za freelancing, samo ovoga puta prilagođeno bh.tržištu. Zahvaljujući partnerima, projektu Market Makers i Švicarskoj agenciji za razvoj i saradnju, uspjeli smo u toj ideji", kazala je Amina Šljivo Bećić, projektna menadžerica platforme Beecreative za Akta.ba.

Nove perspektiva zapošljavanja za mlade

Beecreative je prva bh. platforma za povezivanje klijenata i freelancera. Cilj platforme Beecreative je dati mladim ljudima novu perspektivu o zapošljavanju. Pružiti mladima mogućnost da dođu do svojih prvih klijenata kako bi ostvarili svoje poslovne angažmane, a iskusnijim freelancerima omogućiti rad na ozbiljnijim angažmanima.

"Platforma trenutno obuhvata kategorije kreativne industrije, kao što su fotografija, grafički dizajn, web dizajn i digitalni marketing. U planu je proširivanje i na druge kategorije za koje dobijamo upite, poput content writinga, virtualnog asistenta i prevodilaca", pojašnjava Amina.

Poslodavci sve više uviđaju prednosti  saradnji sa freelancerima. U kompanijama često nema prostora za zapošljavanje novih ljudi, a sa druge strane ima previše posla. Freelanceri su upravo oni koji preuzimaju višak posla.

"U nedavnom razgovoru sa jednom klijenticom koja je pronašla freelancericu preko naše platforme, uvidjeli smo kako je važan baš taj objektivni ugao gledanja izvana kada je u pitanju vidljivost i brending kompanije. Također, nerijetko su upravo ovo pozicije gdje mali i srednji poduzetnici nemaju prostora za upošljavanjem osobe na puno radno vrijeme, a potrebno im je da pronađu nekoga s kim će "kliknuti", čiji im se portfolio dopadne i kome odgovaraju zadani budžet i rokovi. Sve ove stavke smo nastojali objediniti tako da poslodavci mogu da donesu informiranu odluku i to im se jako dopada, iskustva kažu da je pronalazak freelancera jedno ugodno korisničko iskustvo", kaže Amina.

Digitalni marketing i grafički dizajn najtraženiji

Na Beecreativu su najviše traženi poslovi iz oblasti digitalnog marketinga i grafičkog dizajna.

"Često je to jedna osoba koja obavlja oba ova posla, pa bismo rekli da su najčešći takvi angažmani koji uključuju dizajn i vođenje društvenih mreža. Ono gdje najmanje oglasa vidimo je fotografija, vjerovatno poučeni iskustvom da to moraju biti jako veliki honorari. Ali, bilo je tu angažmana za neke skromnije honorare kod osoba na početku karijere, gdje su rezultati bili i više nego odlični", istakla je.

Freelancer koji je pronašao klijenta na Beecreative platformi je i Selver Učanbarlić. On je osoba koja uživa da spaja kreativnost i strategijsko kanalisanje u vidu bilo kojeg proizvoda bila to fotografija, crtež, ilustracija ili arhitektonski objekat. Master iz oblasti arhitekture, specijalizaciju je završio u Njemačkoj, a za sebe voli reći da je kreativni strategist.

Selver Učanbarlić 

"Prvenstveno mislim da je BeeCreative platforma mnogo korisna i potrebna stvar, pogotovo za osobe koje ulaze u svijet freelancinga, zbog same činjenice da posao na platformi je većinom na lokalnom nivou. Ja sam imao priliku da surađujem sa MH Biseri, na poziciji produkt fotograf i zadovoljan sam.", kazao nam je Selver.

Na pitanje kako je biti freelancer u BiH kaže: "Iskreno rečeno, dvojako mi je mišljenje o tome. Sa jedne strane niski životni troškovi mi omogućavaju da živim lagodan život, te da za jedan part-time outsourcing posao mogu zaraditi sasvim dovoljno za mjesečne troškove. Sa druge strane, veliki problem mi predstavlja naš administrativni aparat te manjak digitalizacije. Za nešto što u Evropi možete završiti za 15 minuta, ovdje vam treba ponekad i 7 dana za istu stvar".

Porezna politika pogubna za freelancere

Porezna politika jedna je od najveći poteškoća sa kojom se susreću freelanceri u našoj zemlji.

"Problem je, za neke freelancere, činjenica da moraju po svakoj uplati odmah platiti porez umjesto da su rokovi fleksibilniji. Freelancerima u mnogome smeta nametanje obaveza, ali bez mogućnosti da ostvare prava koja proizilaze iz tih obaveza. To prvenstveno uključuje plaćanje 4% i nemogućnost ostvarivanja radnog staža na osnovu freelancanja tj. neriješen radno-pravni status. Freelancer koji aktivno radi svoj posao je u očima naše zakonske regulative nezaposleno lice, što po meni nema smisla. Potrebno je sistem digitalizirati i prilagoditi ga vremenu u kojem živimo", smatra Selver.

Pandemija povećala potrebu za freelancerima

Pandemija korona virusa povećala je potrebu sa freelancerima, ali sa druge strane mnogi su bili u teškoj situaciji upravo zbog neizvjesnosti.

"Beecreative i jeste nastao djelomično i kao odgovor na novonastalu situaciju. U velikoj mjeri, novonastala situacija je popularizirala rad od kuće, samoinicijativno učenje, prekvalifikaciju i freelancing kao način rada koji omogućava dodatnu zaradu ili pak potpunu orijentaciju isključivo na takav način rada. Potražnja se povećala naročito u periodima kada je poduzetnicima trebao boost u prodaji i vidljivosti, tako da su freelanceri tu imali posla kada je u pitanju dizajn, fotografija i marketing. Sve u svemu, evidentno je da ovakav način rada uzima sve više maha, ali je potrebno i zakonski regulisati okolnosti koje će omogućiti i uživanje benefita na osnovu legalno uplaćenih poreza i doprinosa", naglašava Amina.

Za freelancera Selvera početak pandemije nije bio jednostavan.

"Početak pandemije je bio mnogo strašan. Mnogi angažmani na kojima sam radio su bili ili otkazani ili prolongirani. U tome i leži najveći rizik freelancinga, sama neizvjesnost šta i na čemu raditi sljedeći mjesec. Naravno, kako najviše surađujem sa stranim tržištem poput Švicarske, Njemačke, Italije i Holandije, te zemlje su se brzo prilagodile novom načinu života, te iznjedrila mnoga nova zanima kao što su npr. Zoom moderator. Pandemija u BiH je donijela neku uvertiru u digitalizaciju sistema, mada mislim da se na tome treba raditi još više i kvalitetnije", kazao je freelancer.

Pandemija nije sprječila Beecretive da se nastavi razvijati i raditi na novim projektima.

"Beecreative namjerava ići samo naprijed i napredovati. U planu su i neki novi modaliteti rada, kao i proširivanje kategorija. U toku je #freelancesrijeda koju zahvaljujući podršci MarketMakers projekta i Švicarske agencije za razvoj i saradnju, implementiramo sa Freelancing.ba platformom, gdje nastojimo prezentovati perspektivu bavljenja freelancingom u BiH, sa korisnim savjetima i uključivanjem iskusnih freelancera iz branše. U cilju nam je olakšati muke freelancera na različitim frontovima: povezivanje sa klijentima, izrada portfolija, savjeti za rad uz podršku freelancing.ba platforme koja do sada to radi sjajno. Kada se mladi ljudi po prvi put susretnu sa tim da moraju pronaći sami klijenta, organizirati vrijeme, naplatiti posao, unapređivati portfolio i promovisati se, te sve vrijeme biti aktuelni na svim platformama na koje su prijavljeni, može doći do preopterećenja i eventualno odustajanja od takvog načina rada. Nastojimo da pomognemo u svim fazama i ohrabrimo mlade ljude na tom putu", istakla je Amina.

Freelancerima u BiH zasigurno nije jednostavno, ali raduje činjenica da postoje kanali poput Beecreativ platforme koji sui m podrška. Na evidenciji biroa za zapošljavanje skoro je 400.000 osoba, a pritom sve veći broj mladih odlazi "trbuhom za kruhom". Freelanceri su malo "svjetlo na kraju tunela za ostanak mladih" u BiH, a na vlastima je da im olakšaju namete i pomognu da ne budu dio statistike nezaposlenih u našoj zemlji.

E.O.
 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti