Novi problemi nakon ulaska Hrvatske u EU: Vozila sa nelegalnim LPG instalacijama bit će vraćena sa granice

21.11.2012. 18:29 / Izvor: eKapija.ba
Novi problemi nakon ulaska Hrvatske u EU: Vozila sa nelegalnim LPG instalacijama bit će vraćena sa granice

Ulaskom Hrvatske u EU automobili koji imaju nelegalno ugrađene plinske instalacije neće moći preći granicu Hrvatske, upozoreno je danas sa "Međunarodne LPG konferencije i izložbe zamalja CEFTA" koja se od 21. do 23. studenog/novembra održava u Sarajevu u organizaciji Regionalne LPG asocijacije za CEFTA zemlje.

(Josip Kelemen)

Josip Kelemen, predsjednik Regionalne LPG asocijacije za CEFTA zemlje, kaže da im je cilj informirati i upozoriti građane i privrednike u BiH o problemima koji ih mogu čekati kada pokušaju prijeći granicu sa takvim vozilom kako bi se izbjegli problemi kao što je zapljena vozila i visoke kazne.

Osim toga potrebno je animirati i državu da krene u donošenje kvalitetne legislative u oblasti LPG jer se u BiH primjenjuje zakonodavstvo iz perioda bivše Jugoslavije, koje nije više primjenjivo u okolnostima nastalim na evropskom kontinentu.

Trenutno u Republici Srpskoj postoji zakonski okvir koji reguliše ovu oblast, dok se u Federaciji on razlikuje se od kantona do kantona. Zbog svega ovoga, kažu stručnjacim ulaskom Hrvatske u EU, kada je riječ o ovoj oblasti, naša zemlja može očekivati probleme vezane sa prodajom, prevozom i uvozom plina, a privrednike problem sa ulaskom i izlaskom vozila koja prevoze specijalne i opasne terete kao što su plin i nafta.

Kelemen navodi da je jedan od ključnih problema u BiH nepostojanje legislative koja definira, prema europskim standardima, uvjete u kojima se mogu otvoriti ovlaštene servisi za ugradnju autoplina. "Država također mora spriječiti ilegalni uvoz uređaja koji nisu homologizirani, a čak i kada se uveze legalno problem je što vam ugrađuje čovjek koji nije ovlašten za te poslove", kaže naš sugovornik.

Ovdje je jasno, kaže, da država ne radi nadzor, a kako će to uraditi ako nema zakonsku regulativu koja je usklađena europskom. "Zbog toga se može reći da će BiH biti u pat poziciji nakon ulaska Hrvatske u EU", navodi on.

Adnan Pecar iz "Automotive center- Centra za vozila", stručne organizacije za obavljanje administrativnih i tehničkih poslova u oblasti certificiranja vozila u BiH, slaže se sa tim da je nepostojanje ovlaštenih servisa za ugradnju LPG instalacija najveći problem u ovoj priči, ali i inertnost nadležnog ministarstva za rješavanje ovog problema.

Kaže da je njihova firma 15 dana nakon početka uspostave nadzora certifikacije uputila zahtjev Ministarstvu prometa i komunikacija BiH da izvrši raspisivanje tendera za izbor ovlaštenih servisa za ugradnju, ali to do danas nije urađeno.

(Adnan Pecar)

"Na Ministarstvu prometa i komunikacija je da donese propise, raspiše tender i ovlasti servise za ugradnju LPG instalacija. Tek kada se to uradi nećemo više imati situacija u da se ti uređaji ugrađuju u nekim šupama pored puta nego će to raditi firme koje će morati ispuniti uvjete propisane na tenderu. Samo te firme će moći ugrađivati LPG instalacije i samo takva instalacija će se moći certificirati", kaže Pecar.

Ističe također da stručne institucije koje vrše nadzor kako procesa certifikacije i tehničkih pregleda imaju modele za rješavanje ove problematike, ali problem je što na njihove dopise koji upućuju Ministarstvu nema značajnih reakcija.

Fuad Klisura, direktor Instituta za privredni inžinjering iz Zenice, koji je stručna institucija za nadzor rada stanica tehničkih pregleda vozila u Federaciji, kaže da građani koji u automobilima imaju nelegalno ugrađene LPG instalacije moraju znati da će se ulaskom Hrvatske u EU mjere kontrole koje se tiču pregleda vozila pooštriti. Navodi i da u Federaciji postoji oko 550 000 registriranih vozila od čega je oko 40 posto benzinski motori. "Od tih 40 posto smatra se da je njih 30 posto sa ugrađenom plinskom instalacijom, ali neprijavljenom", navodi Klisura.

D. Kozina

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti