Objavljen javni poziv za sarajevsku zaobilaznicu: Ko može aplicirati za posao od 31 milion KM?

04.10.2011. 16:02 / Izvor: eKapija.ba
Objavljen javni poziv za sarajevsku zaobilaznicu: Ko može aplicirati za posao od 31 milion KM?

Izgradnja prvog lota sarajevske zaobilaznice, građevinskog projekta kojeg su od samog početka pratili problemi, uskoro bi trebala ući u završnu fazu. Direkcija cesta Federacije BiH objavila je tender za završetak radova na dionici od Jošanice do Butila čiju gradnju propala firma SCT nije privela kraju.

Javni poziv odnosi se na završetak donjeg stroja, kolovoza, drenažne radove, signalizaciju i opremu, rasvjetu i instalacije, potporne zidove i male objekte, ceste izvan trase i izgradnju vijadukta Oštrik.

"Novi tender za završetak preostalih radova na LOT-u 1 sarajevske obilaznice, uz saglasnost kreditora, tj. međunarodnih finansijskih institucija EBRD, EIB i OPEC FOND, raspisan je danas, a zatvara se 18.11. 2011. godine. Tender raspisan prema kriterijama kreditora, koje su prihvatile i državna i federalna vlada. Posao će, prema tim kriterijima, dobiti najpovoljniji ponuđač koji ispunjava sve propisane uvjete -tehničke, finansijske, reference i sl. Radovi koji su predmet ovog tendera koštat će oko 31 milion maraka", potvrdili su za eKapiju u Direkciji cesta Federacije BiH.

Kompanije koje budu aplicirale za ovaj konkurs moraju imati godišnji promet od 30 miliona eura, te posjedovati likvidna sredstava u iznosu od 10 miliona eura.

Osim finansijske sposobnosti, investitor od ponuđača traži i odgovarajuće reference. Prema javnom pozivu, ako u zadnjih pet godina niste imali najmanje tri realizirana ugovora, svaki u vrijednosti od najmanje 15 miliona eura, niste podoban kandidat za sarajevsku zaobilaznicu.

Kao uslov se također navodi i nabavka razlitičitih vrsta asfaltnih smjesa u količini 80.000 tona u jednoj godini. Kriterije po kojim se dodjeljuju ugovori na ovom projektu određuje Evropska banka za obnovu i razvoj, Evropska investicijska banka i OPEC fond, koji finansiraju radove.

Radovi bi trebali biti završeni za pet mjeseci, pa nas iz Cesta Federacije uvjeravaju da će novim asfaltom voziti najkasnije do šestog mjeseca naredne godine.

Podsjećamo, sarajevska zaobilaznica je dio koridora 5C, a duga je 17 kilometara. Izgradnja je podijeljena na tri LOT-a: od Jošanice do Butila, LOT dva je od Butila do Briješća i treća dionica je od Butila do Vlakova. Prva dionica duga 5,7 kilometara obuhvata izgradnju petlje, tri vijadukta, dva mosta te dva tunela Oštrik i Ožega.

Na gradilišu prvog lota sarajevske zaobilaznice trenutno se nalaze domaće kompanije, ŽGP i Hidrogradnja, koje su angažovane za obavljanje hitnih radova kako ne bi došlo do daljnjeg propadanja na betonskim konstrukcijama na petlji Butila i vijaduktu Oštrik.

Naime, nakon raskida ugovora sa slovenskom kompanijom SCT, koja je u međuvremenu pala u stečaj, objekti "Petlja" Butila i vijadukt "Oštrik" nisu završeni u potpunosti, a postavljena armatura i kablovi nisu bili zaštićeni te je kvalitet konstrukcije mogao biti ugrožen ako bi objekti dočekali zimu nezaštićeni.

Ugovor za drugi Lot sarajevske zaobilaznice potpisan je 2008. godine, no radove su stopirali problemi oko eksproprijacije zemljišta.

Odgovornost za treću dionicu Butila - Vlakovo - mostarsko raskršće prebačena je sa "Cesta" na "Autoceste" Mostar, preduzeće koje upravlja autocestama i brzim cestama.

N.Voloder

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti