Od 35.000 korisnika e-računa za struju, 40 posto čine pravna lica

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Od 35.000 korisnika e-računa za struju, 40 posto čine pravna lica

23.10.2020. 10:13 / Izvor: Akta.ba

Od 2015. godine, reforma elektroenergetskog sektora i otvaranje tržišta električne energije u BiH uzrokovali su brojne promjene na maloprodajnom tržištu električne energije. Istovremeno, promjena okruženja i informatizacija društva i procesa poslovanja najavile su ulazak JP Elektroprivreda BiH u digitalno doba, što je zahtjevalo promptnu reakciju i intenziviranje ulaganja u digitalizaciju procesa, kako bi se poboljšao status na tržištu i izgradio novi, moderan brend.

S druge strane, EPBiH kao društveno odgovorna kompanija je prepoznala svoju ulogu u doprinosu digitalizaciji cijele nacije te su realizirane mnogobrojne aktivnosti. S obzirom na broj kupaca, fizičkih i pravnih, i broj izdatih računa na mjesečnom nivou, kanali dostave i plaćanja su prepoznati kao primarni oblik komunikacije s kupcima u smislu otvaranja mogućnosti elektronskog poslovanja, rečeno je iz ove kompanije za portal Akta.ba.

"Nakon obimnih priprema u smislu tehničkih modifikacija te poštivanja zakonskih pozitivnih propisa i Općih uslova o isporuci i snabdijevanju električnom energijom, 10.04.2015. godine, na mail je dostavljen prvi račun za električnu energiju. Nakon godinu dana, bilo je registrirano tek nešto više od 1.000 korisnika usluge. Danas, EPBiH izdaje mjesečno skoro 35.000 računa sa konstantnim rastom, od čega je čak 40% kupaca iz kategorije pravnih lica", ističu iz Elektroprivrede.

POGODNOSTI KOJE NUDI E-RAČUN

Brojne su pogodnosti koje nudi e-račun, a korisnici najčešće navode kao najznačajniju rok plaćanja koji je produžen na 30 dana, u odnosu na 15 dana koliko je DPO za račune koji stižu na fizičku adresu. Inače, e-račun je potpuno identičan papirnom, dostava je brža i sigurnija, a elektronska arhiva osigurava trajnu dostupnost i minimizira rizik gubljenja računa, kašnjenja i sl. 

Račun se prima u realnom vremenu, odnosno odmah po očitanju i izradi računa i minimizira se rizik da račun, iz bilo koje razloga, ne bude isporuče, kao i rizik gubljenja računa jer isti ostaje trajno pohranjen u elektronskoj arhivi. Račun je moguće, po potrebi, štampati, ali se zbog očuvanja životne sredine i uštede papira, preporučuje pojednostavljeno i jeftinije plaćanje putem digitalnih servisa. 

Radi omogućavanja dodatnih pogodnosti korištenja usluge e-račun pravnim licima, osmišljena je i zbirna specifikacija za korisnike e-računa sa velikim brojem prijavljenih mjernih mjesta. 

"Naime, pravna lica koja se opredijele za uslugu e-račun, imaju mogućnost dobivanja posebne zbirne specifikacije pod nazivom Zbirni obračun za klasu kupca u .PDF formatu, koji sadrži pregled svih pojedinačnih e-računa i zbirni iznos za plaćanje. Također, kao prilog Zbirnog obračuna dostavlja se i Zbirni obračun za električnu energiju u .xls formatu, koji sadrži pregled svih mjernih mjesta sa pojedinačnim vrijednostima potrošnje na tim mjernim mjestima. Kupcima sa više aktivnih mjernih mjesta na kojima se radi mjesečno očitanje i obračun utrošene električne energije, za svako mjerno mjesto se dostavlja poseban račun za električnu energiju. Ponuđena usluga omogućava da jednostavan, pregledan, brži i jeftiniji poslovni proces, gdje bi računi za električnu energiju bili dostavljeni elektronskim putem, a plaćanje po Zbirnom obračunu bi bilo jednostavnije i preglednije. Ova pogodnost ubrzo je rezultirala sa preko 10.000 novih e-računa za pravna lica sa velikim brojem mjernih mjesta", navode iz EPBiH.

Govoreći o dodatnim pogodnostima za fizička lica, fokusirali su se na unaprjeđenja u segmentu naplate računa. Tako je, pored šalterske naplate, korisnicima e-računa omogućeno plaćanje računa bez provizije i u bankama. Naime, kako bi dodatno motivisali naše kupce na elektronsku dostavu i plaćanje računa, JP Elektroprivreda BiH je omogućila korisnicima e-računa plaćanje bez provizije putem usluga e-plaćanja u bankama: BBI – e-režije, Intesa Sanpaolo banka – e-plati, Raiffeisen bank – Režije na klik, Sberbank BH – ClickPay, Sparkasse bank - PLATI RAČUNe, UniCredit Bank - e-uplatnica i Ziraat bank - e-Računi.

Klijenti navedenih banaka mogu izvršiti besplatnu prijavu na uslugu putem mobilnog/internet bankarstva, a za registraciju je potreban samo broj računa za električnu energiju (referenca).

Nakon uspješne registracije, po izdavanju mjesečnog računa za električnu energiju, EPBiH banci šalje iznos sa posljednjeg računa te banka priprema gotovu uplatnicu i postavlja je na korisnički nalog internet ili mobilnog bankarstva.

"U slučaju potrebe za korekcijama uplatnog iznosa, korisnicima je ostavljena i ta mogućnost. Plaćanje odobrava kupac kada on to želi. EPBiH je preuzela na sebe plaćanje troškova provizije u ime kupca, tako da su ove transakcije besplatne za sve korisnike e-računa", kažu iz EPBiH.

Također, korisnicima e-računa je omogućena je i kartična naplata putem mobilne aplikacije HuHu, a uskoro očekujemo i početak primjene plaćanja putem OPA aplikacije. 

UŠTEDE NA ŠTAMPANJU I KOVERTIRANJU

Inače, Elektroprivreda BiH je prošle sedmice raspisala tender za nabavku usluga štampanja, kovertiranja i dostavu računa za električnu energiju vrijedan 5,5 miliona KM. Na pitanje kolike bi bile uštede samo na tim uslugama ukoliko bi si povećao broj korisnika e-računa, iz EPBiH procjenjuju da će ovi troškovi u budućnosti biti u silaznoj putanji. 

"S obzirom na evropske i svjetske trendove u digitalizaciji poslovnih procesa i komunikacije, sigurno je da će u budućnosti i u našoj zemlji papirna komunikacija biti maksimalno zamijenjena elektronskom. Ipak, nije realno za očekivati da će u BiH uskoro stići taj trenutak, tako da još uvijek moramo planirati troškove za štampu i dostavu, ali je evidentno da će ovi troškovi biti u silaznoj putanji", kazali su za naš portal. 

Napominju da je Elektroprivreda BiH započela svoj proces digitalne transformacije i u tom smislu, mnoge aktivnosti i unaprjeđenja se reflektuju i na korisnike usluga. Ipak, ovaj vid poslovanja nikada neće biti obavezujući već će postojati kao dodatna pogodnost i olakšica, što svakako ide u prilogu korisnicima koji ipak preferiraju plaćanje putem šaltera.

Tako je npr., u toku realizacija projekta reforme sistema naplate računa za električnu energiju koja podrazumijeva postepenu obustavu gotovinskog plaćanja na šalterima Elektrodistribucije, s ciljem potpune obustave u narednom periodu.

"Ipak, vodeći računa o kupcima koji još uvijek nisu spremni za elektronsku komunikaciju i plaćanja, u svim mjestima gdje će rad naplatnih šaltera obustavljen, obezbijedili smo plaćanje bez provizije u lokalnim poslovnicama BH Pošte. Troškove provizije plaćanja u BH Pošti,  umjesto kupaca preuzima Elektroprivreda BiH, čime pruža zaštitu kupcima koji nisu u mogućnosti pristupiti elektronskoj naplati. Uvijek ćemo imati razumijevanja za sve preferencije naših kupaca i omogućiti i dostavu i plaćanje na način na koji oni žele. Ipak, to nam ne smije biti izgovor da zanemarimo našu društvenu odgovornost da budemo pokretači promjena za onaj dio naših kupaca koji prate moderne trendove", ističu. 

Kada je riječ o daljim planovima u procesu digitalizacije, iz ove kompanije poručuju da nastavljaju aktivnosti na digitalizaciji naplate, a u narednom periodu je planirano da se ulože znatni napori u segmentu elektronske komunikacije.

"U skladu sa zakonskim okvirima i tehničkim mogućnostima svi uključenih strana, nastojaćemo omogućiti primjenu digitalnog potpisa, opciju elektronskog apliciranja i preuzimanja dokumenata i sl.  Otvoreni smo za sve mogućnosti koje doprinose masovnoj digitalizaciji, i nadamo se da će naši kupci prepoznati značaj iste i pomoći da zajednički doprinesemo progresivnim promjenama", zaključeno je.

S.B.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti