Online platforma Zorya uvezat će male proizvođače autohtonih bh. proizvoda

11.12.2017. 10:25 / Izvor: Akta.ba

Platforma će biti pokrenuta uz pomoć nagrade Social Impact Award koju su Edina i Nadira nedavno osvojile, a uz podršku Fondacije Dokukino.

Tržište BiH će uskoro dobiti prvu online platformu sa jedinstvenim registrom lokalnih proizvođača domaćih proizvoda.

Ideja je ovo dvije mlade studentice, Edine Hadžić i Nadire Berbić, koje su osmislile Zoryu – startup, koji na jednom mjestu okuplja male proizvođače autohtonih bh. proizvoda.

Za Akta.ba su govorile kako su došle na jednu ovakvu ideju i kada će njihov projekt biti dostupan javnosti.

"Naš startup je jedinstven na tržištu. Za cilj ima da poveže male proizvođače autohtonih bh. proizvoda sa krajnjim kupcima koji se nalaze u urbanim sredinama, i koji imaju poteškoće da dođu do nekomercijalnih proizvoda koji su sigurni za njih i njihovu djecu. Poslovanjem i ovom idejom želimo pružiti priliku lokalnim proizvođačima da povećaju svoje prihode, osobito nezaposlenim ženama, ali i našim kupcima omogućiti da na jednostavan način dođu do kvalitetnih, domaćih i sigurnih proizvoda", kaže Hadžić.

Kroz njihov startup svi lokalni proizvođači će imati priliku povećati svoje prihode i doći do krajnjeg kupca putem online platforme koju će uskoro pokrenuti.

Platforma će biti pokrenuta uz pomoć nagrade Social Impact Award koju su nedavno osvojile uz podršku Fondacije Dokukino.

Dodatna vrijednost kreiranja platforme, jesu prvi koraci u kreiranju jedinstvenog registra lokalnih proizvođača domaćih proizvoda u BiH, koji trenutno u našoj zemlji ne postoji.

Za sami početak, uvezale su proizvođače  džemova, sokova, meda (livadski, bagremov i šumski) i livadskih čajeva, ali kažu da kako se mreža proizvođača bude širila, tako će se širiti i njihov asortiman proizvoda.

Dugoročni plan je da svojim partnerima pruže dodatnu edukaciju, osnaživanje, plasman ali i zaradu.

"Smatramo da u BiH nedostaje proizvoda koji imaju dodatnu vrijednost, koji sa sobom nose odlike bh. tradicije i pružaju najbolje iz netaknutih dijelova prirode. Velike količine voća, povrća i ljekovitih biljaka se izvoze u obliku sirovine, propušta se prilika za povećanjem vrijednosti tih sirovina i mi želimo direktno da utičemo na tu pojavu u našoj državi", kaže Hadžić.

Sve je počelo tako, pojašnjavaju one, jer je Nadira, koja je magistrica prehrambene tehnologije, željela pokrenuti vlastitu proizvodnju džemova i prirodnih sokova sa svojom majkom, a Edina magistrica produkt dizajna je oduvijek željela domaćim proizvodima pružiti vizuelni izgled kakav zaslužuju. Udruživši svoje snage nastao je i njihov startup Zorya.

Osim toga, govore one, ambicija da unaprijede zajednicu u kojoj žive ih je još jače spojila u realizaciji ideje koja može imati veliki uticaj na veliki broj ljudi, posebno u ruralnim i često zapostavljenim sredinama.

"Upravo zbog toga i mogućnosti da postignemo mnogo više djelujući kao tim i uključujući više ljudi, odlučile smo udružiti znanja i vještine te pokrenuti vlastiti biznis kroz startup", kaže Berbić.

Njihov startup prošao je i Mozaikov inkubator inovacija, koji ih je podržao sa 3.000 KM podrške kroz program M-zone.

"Kroz M-zonu smo stekle neophodno znanje o društvenom biznisu, liderstvu i ostalim oblastima neophodnim za vođenje društvenog biznisa. Osim finansijskih sredstava, imamo konstantnu podršku naših mentora što nam puno znači. Sa njima radimo na razvoju svih dijelova poslovne ideje, od istraživanja tržišta i potreba kupaca do poboljšanja prodaje i distribucije proizvoda", kaže Berbić.

Uskoro će se takmičiti u novom krugu M-zone za dodatna finansijska sredstva, neophodna za razvoj prototipa proizvoda.

Trenutno je objavljen javni poziv namjenjen potencijalnim kooperatntima u kojem pozivaju sve osobe koje se bave proizvodnjom domaćih proizvoda da im se jave kao bi im omogućili bolju poziciju na tržištu ali i stvorili jaku mrežu proizvođača bh. proizvoda.

Zorya trenutno radi i na istraživanju tržišta.

"Na ovaj način želimo da okupimo online zajednicu oko zajedničkog cilja, a to je pomoć malim proizvođačima. U duhu projekta, naš cilj je napraviti online zajednicu oko brenda i ove ideje. Hoćemo da podjelimo našu misiju sa budućim kupcima i time ponudimo dodatnu vrijednost proizvodu", kaže Hadžić.

Nadaju se da će se njihovi kupci identifikovati sa projektom te će željeti biti dio njihove platforme i onoga što im ona može ponuditi.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti