Osamnaest kompanija iz BiH na sajmu Fruit Logistica u Berlinu

31.01.2014. 15:52 / Izvor: eKapija.ba
Osamnaest kompanija iz BiH na sajmu Fruit Logistica u Berlinu

U delegaciji BiH, pored organizatora, su predstavnici 18 bh. kompanija od kojih će dvije, Maočanka Commerce iz Brčkog i Voćni rasadnik iz Srebrenika, u okviru SIPPO paviljona predstavljati našu zemlju kao izlagači.

U organizaciji Vanjskotrgovinske komore BiH, Švicarskog programa za promociju uvoza u EU i Švicarsku (SIPPO) i USAID/Sida FARMA projekta, delegacija bh. poljoprivrednika posjetiće i ove godine sajam Fruit Logistica, najznačajniji međunarodni sajam u sektoru svježeg voća i povrća, koji će se održati od 05. do 07. februara 2014. godine u Berlinu. U delegaciji Bosne i Hercegovine, pored organizatora, su predstavnici 18 bh. kompanija od kojih će dvije, Maočanka Commerce iz Brčkog i Voćni rasadnik iz Srebrenika, u okviru SIPPO paviljona predstavljati Bosnu i Hercegovinu kao izlagači.

Dan prije otvaranja sajma za bh. delegaciju će biti organizovana i poslovna posjeta veletržnici u Berlinu, a planirano je i održavanje seminara u organizaciji SIPPO-a na temu pripreme bh. izlagača i posjetilaca za adekvatnu promociju njihovog proizvodnog programa na sajmu. U okviru organizacije posjete ovom sajmu, realizirana je i radionica u Sarajevu, a odštampan je i katalog za sektor voća i povrća u Bosni i Hercegovini, sa informacijama o 35 vodećih izvoznika. Katalog je rađen na engleskom i njemačkom jeziku.

Prema programu posjete bh.delegacije sajmu u Berlinu, planirano je da domaće kompanije posjete i sajam Fresh Conex na kojem se izlaže oprema za pakiranje i etiketiranje voća i povrća. Također, bh.posjetioci će imati priliku održati sastanke sa izlagačima na štandu SIPPO-a na sajmu, ali i posjetiti niz drugih izlagača na sajmu u skladu sa njihovom djelatnosti (uvoznike voća i povrća, distributere i veletrgovce).

Inače, prema analizama koje su zajednički pripremili USAID/Sida FARMA projekat i Vanjskotrgovinska komora BiH, u 2013. godini iz Bosne i Hercegovine je izvezeno voća i povrća u vrijednosti od 100 miliona KM. Njemačka je, nakon Hrvatske, drugo najznačajnije izvozno tržište za BiH, sa ostvarenim izvozom od preko 17,5 miliona KM. Pri tome imamo pozitivan vanjskotrgotrgovinski bilans, jer smo uvezli nešto preko 4 miliona KM. Pozitivan odnos imamo i sa Austrijom, u koju smo izvezli 7,5 miliona KM, uz uvoz od 5,5 miliona KM.

Najprodavaniji proizvodi na tržištima zapadne Evrope su jagodasto voće, svježe šljive, gljive i krastavci kornišoni. Apsolutni lider u izvozu je smrznuto jagodasto voće, koje samo nosi 27% ukupnog izvoza. Na drugom mjestu su svježe šljive i trešnje (10%), a zatim slijede suhe gljive (5%), konzervirane mješavine povrća (5%), te svježe jabuke i kruške (5%). Kada je u pitanju uvoz dominiraju svježi agrumi – narandže, limun, klementine (14%), banane (12%), prerađeno povrće – krompir i masline (8%), te svježi krompir i orašasti plodovi sa po 6%.

"Ovom posjetom naše kompanije žele doći do novih kupaca i informisati se o tržišnim trendovima u sektoru", navode iz VTKBiH.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti