Vijesti

Osnivanje JKP Saobraćaj i komunikacije Tuzla: Od proljeća parking-satovi, a zeleni val će se raditi po fazama

08.01.2009. 13:53 / Izvor: Tuzlanski list

Općinsko vijeće Tuzla donijelo je odluku o formiranju Javnog komunalnog preduzeća Saobraćaj i komunikacije, koje će biti u funkciji regulisanja prometa putem jedinstvenog softverskog upravljačkog centra.

Projekt podrazumijeva automatizaciju parking prostora, uvođenje zelenog vala, zatim videonadzor na raskrsnicama, kao i upravljanje bežičnim Internetom.

Početkom februara 2009. godine očekuje se isporuka automatizirane parking opreme koja će se instalirati na postojećim parkinzima u gradu. Naime, Općina Tuzla je raspisala tender za nabavku parking satova na kojem je za najpovoljnijeg ponuđača izabrana firma Megamont. Vrijednost ovog projekta iznosi oko 500.000 KM.

"Aparati će se na postojećim parkinzima najvjerovatnije ugraditi do aprila i od tada će važiti potpuno novi sistem naplate parking usluga. Ono što također slijedi jeste edukacija dijela uposlenika ODB-a koji sada ove usluge naplaćuju klasičnim putem, kao i samih građana, putem lokalnih medija, kako ne bi došlo do konfuzije prilikom korištenja automatizirane opreme, jer se ipak radi o nečemu što će se po prvi put vidjeti u našem gradu", kazao je Aid Berbić, zamjenik šefa Službe za komunalne poslove Općine Tuzla.

Na lokacijama preko puta bivše "Lesnine" i na parkiralištu gdje je nekada bila prigradska autobuska stanica postavit će se naplatne rampe.

Tokom januara, ova služba će pripremiti i Općinskom vijeću ponuditi i pravilnik o načinu korištenja naplate parking mjesta. Tek tada će se znati cijena korištenja usluga parkiranja.

Planirano je da JKP Saobraćaj i komunikacije, za koje još uvijek nije izabrano upravno tijelo, od prihoda naplate parking usluga 2010. godine otpočne izgradnju na proširenju parking mjesta etapnim natkrivanjem rijeke Jale, počev od firme Interauto pa do Šaćirovog mosta.

Općina Tuzla je raspisala i tender za izradu idejnog projekta zelenog vala, na osnovu konsultacija sa stručnjacima iz grada Rijeke, u kojem već duže vrijeme uspješno djeluje gradsko preduzeće za regulisanje prometa, ukazano je na neke osnovne nedorečenosti izabranog projekta.

"Rijeka je grad koji je, što se tiče regije, najdalje odmakao kada je u pitanju automatsko upravljanje saobraćajem. Na osnovu vlastitog iskustva sugerirali su nam kako pristupiti projektu uvođenja zelenog vala. Najvjerovatnije će se raditi prvo jedna, a zatim druga saobraćajnica, jer se i u Rijeci pokazalo da je izgradnja zelenog vala po fazama znatno jeftinija", dodao je Berbić.

Kako je najavljeno, u toku naredne godine će se postaviti i videonadzor na najfrekventnijim lokacijama, sa kamerama koje će se moći okretati u luku od 360 stepeni. Planirano je da upravljačka soba za nadzor prometa u gradu bude locirana u objektu "Pašagine vile".

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti