Ozvaničeno probijanje tunela Vijenac

01.03.2013. 11:26 / Izvor: Fena
Ozvaničeno probijanje tunela Vijenac
OTVORI GALERIJU

Probijena je jedna, tzv. lijeva cijev tunela, a u drugoj je preostalo još oko 300 metara, što bi trebalo biti prokopano za 20-ak dana, čime će biti završena prva faza gradnje.

Kao što je i obećala Uprava JP Autoceste FBiH, na Dan nezavisnosti završila je proboj tunela Vijenac, odnosno spajanje tunela kompletnom dužinom u okviru prve faze radova.  

Probijena je jedna, tzv. lijeva cijev tunela, a u drugoj je preostalo još oko 300 metara, što bi trebalo biti prokopano za 20-ak dana, čime će biti završena prva faza gradnje.           

Tunel Vijenac, dužine skoro tri kilometra je najduži tunel u Bosni i Hercegovini i bit će jedan od najmodernijih i najopremljenijih tunela u regionu, a ujedno i predstavlja jedan od trenutno najzahtjevnijih objekata na Koridoru Vc.

Ukupna vrijednost radova na tunelu Vijenac iznosi oko 120 milona KM.

JP Autoceste FBiH su prije sedam mjeseci angažman na izgradnji tunela Vijenac povjerile bh. kompanijama, koje su ranije bile angažirane kao podizvođači. Podsjećanja radi, Uprava JP Autoceste je 45 dana nakon proglašavanja stečajnog postupka nad ranijim izvođačem radova (Primorje d.d. Slovenija) naplatila bankarsku garanciju i isplatila dugovanja svim kompanijama koje su bile angažovane kao podizvođači u ukupnom iznosu od 11 miliona KM. Domaće kompanije su tada dobile priliku da nastave radove i kako je istakao direktor JP Autocesta Ensad Karić, to se pokazalo kao pravi potez. Naše kompanije su u potpunosti opravdale povjerenje koje nikada nije ni trebalo biti upitno.

Na probijanju tunela radio je bh. konzorcij kojeg čine kompanije: Euroasfalt d.o.o. Sarajevo - kao lider konzorcija, Hidrogradnja d.d. Sarajevo, ŽGP d.d. Sarajevo, Entea d.o.o. Sarajevo i Butmir d.o.o. Sarajevo. Angažovano je oko 350 radnika koji su radili u tri smjene.

Prisutnima su se pored direktora JP Autoceste d.o.o. Mostar Ensada Karića obratili i Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić, kao i direktor Euroasfalta Hamed Ramić u ime konzorcija bh kompanija.

Svečanosti su takođe prisustvovali zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH, ministar  vanjskih poslova BiH Zlatko Lagumdžija, koji je i guverner u ime BiH pri Evropskoj banci za obnovu i razvoj, ministar komunikacija i transporta Damir Hadžić, Premijer Zeničko–dobojskog kantona Fikret Plevljak. Svečanosti su prisustvovali i predstavnici Evropske banke za obnovu i razvoj, finansijeri projekta, te druge zvanice.

 

Najzahtjevniji građevinski objekt

Radi se o trenutno najzahtjevnijem građevinskom objektu na autoputu na Koridoru 5-C i najvećem tunelu koji je jedna bh. firma ikada prokopala. Iskop tunela vrši se po tzv. austrijskoj metodi, a na gradilištu je angažirano više od 300 radnika u tri smjene. Tunel će biti opremljen najsavremenijom opremom, a put između Sarajeva i Zenice skratit će za šest kilometra. Vrijednost ugovora za prvu fazu radova je 18 miliona eura. Ukupna dužina tunela iznosi skoro tri kilometra, a očekuje se da prvi automobili prođu kroz njega na proljeće 2014.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti