Partnerstvo zbog potrošača je budućnost retaila

13.04.2018. 14:10 / Izvor: Akta.ba
Partnerstvo zbog potrošača je budućnost retaila

"Veliki pregled stanja i izazova FMCG-a u BiH i regionu" naziv je panela koji je jučer održan.

Kupac je kralj u tradicionalnom i digitalnom retailu, a u budućnost zaposlenika se mora ulagati, samo je jedna od poruka sa jučerašnjeg panela "State of the FMCG" ili "Veliki pregled stanja i izazova FMCG-a u BiH i regionu" održanom  u okviru FMCG Summita.

Govornici panela biti su najveća imena FMCG industrije u BiH i regionu, Damir Šlosel (dm drogerie markt), Petar Ćorluka (Violeta), Ermin Šabanović (Henkel), Edin Ibrahimović (Bingo Tuzla). 

Naglasak diskusije je bio na izazovima poslovanja u BiH, širenja na inostrana tržišta, koje su najbolje međunarodne prakse i kamo treba FMCG u BiH da se razvija, gdje smo i kako dalje, da bi uspjeli iskoristiti sve promjene o kojima je bilo riječ na FMCG Summitu… 

Govoreći o trendovima koje ove kompanije trenutno provode i koje su to specifične strategije kada je u pitanju bh. tržište Petar Ćorluka kazao je da je BiH u svemu specifična.

"Teško je nešto kopirati u Bosni i Hercegovini, ili Bosnu i Hercegovinu kopirati u nečemu. Ovdje je sve posebno, ali ipak trendove moramo pratiti, jer ako zaostanemo za konkurencijom, onda nas neće biti", kazao je on.

Na pitanje s kojim se izazovima Bingo susreće na tržištu, Ibrahimić je istakao migracijski problem.

"Odlazak kvalitetne radne snage je trenutno naš najveći problem. Na osnovu ankete koju smo radili 97 posto uposlenika planira odlazak u inostranstvo i to je ono što će nam u narednom periodu biti najveći izazov", kazao je on, dodajući da se migracijski ciklus mora zaustaviti.

Po riječima Ermina Šabanovića, kompanija Henkel se ne prilagođava lokalnim tržištima, ali ono što je istina jeste da u BiH uvijek postoje određene specifičnosti.

"Strategiju poslovanja usmjeravamo prema konzistentnosti koja čak i kada ne ide na ruku, dobija na svojoj težini", naglasio je Šabanović.

STRATEGIJE RAZVOJA

Gledajući prošlu godinu, strategije koje trenutno razvija kompanija dm je cjenovna strategija.

"Naša kompanija provodi stalne analize i istraživanja. Ono što nas ohrabruje jeste da kod kupaca cijena više nije prioritetna kod procesa odlučivanja, već širina asortimana, kvaliteta i ugođaj pri kupnji", kazao je direktor Damir Šlosel.

Kada je riječ o kompaniji Bingo, planiraju zadržati lidersku poziciju, unapređenje internog ambijenta i zdrav ekonomski rast.

“Nekad je cijena bila prednost, sad je imperativ i ne drži više diferencijaciju", navodi Ibrahimović.

BUDUĆNOST RETAILA

Ko će najviše uticati na budućnosti retaila, trgovci, dobavljači ili proizvođači kod koga će biti “palica” u narednim godina, panelisti su složni da je to teško predvidjeti.

"U ovom lancu retaila ja bih dodao još jedan faktor, a to su kupci", istakao je Šlosel jer sve što rade trgovci, dobavljači ili proizvođači je potređeno kupcu.

Ćorluka također smatra da se potrebama potrošača trebaju svi prilagođavati i treba učiti od najboljih i najuspješnijih.

"U BiH ima vrlo dobrih stručnjaka i sposobnih ljudi kojima treba dati priliku. Naši ljudi imaju znanje i energiju za uspjeh na bilo kojem tržištu", istakao je Ćorluka.

Ibrahimović pak smatra da je ključ uspjeha partnerstvo svih faktora u ovom lancu i da se samo takvim pristupom može ostvariti nova vrijednost ovog sektora i bolju uslugu svima.

"Priča o budućnosti retaila je priča kvalitetne i stabilne saradnje u lancu proizvođač, distributer, trgovac", naglasio je on.

Prema mišljenju Šabanovića, moć jeste u rukama retailera, ali vrlo često nemaju specifična znanja čemu posebno treba posvetiti pažnju.

"Jedino na sinhronizavani pristup možemo osigurati siguran put u budućnosti", mišljenja je on.

DIGITAL U RETAILU

Kako vidite digitalizaciju na FMCG tržištu , da li je došla i u kom obliku Ćorluka smatra da je došla, ali da nije prisutna kao na drugim tržištima, te da se neće razvijati tako brzo

"Naš veliki problem što stanovništvo u BiH stari posvećeno je tradicionalnoj potrošnji. Budući da se tržište razvija prema potrebama kupaca, treba mijenjati sistem obrazovanja i posvetiti se dualnom obrazovanju", istakao je on.

Koliko je digital u realnom vremenu prisutan retailu, Ibrahimović smatra da on još dugo neće zaživjeti na bh. tržištu upravo zbog navika stanovništva.

"Digitalizacija u kontekstu optimizacije poslovanje je tu, ali u kada je u pitanju retail moramo imati na umu da smo mi tradicionalno tržište i da u digitalnoj kupovini nedostaje ugođaj kupovine", dodao je on.

S druge strane, Šabanović ne smatra da je digitalizacija tako daleko, već da je tu, navodeći primjer loyalty kartica. "Zahvaljujući njima, retaileri mogu znati više o potrošačima više od njih samih. Na raspolaganju su razni alati kojima se preko noći može sve promijeniti", istakao je on.

BIH, REGIJA I SVIJET​

Koliko je teško da jedan bh. proizvođač izađe na drugo tržište, Ćorluka smatra da je prije svega potreban uspjeh na domaćem tržištu. "Treba ići korak po korak. Uz malo sreće, hrabrosti, odvažnosti, ući u rizik i podsticati kreativnosti kod ljudi ljudi koji osmišljavaju nove proizvode i nova tržišta. Dakle, ne biti sebičan i bez rizika sigurno nećete uspjeti", poručio je direktor Violete.

Po riječima Šabanovića, za malu ekonomija kao što je bosanskohercegovačka, izvoz je jedino rješenje. "Ako ne budemo izvozno orjentisani, nemamo nikakvu budućnost i na to se moramo  orjentisati", poručio je on.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti