PKKS i BH Konzorcij uputili zahtjev Vladi FBiH: Hitno reagovati na rješavanju problema vezanih za izgradnju dionice Bilješevo-Kakanj

16.12.2009. 15:34 / Izvor: eKapija.ba
PKKS i BH Konzorcij uputili zahtjev Vladi FBiH: Hitno reagovati na rješavanju problema vezanih za izgradnju dionice Bilješevo-Kakanj

Zabrinuta izuzetno teškom i složenom situacijom u građevinskom sektoru, Privredna komora Kantona Sarajevo uputila je 16.12.2009. godine zahtjev Vladi FBiH da hitno reaguje na rješavanju nedavno pokrenutih pitanja vezanih za izgradnju dionice autoputa na koridoru Vc (Bilješevo-Kakanj), saopćeno je iz PKKS.

Privredna komora Kantona Sarajevo, članovi BH Konzorcija za izvođenje radova na koridoru Vc- dionica autoputa Bilješevo – Kakanj, u sastavu GP Put, Euroasfalt, ŽGP, Hidrogradnja, Grude Putovi i Asfaltgradnja, i najodgovorniji u Sindikatu FBiH, utvrdili su stavove vezane za otvaranje ponude za izgradnju navedene dionice. Zajednički stav je da je Konzorcij, u sastavu Vijadukt (HR) i Hering (Široki Brijeg), koji je predkvalifikovan kao Hrvatski Konzorcij, ponudio cijenu u iznosu od 43.197.000,00 EUR-a, a BH Konzorcij najnižu moguću cijenu od 46.897.000,00 EUR-a, ispod koje nije moguće izgraditi pomenutu dionicu autoputa.

Također, ocijenjeno je da nisu poštovani domaći propisi kada je u pitanju izvođenje građevinskih radova na izgradnji autoceste, a to je da izvođači tih radova imaju certifikat o izvođenju radova u BiH, (Zakon koji to reguliše je u međuvremenu, od dana predkvalifikacije do dana podnošenja ponude, stupio na snagu i mora se poštivati), zatim da trebaju imati vlastite kamenolome, betonare i asfaltne baze u krugu od 100 kilometara od mjesta izvođenja radova.

Predloženo je da se sve kompanije, bilo da su samostalne ili u Konzorciju, koje su podnijele ponudu bez validnog dokaza da ispunjavaju zakonske uslove (Certifikat) ili uslove iz tendera (posjedovanje traženih resursa) odbace, te da Vlada Federacije BiH formira neutralnu stručnu komisiju, radi utvrđivanja realne cijene izvođenja radova na ovoj dionici.

U građevinskom sektoru Fedracije BiH zaposleno je oko 25.000 radnika, uključujući i proizvođače građevinskog materijala i u gradnji ovog dijela autoputa BH građevinska operativa vidi svoju šansu za oporavak od krize. Time oni stiču i potrebne reference za nove nastupe.

Radove na ovoj dionici autoputa finansira Evropska investicijska banka, preko Direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Federacije BiH. Te kredite će vraćati bh. građani, pa je sasvim opravdano da nadležni državni organi treba da putem raznih olakšica stvaraju povoljnije uvjete domaćoj privredi, kao što to rade susjedne i druge zemlje. Ako domaće kompanije ostanu bez posla to će se negativno odraziti i na plaće, standard, budžete, socijalna davanja, povećan broj nezaposlenih i dr., ovo tim prije, što imamo uvjeravanje da je cijena koju je ponudio BH Konzorcij minimalna, a da je sve ispod toga damping.

Privredna komora Kantona Sarajevo i BH Konzorcij očekuju konkretnu pomoć i podršku Premijera Federacije BiH i resornih ministara u realizaciji navedenih stavova i prijedloga.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti