Plinove iz automobila u BiH niko ne provjerava, jak lobi dopustio liberalizaciju otrova

26.08.2009. 15:17 / Izvor: Večernji List
Plinove iz automobila u BiH niko ne provjerava, jak lobi dopustio liberalizaciju otrova

Plinovi iz ispušnih cijevi na motornim vozilima nisu problem samo za bosanskohercegovačka sela i gradove, nego sve više postaju problem Evrope.

Ekološka udruženja su istakla kako je jaki lobiji automobilske industrije, ne mareći za zdravlje ljudi i zagađivanje okoliša, uspjeli proturiti takve norme koje će za nekoliko godina zračni omotač Zemlje učiniti preopasnim za život ljudi.

"Automobilska industrija je uspjela spriječiti uvođenje normi za ograničenje emisije ugljičnog dioksida, dobila je sve što je htjela i opet se nalazi u krizi", rekao je Jeroen Verhoeven iz udruženja Friends for Eather. Njihovo udruženje najviše ljuti što spretnim lobiranjem autombilska industrija učinkovito sprječava odluke kao što je ograničavanje emisije ugljičnog dioksida. Ljute se i zbog toga što se samo desetina sredstava za promet izdvaja za javni promet. Najveći dio novca, čak 55 posto, odlazi na nove autoceste i druge ceste, što opet dovodi do povećanja broja zagađivača.

Godinama i u BiH stižu automobili koje možemo nazvati evropskim otpadom. Pored ugrožavanja sigurnosti u saobraćaju, stari automobili značajno učestvuju u zagađenju zraka. Uz termoelektrane, vozila postaju jedan od vodećih zagađivača zraka. Nije ni čudo ako znamo da su ispušni plinovi karburatorskih i dizel-motora sastavljeni od preko 200 hemijskih spojeva od kojih su najotrovniji ugljični oksidi, azotni oksidi i ugljikovodici. U mnogim gradskim sredinama automobili učestvuju, od ukupnih zagađivača zraka, kao natpolovičan onečišćivač.

Iako su propisi vezani sa zaštitom okoliša u FBiH na evropskom nivou, nažalost, to se ne primjenjuje.

"Problem je što u tehničkim centrima, gdje se vrši tehnički pregled vozila, ima mnogo propusta. Papiri se dobiju svakako. Posebno se slabo provjeravaju ispušni plinovi. Kod nas vozilo, po zakonu, u zrak se ne smije izbacivati više od jedan posto ugljičnog monoksida. I kod starih autombila može se podesiti da emisija plinova bude u manjoj mjeri. Kod nas to rijetko ko provjerava", kaže Mustafa Ajanović, šef tehničkog pregleda u BIHAMK-u.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti