Vijesti

Predstavljamo: PRONEON-M d.o.o. Sarajevo - Dugogodišnje iskustvo u izradi svijetlećih reklama i vizuelnih komunikacija

01.03.2010. 14:49 / Izvor: eKapija.ba

Bilo da se vozite automobilom ili uživate u popodnevnoj šetnji, ne možete a da ne primijetite brojne svijetleće reklame koje se nalaze na objektima gotovo svih ozbiljnih kompanija. Da li se, kada prolazite pored zgrade Oslobođenja ili Volksbanke, zapitate kako su napravljene i ko je napravio sve te svijetleće reklame? Sve one su vještih ruku djelo našeg sagovornika Branka Milojevića, vlasnika kompanije PRONEON-M d.o.o. Sarajevo.

Nakon nekoliko godina saradnje i zastupništva istorodne firme iz Slovenije za BiH, Milojević 2001. godine odlučuje da osnuje vlastitu firmu za izradu svih vrsta vizuelnih komunikacija. Tu spadaju svjetleće reklame, panoi, usmjerivači, te unutrašnje obilježavanje prostora u materijalima koji izrađuju arhitekti, a poseban segment poslovanja ove kompanije čine jarboli i zastave.

Prema Milojevićevim riječima, sve se radi na način da firme koje im se obrate mogu dobiti kompletnu uslugu, pa čak i gotove projekte.

"Radimo i projektovanje takvih stvari, tako što dobijemo zgradu koju treba samo iznutra osmisliti. Na osnovu idejnog rješenja, mi dajemo kompletan projekat i isti dovršavamo. Na taj način smo u BiH, pa i van BiH napravili dosta referentnog posla sa veoma jakim firmama koje su zadovoljne našim radom i sa kojima nastavljamo saradnju", priča Milojević, te dodaje da sa velikim brojem firmi imaju sklopljene ugovore o poslovno-tehničkoj saradnji.

Jedan od kapitalnih projekata na kojima je ova kompanija radila vizuelnu komunikaciju je Sarajevski aerodrom. Kako kaže Milojević, u to vrijeme, 2000. godine, u BiH nije bilo proizvođača koji su to mogli odraditi, te su posao priveli kraju uz pomoć slovenačkih kompanija. Također, ističu se zgrade kompanija Dallas, Oslobođenje, Volksbanke, a nedavno je sklopljen ugovor i sa Energopetrolom.

"Mi uglavnom u naše proizvode ugrađujemo dijelove sa A liste, odnonso aluminijski lim i pleksi staklo koje se radi sa UV i PH zaštitom, te folije na koje proizvođač daje sedmogodišnju garanciju", pojašnjava Milojević.

Međutim, najvažniji dio reklame je elektroinstalacija. Prema Milijevićevim riječima, radi se sa nekoliko vrsta osvjetljenja. Tu su klasično osvjetljenje sa sa fluor cijevima, te vučeni neon, a kako nam je Milojević pojasnio, on se oblikuje prema obliku slova. Taj neon se savija u kalupu za slovom, a potom se puni bojom od koje će zavisiti budući izgled reklame. Treća i najnovija elektroinstalacija, odnosno osvjetljenje su led diode. One su prisutne na ovom tržištu već nekoliko godina ali zbog svoje cijene jako sporo ulaze u upotrebu.

"Ljudi nisu upoznati. Kod nabavke i investiranja one su skupe, ali dugoročno gledano one su jeftine. Prednost led dioda je i mala potrošnja električne energije koja u odnosu na klasične sijalice iznosi 70 posto. Što je najvažnije, osvjetljenje je veoma dobro i može se osvijetliti svaki ugao na nekom slovu ili bilo kojoj vrsti svjetleće reklame, tako da je disperzija svjetla unutar same reklame veoma kvalitetna. Led diode sve više i više ulaze i u rasvjetu objekata naročito u ugostiteljstvu", pojašnjava Milojević.

Kada su u pitanju ne svijetleći panoi, oni se, prema njegovim riječima, uglavnom rade od klasičnih materijala poput limova, razih vrsta plastike, pleksiglasa, leksana do polikarbonata, odnosno svih vrsta površina na koje se lijepi folija. On kaže da je proizvodna tehnologija toliko napredovala da nema zahtjeva koji ne mogu izvršiti.

Poseban segment, kako smo pomenuli, su jarboli za zastave, koji su novina na ovom tržištu. Proizvode se po švedskoj licenci u visinama od 6 do 12 metara, a rade se od fiberglasa.

Veoma zanimljivo kod ovih jarbola je i patent koji omogućava da se sajla kojom se zastava diže ne vidi, već je ona provučena kroz jarbol. Kako jarboli nisu izrađeni od metala, ne postoji opasnost od udara groma, a još jednu prednost im daje i mogućnost beskonačnog rotiranja zastave prema vjetru. Izrađuju se u dva osnovna oblika - sa "L" nosačem kada je zastava vidljiva u svim vremenskim uvjetima, te sa klasičnim vješanjem, kada vidljivost zastave ovisi o vjetru. Materijal od kojeg su izrađeni omogućava veoma lako spuštanje, a težina jarbola dužine 8 metara iznosi samo 22 kilograma.

"Praktično, garancija za te jarbole ne postoji, jer su veoma dugovječni. Naročito su pogodni u područjima nestabilnih vremenskih prilika i u uslovima gdje ima morske soli. Mi smo jedna od firmi u BiH koja je prodala najviše jarbola, a naši klijenti su BH Telekom, Sarajevska pivara te mnoge druge uspješne bh. kompanije", pojašnjava Milojević.

Međutim, ovo nije sve. Kompanija PRONEON-M , također, izrađuje zastave svih veličina u digitanoj šampi visoke rezolucije, bez obzira na broj boja, a rade se na poliester materijalu. Štampa je kvailtetna, a zastava se prilagođava kačenju prema zahtjevu klijenta.

Na pitanje koji im je projekat do sada bio nazahtjevniji, Milojević kaže:

"Svaka reklama je sam za sebe specifična. Najgore je kada naiđete na nešto što niste predvidjeli. Svaka montaža je na svoj način zahtjevna. Pored merdevina, koristimo građevinske skele, autokorpe, pa čak i autodizalice, a u posljednje vrijeme koristimo i alpinizam".

Garancije na ove reklame se kreću od jedne do dvije godine, u zavisnosti od kvaliteta materijala od kojega se izrađuju.

Po pitanju plana poslovanja u budućnost, Milojević kaže da se prilagođavaju postojećoj situaciji.

"Problem je što su investicije apsolutno stale. Inače reklama, kao dio jednog objekta ili zamisli uvijek dolazi na kraju, a kad nestane sredstava ljudi obično odustanu od reklame", pojašnjava Milojević, dodajući da su kvalitet i cijena ono što ih odvaja od konkurencije, a što investitori mogu vrlo lako prepoznati.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti