Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Predstavljene prve bh. brendirane višekratne "Blidinjske vrećice"

03.07.2018. 13:28 / Izvor: Akta.ba

U okviru promocije kampanje "Priroda ne poznaje otpad" koju vodi Udruga "Visit Blidinje", a u cilju jačanja svijesti o važnosti zaštite okoliša Parka prirode Blidinje danas su predstavljene prve bh. višekratne vrećice, koje za cilj imaju očuvanje ovog jedinstvenog prirodnog rezervata.

Ovaj događaj je organiziran u okviru zajedničkog programa Evropske unije i Vlade Njemačke EU-ProLocal, koji je pokrenut kao podrška ekonomskom razvoju u BiH. 

Kao odgovor na nedovoljnu iskorištenost turističkog potencijala Blidinja za održivi ekonomski razvoj ovog područja, EU ProLocal program podržava niz mjera doprinoseći ekonomskom razvoju kroz oslanjanje na lokalne resurse.

Marija Vukoja, predsjednica Udruge "Visit Blidinje" kazala je kako su jako sretni jer su baš oni jedan od glavnih aktera koji vodi ovako značajan projekta ne samo za Blidinje već i za cijelu zemlju.

"Prva višekratna vrećica je mali pomak ka rješavanju velikog problema a to je otpad. Nadam se da će ona imati veliki uticaj na podizanje svijesti o zaštiti okoliša i o značaju pravilnog odlaganja otpada te samim tim i razvrstavanja. Svjesni smo da je riječ o dugoročnom procesu ali smatramo da treba od nekud početi. Mi smo krenuli sa ovom ekološkom kampanjom ´Priroda ne poznaje otpad´ sa sloganom ´Malo je potrebno da napravi promjenu´, ciljajući na to da kada svako krene od sebe svjet postaje puno ljepše mjesto za život", rekla je Vukoja za Akta.ba.

Selma Karavdić-Gaab, rukovoditeljica komonente, EU ProLocal, GIZ BiH kazala je da je ovdje riječ o vrećici preko koje se pokušava uspostaviti komunikacija sa turistima ali i prema poduzetnicima koji djeluju na ovom području, ona predstavlja instrument putem kojeg se šalje informacija da je Blidinje turistička destinacija koja djeluje i promovira se kao ekološki osvještena turistička destinacija.

"Blidinjska vrećica daje priliku svima koji dođu da posjete Park da daju svoj lični doprinos u procesu zaštite okoliša tako što će svoj otpad, koji proizvede na području Blidinja, ponijeti sa sobom i odložiti ga na mjesta predviđena za odlaganje istog", kazala je Karavdić-Gaab.

Ova projektna ideja je prezentirana i prihvaćena od strane lokalnih sudionika. Orginalni koncept ove višekratne vrećice za otpatke se zasniva na prodaji. Svaki turista koji na ulazu u Park kupi ovu vrećicu istovremeno finansira pravljenje novih a drugi dio prihoda se orjentira na ekološke projekte koji se implementiraju na ovoj destinaciji.

Projekat Program za lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH - EU ProLocal je podržao izradu ove vrećice i prvi broj vrećica koji će se distribuirati u narednom periodu bit će besplatan.

"Zaštita okoliša bilo je jedan od prioriteta koji je definirani kao najpotrebniji za poboljšanje trenutnog razvoja turističkih proizvoda na području Parka prirode Blidinje. Prioriteti su definirani u dogovoru sa svim sudionicima, kao što su mala i srednjih preduzeća ali i drugi preduzetnici koji nude turističke usluge na ovom području. Motom akcije - Malo je potrebno da napraviš promjenu, mi se obraćamo svima koji su aktivni na području Parka prirode Blidinje, bilo da su turisti ili poduzetnici koji djeluju na ovom području, te ih na ovaj način želimo uključiti u akciju i na savjesno djelovanje po pitanju zaštite okoliša", govori Karavdić-Gaab.

Projekat je kroz tehničku podršku savjetovao stručno i organizacijski sve učesnike vezano za razvoj turizma na području Parka prirode Blidinje, kao jednog vida održivog razvoja turizama, a prvi i najvažniji resurs za ovaj dio je priroda i zbog toga ga treba i štititi, istaknula je Karavdić-Gaab.

Kampanja je počela 4. juna i traje će naredna tri mjeseca u okviru kojih će biti predstavljen niz značajnih događaja.

"Za projekat je bilo najbitnije uvezati sve one koji aktivno djeluju u Parku prirode Blidinje, koji nude bilo kakve turističke usluge, i zajedno sa njima doći do prijedloga i rješenja koja će unaprijediti postojeće turističke kapacitete i proizvode, ali i dati prijedloge kako doći do afirmacije i promocije nekih novih ideja", pojasnila je Karavdić-Gaab.

Eike Otto, konsultant za turizam i regionalni razvoj u GIZ BiH, kazao je da je riječ o vrlo bitnom projektu koji vremenom može da se razvije u vrlo značajnu aktivnosti.

"Od samog projekta očekujemo da prvenstveno doprinese razvoju održivog turizma. BiH za to ima jako veliki potencijal, posebno područje Blidinja koje se fokusira na prirodni turizam koji nudi usluge biciklizma, jahanja ali i druge tome slične aktivnosti. Poznato je da u svijetu danas priroda postaje sve veća rijetkost, zbog uticaja masovnih izgradnji, a prirodne ljepote su ono što turisti traže. Blidinje je sigurno jedno od takvih mjesta kojeg iz dana u dan posjećuje sve veći broj turista iz cijeloga svijeta. Tim turistima trebamo omogućiti da imaju adekvatan smještaj i ishranu i to je ta turistička ponuda koja se treba kombinirati sa onim što sama priroda nudi", govori Otto.

Uz turiste vežemo i otpad i taj problem trebamo rješavati. Procjenjuje se da na jedno noćenje bude proizvedeno 3 – 8 llitara otpada. Mjerenja su u litrima jer to uključuje i otpad iz kuhinje.

S obzirom da je riječ o osjetljivom problemu, on se ne može riještiti tako da se taj otpad samo baca na neko određeno mjesto na planini već se on mora i stemski urediti, kroz planske deponije i otoke za reciklažu kazali su učesnici konferencije.

EU ProLocal finansira Evropska unija sa 9 miliona eura, i Vlada Njemačke sa dodatna 4 miliona eura. Program implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).

I.M.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti