Prepolovljena prodaja novih auta

08.08.2011. 10:46 / Izvor: Nezavisne novine
Prepolovljena prodaja novih auta

Prodaja novih vozila u BiH je opala, a veliki broj auto-salona bilježi pad prihoda i do 50 odsto u odnosu na ranije godine.

Trgovci kažu da je jedini razlog za takvo stanje slaba kupovna moć građana. Ranije je bila praksa, kažu u auto-salonima, da potencijalni kupac pita za svaki detalj na automobilu, a sada ih zanima uglavnom samo cijena, koja je presudan faktor za kupovinu.

"Prodaja kod nas je pala do 40 ili 50 odsto u posljednjih šest mjeseci, a razlog je loša platežna moć potencijalnih kupaca. Nisam optimista da će se situacija u skorijoj budućnosti popraviti. Čisto sumnjam", žali se Ognjen Janković, menadžer prodaje u preduzeću "Samax" iz Banjaluke, koje je distributer FIAT-ovih vozila.

U preduzeću "Sladaboni" Banjaluka kazali su da su 2007. godine prodali između 180 i 190 vozila marke tojota, te procjenjuju da će ove godine prodati tek oko 80 automobila.

"Ranije su kupovani dosta skuplji automobili, a sada najčešće jeftiniji, dakle oni vrijednosti oko 20.000 do 25.000 maraka, a prodaja je ionako slaba", kaže Darko Popović, direktor prodaje u preduzeću "Sladaboni".

Slobodan Lukić, vlasnik auto-servisa "Lukić" iz Broda, koji je ovlašteni serviser i trgovac SEAT vozila, ističe da je pad prodaje novih automobila postao primjetan još prošle godine.

"Od marta 2010. počelo je takvo stanje, a platežna moć građana se ne mijenja. Kupci dolaze, raspituju se i sve se na tome završi. Pitaju uglavnom za cijene, to im je najbitnije, a kvalitet više nije važan", naglašava Lukić.

Prema riječima Miodraga Rajkovića, direktora preduzeća "Fermont" iz Bijeljine, prodaja novih četvorotočkaša loša je od 2009. godine.

"Nadamo se da će ova godina biti `dno`, te da će se tržište, konačno, oporaviti. Situacija kakva je trenutno dosta je teška", ističe Rajković.

U pojedinim salonima vozila, ipak, kažu da su zadovoljni prodajom, ali ipak i naglašavaju da je kupcima pri kupovini automobila presudan faktor cijena. Tako u preduzeću "Interauto" Tuzla ističu da ove godine nije bilo pada prodaje automobila, a u firmi "Verano motors" Banjaluka takođe bilježe dobre rezultate.

"U posljednje vrijeme prodaja teče dobro, a mi se čudimo da je tako. Ipak, osjetno je da je cijena najvažnija, tako da mi na pojedinim modelima gotovo da i nemamo zarade", kaže Bojana Đuraš, rukovodilac za prodaju i marketing u preduzeću "Verano motors", koje prodaje vozila iz programa pežo.

Inače, prema nekim procjenama, agonija trgovaca novih vozila počela je 2009, a nastavljena je prošle i ove godine. Zvanični podaci Bosansko-hercegovačkog auto-moto kluba (BIHAMK) pokazuju da je 2010. prodaja novih četvorotočkaša pala za čak 27 odsto, odnosno, u odnosu na 2009. godinu smanjena je za čak 4.544 komada.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti