Prva studija o stručnom obrazovanje u BiH: Stručne kompetencije su presudne
Studija je urađena za potrebe projekta za stručno obrazovanje kojeg provodi GIZ u u okviru njemačke razvojne saradnje.
Ogromna razlika u zastupljenosti polova, nedostatak materijala za praktičnu obuku i nedovoljno učešće privatnog sektora predstavljaju velike nedostatke koje obrazovne vlasti u BiH moraju riješiti. To su ključni rezultati studije praćenja u kojoj su učestvovali maturanti iz 5 opština i 10 stručnih škola širom BiH. Studija je urađena za potrebe projekta za stručno obrazovanje kojeg provodi GIZ u u okviru njemačke razvojne saradnje.
Studija pruža značajne rezultate u pogledu društveno-biografskih karakteristika uključujući pol, bračni status, pozadinu roditelja i status zaposlenja. U studiji su takođe navedena lična zapažanja u vezi sa nedostatkom u stručnom obrazovanju. Dvije trećine ispitanika je izjavilo da u velikoj mjeri nedostaje praktična obuka, a njih nešto više od 60% je potvrdilo nedostatak opreme i materijala za obuku. Činjenica da je samo oko polovina anketiranih maturanata učestvovalo u nekoj vrsti praktične obuke u privrednim subjektima ukazuje na to da se saradnja između privrednih subjekata i stručnih škola treba unaprijediti kako bi se zadovoljile potrebe tržišta rada u BiH. Štaviše, rezultati pokazuju da je jedna trećina maturanata koji su učestvovali u studiji nezaposlena i da samo polovina zaposlenih maturanata ima posao koji je povezan sa njihovom strukom.
Ova studija je provedena u okviru projekta "Stručno obrazovanje u BiH" čiji je fokus na razvoju standarda zanimanja, izradi nastavnih programa koji baziraju na kompetencijama i potrebama tržišta rada, izradi propisa za sprovođenje stručne obuke u školama i privrednim subjektima, stručnom usavršavanju nastavnika i mentora i generalno poboljšanju imidža stručnog obrazovanja.
Projekat implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime njemačke vlade u Bosansko-podrinjskom kantonu, Hercegovačko-neretvanskom kantonu i Republici Srpskoj i to u šest stručnih škola u Goraždu, Mostaru, Gradišci i Prijedoru.
Rezultati provedene studije praćenja su veoma važni kao usmjerenje za stratešku orijentaciju budućih koraka koji imaju za cilj unaprijeđenje stručnog obrazovanja u BiH. Ono što se mora naglasiti jeste da su stručne kompetencije ključne za stručno obrazovanje, a kvalitetno obrazovanje je ključno za privredni razvoj i stoga bi trebalo biti u fokusu vlasti.
Kompletna studija je dostupna za preuzimanje OVDJE
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.