Prve reakcije na preporuke ombudsmana za zaštitu potrošača BiH: UniCredit vratio kamatne stope

08.05.2009. 11:04 / Izvor: Nezavisne novine
Prve reakcije na preporuke ombudsmana za zaštitu potrošača BiH: UniCredit vratio kamatne stope

Mostarska UniCredit banka vrstila je kamatne stope na kredite u otplati s promjenjljivom kamatnom stopom, koje je nedavno podigla, kazao je Ivo Vlahun, izvršni direktor ove banke.

UniCredit je značajno podigao kamatne stope pravdajući svoje poteze globalnom ekonomskom i finansijskom krizom. Tada je ova banka, kazao je Vlahun, povećala kamate za auto-kredite u otplati za 1,5 posto, za stambene kredite podigla je za 0,8 posto, a za gotovinske za dva posto.

"Zbog proceduralnih grešaka vratili smo kamatne stope na raniji nivo i ispričali se klijentima na propustu", kazao je Vlahun. On nije kazao o kakvim je proceduralnim greškama riječ, ali je potvrdio da su one uočene u aprilu.

"Prosječna kamata naših stambenih kredita sada je 7,8 posto, a gotovinski 10,4 posto, a one su i nedavnim povećanjem kamata ispod trenutne cijene kapitala na tržištu", ustvrdio je Vlahun.

Dodao je da banka ima oko 100.000 plasiranih kredita i da je do sada prekontrolisala najveći dio ugovora.

"Kontrole se nastavljaju. Imaćemo još jedan krug `češljanja` ugovora", pojasnio je Vlahun. Banke su krenule u kontrolu ugovora nakon što je javnost izrazila ogorčenje zbog podizanja kamata, a nadležne institucije im zaprijetile kažnjavanjem u slučaju da ih ne vrate na raniji nivo, jer je prilikom njihovog podizanja mahom prekršen Zakon o zaštiti potrošača.

Na sastanku predstavnika banaka, ombudsmana za zaštitu potrošača, entitetskih inspekcija, agencija za bankarstvo FBiH i Centralne banke BiH, održanom 7. maja 2009. godine, kojem je domaćin bilo Udruženje banaka BiH, dogovoreno je da se banke o 16 preporuka ombudsmana za zaštitu potrošača BiH izjasne do 15. maja.

Preporuke, između ostalog, uključuju i definisanje uslova pod kojima banke mogu korigovati promjenljivu kamatnu stopu i zahtjev za sniženje kamata u slučajevima gdje su neopravdano podignute. Banke se najavile da će ombudsmanima iznijeti nejasnoće u vezi s primjenom pojedinih preporuka proisteklih iz Zakona o zaštiti potrošača BiH, a koje smatraju neprovodivim.

S tim u vezi, Udruženje banaka BiH će do 19.maja 2009. godine usaglasiti prijedloge kako bi se, u dogovoru s ombudsmanima, došlo do cjelovitih rješenja za primjenu Zakona o zaštitu potrošača. Bankari su ustvrdili da su jedino sudovi nadležni da u parničnom postupku utvrde da li su ugovori s klijentima o kreditima u saglasnosti sa zakonom.

"Ne može se donijeti automatska odluka o smanjenju kamatnih stopa. To je stvar banaka ponaosob. Ovdje nema kolektivne odgovornosti", naglasio je Mijo Mišić, izvršni sekretar Udruženja banaka BiH.

Predstavnici banaka, takođe, ustvrdili su da su neke od 16 preporuka neprovodive i nejasne i tražili su da institucija Ombudsmana za zaštitu potrošača podastre bankama dopunska pojašnjenja. Mediha Bakalović, zamjenica ombudsmana za zaštitu potrošača, uzvratila je opaskom da je u porukama sve jasno i da one proističu iz Zakona o zaštiti potrošača i direktiva Evropske komisije.

Direktor Federalne uprave inspekcija Ibrahim Tirak naglasio je da ova institucija ima ovlaštenja da zaštiti potrošače i da će krenuti u kontrole i kažnjavanja banaka ukoliko banke ne budu poštovale zakon, navodeći da kazne po ugovoru iznose od 2.500 do 5.500 KM.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti