Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Razvoj elektronskih servisa za unaprijeđenje postupaka javnih nabavki

17.04.2014. 14:31 / Izvor: eKapija.ba

U sklopu napora koje čini u procesu približavanja Europskoj uniji i Bosna i Hercegovina se obavezala da će implementirati sistem elektronskih javnih nabavki koji se zasniva na primjeni elektronskih sredstava komunikacije u postupcima javnih nabavki i uvođenju elektronskih alata u različtim fazama procesa javne nabavke. Podršku u ovom procesu pruža Vlada savezne republike Njemačke putem ureda GIZ-a u Bosni i Hercegovini.

Agencija za javne nabavke BiH je do sada ostvarila značajne iskorake na polju uvođenja sistema elektronskih javnih nabavki. Prvi koraci učinjeni su još 2009. godine, uvođenjem elektronskog servisa putem kojeg ugovorni organi pripremaju i dostavljaju izvještaje o dodjeli ugovora u postupcima javnih nabavki. U sljedećem koraku uveden je informacijski sistem za elektronsku objavu obavještenja u postupcima javnih nabavki koji su obavezni da koriste svi ugovorni organi u BiH u postupcima javnih nabavki koje provode, što je od septembra 2013. godine jedini mogući način objave.

Zatim je uveden i Registar ugovornih organa i ponuđača - informacioni servis koji na jednom mjestu sadržava podatke o ugovornim organima i ponuđačima i omogućuje jednostavnu pretragu svih podataka upisanih u ovu bazu. Bosna i Hercegovina se može pohvaliti i istaći da je prva u regiji koja je pokrenula ovaj elektronski servis saopštila je stručni savjetnik za legislativu gospođa Anita Knezović iz filijale Agencije u Mostaru, koja je dodala da su pomenuti servisi dostupni za korištenje bez naknade putem internet stranice Agencije http://www.javnenabavke.ba/.   

Proces uvođenja elektronskih servisa za unaprijeđenje postupaka javnih nabavki kako je istakla Đinita Fočo, direktor Agencije za Javne nabavke BiH nastavlja se razvojem sljedećih elemenata sistema:

"U saradnji sa uredom GIZ-a, Agencija za javne nabavke BiH je pokrenula i razvoj informacionih sistema za e-Aukciju i e-Tendering. Sistem e-Aukcije podrazumijeva da ponuđači nakon podnošenja i ocjene pristiglih ponuda, mogu učestvovati u procesu daljnjeg takmičenja u smislu snižavanja cijena prvobitno poslanih ponuda. Sistem e-Tenderinga će osigurati postavljanje tenderske dokumentacije na portal javnih nabavki, te postavljanje pitanja od strane ponuđača i davanja odgovora od strane ugovornih organa, a vezano za tu tendersku dokumentaciju.  Planirano je da će potpuno razvijeni, testirani i implementirani informacioni sistemi biti dostupni tokom naredne godine. Prednost korištenja ovih servisa je da se proces praćenja i objave postupaka javnih nabavki umnogome ubrzava uz značajnu transparentnost u provođenju postupaka javnih nabavki".

Zahvaljujući elektronskim servisima svim učesnicima će znatno biti olakšano učešće u procesu javnih nabavki dodala je Fočo koja je iskoristila priliku i da pozove sve privredne subjekte iz BiH da se prijave u spomenuti registar ( https://registar.ajn.gov.ba/ ) i na taj način besplatno predstave svoje robe i usluge putem interneta.

Također, direktorica je naglasila da su privrednicima, ponuđačima roba i usluga u procesima javnih nabavki, od strane Agencije na raspolaganju potpuno besplatne informacije, savjeti uz jednostavan pristup i odnos koji se temelji na odgovornosti prema domaćim privrednicima.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti