Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Reforma zdravstva: Jedan fond za jednakost svih građana u FBiH

Vlada Federacije BiH utvrdila je Nacrt novog zakona o zdravstvenom osiguranju u FBiH. O značaju novog zakona, promjenama koje predviđa u postojećem sistemu zdravstvenog osiguranja govori ministar Mesihović.

24.08.2014. 14:38 / Izvor: Fena

Vlada Federacije BiH utvrdila je Nacrt novog zakona o zdravstvenom osiguranju u FBiH. O značaju novog zakona, promjenama koje predviđa u postojećem sistemu zdravstvenog osiguranja u razgovoru za Agenciju FENA govori federalni ministar zdravlja Rusmir Mesihović.

Vlada FBiH je utvrdila Nacrt novog zakona o zdravstvenom osiguranju. Šta predviđa Nacrt tog zakona?

- Radi se o jednom od dva temeljna zakona u oblasti zdravstva. Novi Zakon predviđa sveobuhvatnu reorganizaciju institucija zdravstvenog osiguranja u smislu da se umjesto trenutnih jedanaest uspostavlja jedan, odnosno jedinstveni federalni Zavod zdravstvenog osiguranja dok će se kantonalni zavodi prestruktuirati u kantonalne službe. Ovakav model podrazumijeva centralno prikupljanje i raspodjelu sredstava od doprinosa za zdravstveno osiguranje po jedinstvenim kriterijima na području cijele FBiH. Time ćemo osigurati potpunu solidarnost cijele Federacije na maksimalno mogući način, ali i stvarnu ujednačenost prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja za sve građane, odnosno osiguranike u Federaciji BiH, a ne samo deklarativnu kao što je to sada slučaj, obzirom da smo svi svjesni da se prava pacijenata razlikuju od kantona do kantona što je svakako svojevrsni vid diskriminacije. Ovakvim modelom i definitivno ukidamo i diskriminaciju i razlike između kantona i osiguravamo svim građanima u Federaciji BiH identična prava.

Šta je razlog i opravdanost za ovako korjenite promjene?

- Sve dijagnostičke metode koje smo proveli u prethodnom periodu ukazuju i potvrđuju istu bolest. Neophodno je da uključimo najbolju i najefikasniju terapiju. Drugim riječima, u proteklom periodu smo kroz uvođenje reda u farmaceutskom sektoru i uštede na esencijalnim lijekovima u iznosu većem od 30 miliona KM, donošenje nedostajuće legislative u vidu 16 zakona i čak 101 podzakonskim aktom, projektom informatizacije zdravstvenog sistema s krajnjim ciljem uvođenja elektronske zdravstvene kartice, uspostavom kriterija za akreditaciju kvalitete i sigurnosti usluga u zdravstvenim ustanovama stabilizirali sistem. Sada su se stvorile neophodne pretpostavke da kroz novi zakon o zdravstvenom osiguranju, sistem učinimo u potpunosti održivim, racionalnijim i što je najvažnije za sve građane Federacije BiH znatno efikasnijim.

Koja je stvarna dobit ovog zakona za pacijente?

- Stvarno ujednačavanje prava osiguranika bez obzira u kojem kantonu žive. Mogućnost da „novac prati pacijenta“ to jest da pacijenti mogu birati gdje žele da se liječe, bez birokratije, prikupljanja tri potpisa i drugih papira… Praktično brisanje granica između kantona u smislu da pacijent sa, primjera radi, rubnih područja nekog kantona ne mora razmišljati u koju zdravstvenu ustanovu može otići, nego da ide u onu u koju želi. Da su nam prava svima ista. Ovo je preduvjet da imamo jednu, a ne deset esencijalnih listi lijekova u Federaciji BiH.

Ova reorganizacija podrazumijeva i povećanje broja osiguranih, to jest smanjenje broja neosiguranih osoba u FBiH. Povećanje sredstava koja se prikupe za zdravstvo, pa time i uvođenje novih usluga koje svi, ponavljam svi osiguranici u FBiH mogu dobiti na teret zdravstvenog osiguranja, odnosno „na knjižicu“. Centraliziranu javnu nabavku roba i usluga što otvara prostor za velike uštede u zdravstvu, a to znači više usluga i prava za pacijente. Uostalom, ovaj sistem podrazumijeva i ujednačavanje prava zdravstvenih profesionalaca. Pacijente ne interesuju federalni i kantonalni zavodi, preklapanja nadležnosti, a svakako ne žele da lutaju od vrata do vrata i prikupljaju papire i saglasnosti. Pacijenti žele brzu i efikasnu uslugu u najbližoj zdravstvenoj ustanovi, u ustanovi po njihovom izboru, to im ovaj zakon i omogućava. Da provedu više vremena sa svojim ljekarom, a manje na šalterima.

Da li Nacrt zakona, uz reorganizaciju institucija zdravstvenog osiguranja, donosi još neke novine?

- Radi se o modernom zakonu na kojem smo radili vrlo studiozno i naravno da u odnosu na aktuelni iz 1997. donosi brojne promjene. Istaknuo bih jednu, izuzetno bitnu. Naime, dosadašnja praksa koja je i dalje aktuelna jeste da ukoliko poslodavac ne uplaćuje doprinose svojim uspolenicima, oni ne mogu ovjeriti zdravstvenu knjižicu te samim tim ne mogu ni da ostvaruju zdravstvenu zaštitu, izuzev hitne, u zdravstvenim ustanovama. Novi zakon predviđa da u ovakvim slučajevima uposlenik, koji nije i ne može biti krivac što njegov poslodavac ne izmiruje svoje obaveze, i dalje ima pravo na zdravstvenu zaštitu, a uspostavlja se model po kojem bi troškove liječenja snosio poslodavac.

Kakva je daljnje procedura usvajanja zakona?

- Vlada je usvojila Nacrt zakona i uputila u parlamentarnu proceduru. Naravno, zakon treba proći svu proceduru, odnosno usvajanje u formi nacrta, potom i prijedloga, uz javnu raspravu. Zakon predviđa istinske korjenite promjene iza kojih stoje apsolutno svi stručni argumenti, ali ako hoćete i zdrav razum. A to je da svi osiguranici u FBiH, koji po istim zakonima i kriterijima izdvajaju novac za zdravstvenu zaštitu, trebaju onda da imaju i ista prava u ostvarivanju zdravstvene zaštite; da ne smije biti diskriminacije ni po kojoj osnovi, i da u konačnici svi građani zaslužuju racionalniji i efikasniji zdravstveni sistem.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti