Revizija BH GAS-a: Plate direktora netačno obračunate

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Revizija BH GAS-a: Plate direktora netačno obračunate

02.09.2020. 08:12 / Izvor: Akta.ba

Ured za reviziju institucija FBiH zaključio je da se pojedine vrijednosti investicija "BH-GAS"-a d.o.o. Sarajevo ne mogu potvrditi, te da je mjesečna plata direktora netačno obračunata, kao i su cijene ugovorenih usluga nakon sklapanja ugovora rasle do 24 posto.

Napisali su da se vrijednost investicija za izgradnju gasovoda Zenica - Travnik u iznosu od 40.906.039 KM ne može potvrditi jer nije izvjesno kada će od sredstva priticati ekonomske koristi, te su tokom finansijske revizije dobili "mišljenje s rezervom".

"Društvo nije na datum bilansa, kao ni ranijih godina, izvršilo procjenu postoje li bilo kakvi pokazatelji da je vrijednost investicija u toku umanjena, kako nalaže MRS 36 - Umanjenje vrijednosti imovine, što za posljedicu može imati da se iskazana vrijednost investicije u toku značajno razlikuje od nadoknadivog iznosa (tačka 7.2.1 Izvještaja)", napisali su.

Skreću pažnju i na dužinu trajanja postupka upisa u zemljišnoknjižne evidencije za magistralni gasovod Kladanj - Sarajevo i gasovod Semizovac - Zenica.

"Gasovodi su preneseni Društvu 2000. godine, a dinamika upisa u odgovarajuće zemljišnoknjižne evidencije uslovljena je aktivnostima ranijih vlasnika: KJKP „Sarajevogas" Sarajevo i Željezara 'Zenica' Zenica. Nepostojanje odgovarajućih zemljišnoknjižnih isprava prethodnih vlasnika imovine i dužina trajanja postupaka ukazuje na neizvjesnost rješavanja statusa imovine kojom Društvo raspolaže", napisali su.

Iako su dobili pozitivno mišljenje, skreće se pažnja na imenovanje Nadzornog odbora.

"U sadašnjem Nadzornom odboru je uposlenik najvećeg kupca Društva, KJKP 'Sarajevogas' Sarajevo, a u prethodnom je bio uposlenik 'Energoinvesta' Sarajevo sa kojim Društvo ima poseban Sporazum za poslove u vezi uvoza prirodnog gasa. Navedeno ukazuje na postojanje sukoba interesa, kako je definisano Zakonom o javnim preduzećima u FBiH i Statutom i Etičkim kodeksom Društva. Članove Nadzornog odbora imenuje Skupština Društva nakon dobivene prethodne saglasnosti Vlade FBiH", navedeno je.

Isplata plaće u iznosu većem od ugovorenog

"Prema podacima za 2019. godinu, mjesečna plaća direktora i izvršnog direktora je netačno obračunata i isplaćena je u iznosu većem od odobrenog.", navodi se u izvještaju.

Zbog netačnog obračuna, direktoru je više isplaćeno 4.861 KM, a izvršnom direktoru 3.614 KM (neto plaća sa porezom na dohodak). Isplatom plaće u iznosu većem od ugovorenog, kao i pripadajućih poreza i doprinosa, uvećani su troškovi Društva u iznosu od 13.648 KM.

"Za navedeno je dato obrazloženje da se radi o grešci u programu obračuna plaća jer nije redovno ažuriran u pogledu unosa potrebnih elemenata za obračun plaća. Od januara 2020. godine promijenjen je program za obračun i otklonjena je greška u obračunu plaća", navodi se.

Najviša isplaćena neto plaća (sa porezom na dohodak) u Društvu u 2019. godini iznosi 4.334 KM, a najniža 1.278 KM.

Troškovi proizvodnih usluga iznose 342.212 KM, a najznačajnije su usluge tekućeg održavanja gasnih postrojenja u iznosu od 164.279 KM. U proizvodne troškove uključene su i zaštitarske usluge od 93.686 KM za pružene usluge fizičke zaštite objekata Društva.

Troškovi reklame i sponzorstva iznose 69.429 KM.

"U okviru ovog iznosa su troškovi po osnovu zaključenih ugovora o sponzorstvu, na osnovu odluke direktora, sa fizičkim licima, pravnim licima, udruženjima i savezima u oblasti kulture, nauke, sporta i privrede, po kojima je obaveza primaoca da promoviše i reklamira Društvo. Ugovorene pojedinačne isplate iznose od 1.000 KM do 7.000 KM... Društvo nema interni akt kojim su definisani kriteriji odabira korisnika, niti način na koji se određuje iznos sredstava za dodjelu", navodi se.

Preporuka je da se internim aktom uredi dodjela sredstava za sponzorstvo.

Društvo je u 2019. godini ostvarilo dobit u iznosu od 1.372.849 KM i u odnosu na prethodnu godinu manja je za 59,3 posto.

Poslovni prihodi iznose 103.537.881 KM, dok su poslovni rashodi 106.457.548 KM, što je dovelo do gubitka od poslovnih aktivnosti u iznosu od 2.919.667 KM.

Društvo je ostvarilo druge prihode u iznosu od 5.376.613 KM, te je pozitivan rezultat poslovanja tekuće godine prije svega rezultat naplaćenih, ranije otpisanih potraživanja u iznosu od 4.800.000 KM.

Revizija nije mogla utvrditi tačnost iskazanog finansijskog rezultata.

Gasifikacija SBK neizvjesna

Revizija je utvrdila nepravilnosti koji se odnose na implementaciju projekta Gasifikacija Srednjobosanskog kantona. Zaključeno je da "okončanje svih postupaka vezano za završetak gasovoda ne može se predvidjeti, kao i kada će u Društvo početi priticati ekonomske koristi od gasovoda".

"Uzimajući u obzir veliku vrijednost investicije, dužinu trajanja, kao i neizvjesnost ishoda rješavanja nastalih sporova i priticanja ekonomskih koristi u Društvo u skorijem periodu, Društvo je, na osnovu pokazatelja kojima raspolaže, trebalo na datum bilansa izvršiti test na umanjenje vrijednosti investicija u toku kako bi utvrdilo odstupanje nadoknadive vrijednosti imovine od knjigovodstvenog iznosa, u skladu sa zahtjevima MRS-a 36 - Umanjenje vrijednosti imovine. Fizičko starenje sredstva koje se ne upotrebljava dovodi do smanjenja ekonomskih koristi koje bi se mogle dobiti od sredstva", zaključeno je.

Cijena usluge rasla

Nepravilnosti su uočene i tokom nabavke fizičke zaštite objekata za servisno-poslovni objekat u Reljevu i mjernu stanicu u Kladnju, kada su provedeni predviđeni postupci nabavke.

Revizija smatra da zbog neprovođenja predviđenih pregovora u skladu sa Pozivom nisu postignuti najbolji efekti za ugovorni organ.

"Također, s obzirom na procijenjeni iznos nabavke i kontinuitet u potrebi za pružanjem navedenih usluga, ugovorni organ je mogao provesti drugi, transparentniji postupak nabavke usluga fizičke zaštite objekata. Posebno ukazujemo na ugovorenu cijenu usluge koja kod istog pružaoca usluge sa kojim su zaključeni ugovori u periodu od dvije godine ima rast od 24,5 posto. Neophodna je veća transparentnost i osiguranje pravične i aktivne konkurencije svih potencijalnih ponuđača, u cilju najefikasnijeg korištenja javnih sredstava", zaključeno je.

I.S.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti